Citroën es juga l'última carta
Motor. La sisena prova del mundial de ral·lis comença a Atenes, amb Hirvonen i Sordo a totes davant Ogier
És el ral·li més dur d'Europa, però enguany l'Acròpolis també és el més curt, amb poc més de 1.000 quilòmetres de recorregut total, 306,5 dels quals cronometrats. Això són uns 100 quilòmetres de velocitat menys que l'any passat. La crisi hi obliga.
No obstant això, la tradicional duresa de les pedregoses pistes de terra gregues no faltarà a la cita. L'Acròpolis premia la fiabilitat, i aquesta és la carta que jugarà Citroën per mirar de revalidar el doblet que va aconseguir l'any passat a Atenes. És clar que llavors el DS3 guanyador el duia Sébastien Loeb, absent a Grècia després de córrer –i guanyar– l'últim ral·li del mundial disputat, a l'Argentina.
L'alsacià és l'únic pilot que enguany ha estat capaç de vèncer Sébastien Ogier, totpoderós al volant del seu VW Polo. Difícil repte per a Mikko Hirvonen i Dani Sordo, els caps de files de Citroën, però si hi ha un lloc on poden plantar cara al líder del mundial, és aquí. Això sí, caldrà “cuidar els pneumàtics i evitar punxades”, com bé va indicar Sordo.
Però Ogier ja sap què és guanyar a Grècia (ho va fer el 2011, tot derrotant Loeb), i confia que els tests realitzats per VW a Grècia hagin esvaït qualsevol dubte al voltant de la fiabilitat. “M'agradaria guanyar tots els ral·lis, però hem de pensar en el títol; en tenim prou sumant punts”, va explicar el francès. Encara gràcies...
En la categoria WRC-2, Robert Kubica (Citroën DS3 RRC) acapararà totes les mirades en el seu retorn al mundial.