Ja és dat i beneït
Motor. Volkswagen s'ha fet l'amo del WRC, amb sis victòries de vuit proves disputades, cinc amb Ogier
Sébastien Ogier no és el primer pilot llatí que guanya a Finlàndia, a casa dels grans especialistes nòrdics, però sí que és el primer que es pot vantar d'haver-se endut també, en la mateixa temporada, l'altra gran cita escandinava del WRC, Suècia.
El nou vegades campió del món de ral·lis Sébastien Loeb també va vèncer a Suècia i a Finlàndia en la seva il·lustra carrera, però en anys diferents. I, per si no fos prou, aquest any es va haver de conformar amb el segon lloc en l'únic ral·li tot sobre neu del campionat, rere l'altre Sébastien, el de Volkswagen, nou dominador indiscutible de l'especialitat.
Enguany, Loeb no va córrer el 1.000 Llacs (on hi ha guanyat tres cops), però difícilment hauria pogut fer res contra un Ogier que va dosificar el potencial del cotxe amb la mestria dels grans campions.
En l'última etapa de la prova, per exemple, quan ja tenia la victòria a la butxaca, el francès va fer l'escratx en les dues passades pel mític tram d'Ouninpohja, de 33 km. Feia quatre anys que aquesta especial no formava part de la ruta del 1.000 Llacs, i Ogier no hi havia corregut mai amb un WRC. En la segona passada, a més, en va batre el rècord, a una mitjana de 130,75 km/h. “Només aquí he atacat al límit de veritat, i ha estat fantàstic”, va admetre.
És clar que la seva superioritat rau en part en la competitivitat del cotxe, el Polo R WRC, que de bon començament va demostrar que havia nascut amb estrella. Però Jost Capito, el director de competició de la marca, no hi està del tot d'acord: “A Finlàndia s'ha vist que Ford, Citroën i Volkswagen són a un nivell semblant; és Séb qui marca la diferència.”
Els fets li donen la raó, perquè cinc de les sis victòries de VW en els vuit ral·lis disputats les ha assolides el Polo número 8. Jari-Matti Latvala només en té una, a Grècia, aprofitant un problema mecànic que va enfonsar el cap de files.
El proper ral·li és a Alemanya, sobre asfalt, un terreny en què Ogier no és un especialista. Si també sap guanyar a casa de VW, bona nit i tapa't.