Només Schumacher ha aconseguit guanyar a Montmeló sense sortir de la primera fila
Els Mercedes tenen avui el repte afegit de mantenir una tradició que, amb una sola excepció, s'ha mantingut al llarg dels 22 grans premis disputats al Circuit de Catalunya i que consisteix en el fet que un dels dos pilots que arrenca des de la primera fila de la graella guanya la cursa. Tan sols Michael Schumacher va interrompre la sèrie el 1996, quan va guanyar la cursa sortint del tercer lloc. Durant molts anys, els avançaments van ser una maniobra difícil de contemplar en el traçat català. Amb la introducció de dispositius com el KERS i el DRS han deixat de ser anecdòtics, però la tradició es manté. D'aquestes 22 edicions, en 17 el guanyador ha estat qui tenia la posició preferent i quatre, qui sortia segon. L'últim que ho va aconseguir va ser Vettel l'any 2011. Avui l'excepció que continua marcant Schumacher pot tenir imitadors, perquè tant Vettel (a baix a l'esquerra) com Räikkönen (a dalt a l'esquerra) i Alonso (a dalt a la dreta) tenen ritme i velocitat. Si guanyés un Mercedes, però, tant l'equip (malgrat que Button va guanyar el 2009 amb Brawn, precursor de Mercedes) com el pilot s'estrenarien al Circuit de Catalunya. Hamilton, per exemple, ha obtingut les seves 21 victòries en 16 circuits diferents i cap dels quals és Catalunya. / T.R. / FOTOS: JUANMA RAMOS
Els Mercedes tenen avui el repte afegit de mantenir una tradició que, amb una sola excepció, s'ha mantingut al llarg dels 22 grans premis disputats al Circuit de Catalunya i que consisteix en el fet que un dels dos pilots que arrenca des de la primera fila de la graella guanya la cursa. Tan sols Michael Schumacher va interrompre la sèrie el 1996, quan va guanyar la cursa sortint del tercer lloc. Durant molts anys, els avançaments van ser una maniobra difícil de contemplar en el traçat català. Amb la introducció de dispositius com el KERS i el DRS han deixat de ser anecdòtics, però la tradició es manté. D'aquestes 22 edicions, en 17 el guanyador ha estat qui tenia la posició preferent i quatre, qui sortia segon. L'últim que ho va aconseguir va ser Vettel l'any 2011. Avui l'excepció que continua marcant Schumacher pot tenir imitadors, perquè tant Vettel (a baix a l'esquerra) com Räikkönen (a dalt a l'esquerra) i Alonso (a dalt a la dreta) tenen ritme i velocitat. Si guanyés un Mercedes, però, tant l'equip (malgrat que Button va guanyar el 2009 amb Brawn, precursor de Mercedes) com el pilot s'estrenarien al Circuit de Catalunya. Hamilton, per exemple, ha obtingut les seves 21 victòries en 16 circuits diferents i cap dels quals és Catalunya. / T.R. / FOTOS: JUANMA RAMOS
Els Mercedes tenen avui el repte afegit de mantenir una tradició que, amb una sola excepció, s'ha mantingut al llarg dels 22 grans premis disputats al Circuit de Catalunya i que consisteix en el fet que un dels dos pilots que arrenca des de la primera fila de la graella guanya la cursa. Tan sols Michael Schumacher va interrompre la sèrie el 1996, quan va guanyar la cursa sortint del tercer lloc. Durant molts anys, els avançaments van ser una maniobra difícil de contemplar en el traçat català. Amb la introducció de dispositius com el KERS i el DRS han deixat de ser anecdòtics, però la tradició es manté. D'aquestes 22 edicions, en 17 el guanyador ha estat qui tenia la posició preferent i quatre, qui sortia segon. L'últim que ho va aconseguir va ser Vettel l'any 2011. Avui l'excepció que continua marcant Schumacher pot tenir imitadors, perquè tant Vettel (a baix a l'esquerra) com Räikkönen (a dalt a l'esquerra) i Alonso (a dalt a la dreta) tenen ritme i velocitat. Si guanyés un Mercedes, però, tant l'equip (malgrat que Button va guanyar el 2009 amb Brawn, precursor de Mercedes) com el pilot s'estrenarien al Circuit de Catalunya. Hamilton, per exemple, ha obtingut les seves 21 victòries en 16 circuits diferents i cap dels quals és Catalunya. / T.R. / FOTOS: JUANMA RAMOS
Els Mercedes tenen avui el repte afegit de mantenir una tradició que, amb una sola excepció, s'ha mantingut al llarg dels 22 grans premis disputats al Circuit de Catalunya i que consisteix en el fet que un dels dos pilots que arrenca des de la primera fila de la graella guanya la cursa. Tan sols Michael Schumacher va interrompre la sèrie el 1996, quan va guanyar la cursa sortint del tercer lloc. Durant molts anys, els avançaments van ser una maniobra difícil de contemplar en el traçat català. Amb la introducció de dispositius com el KERS i el DRS han deixat de ser anecdòtics, però la tradició es manté. D'aquestes 22 edicions, en 17 el guanyador ha estat qui tenia la posició preferent i quatre, qui sortia segon. L'últim que ho va aconseguir va ser Vettel l'any 2011. Avui l'excepció que continua marcant Schumacher pot tenir imitadors, perquè tant Vettel (a baix a l'esquerra) com Räikkönen (a dalt a l'esquerra) i Alonso (a dalt a la dreta) tenen ritme i velocitat. Si guanyés un Mercedes, però, tant l'equip (malgrat que Button va guanyar el 2009 amb Brawn, precursor de Mercedes) com el pilot s'estrenarien al Circuit de Catalunya. Hamilton, per exemple, ha obtingut les seves 21 victòries en 16 circuits diferents i cap dels quals és Catalunya. / T.R. / FOTOS: JUANMA RAMOS