Motociclisme

Qui frena el petit príncep?

Motor. El Gran Premi de la Gran Bretanya tanca el frenètic agost del mundial de motociclisme i, com a Brno, ho fa amb les urgències de Pedrosa i Lorenzo per parar els peus a Márquez

La pausa a la fulgurant represa del mundial amb tres curses en tres caps de setmana la posarà aquest diumenge el rapidíssim traçat de Silverstone, un clàssic entre els clàssics recuperat per a la causa el 2010. Si el circuit britànic serà també on quedarà frenada l'embranzida que ha agafat Marc Márquez ja no és tan clar. “Tenim una bona inèrcia i em sento confiat”, assegura el protagonista.

Després de l'aturada estival, el pilot de Cervera no va donar cap possibilitat ni a Dani Pedrosa ni a Jorge Lorenzo a Indianapolis i, diumenge passat a Brno, els va batre també sense gaires contemplacions. El resultat de tot plegat és que de Laguna Seca, on Pedrosa i Lorenzo van córrer molt masegats per evitar un altre zero veient la drecera que havia pres Márquez, el deixeble d'Emili Alzamora va sortir-ne amb 16 punts més que Pedrosa i 26 més que Lorenzo. Avui, els 26 els treu al seu company d'equip, mentre que al vigent campió ja l'avantatge de 44. I tot perquè, a ulls clucs, el podi que es paga a menys cèntims en les cases d'apostes és, i per aquest ordre, el Márquez-Pedrosa-Lorenzo.

Com a Brno, Silverstone té un perfil que s'adequa a les Yamaha. L'últim d'aquestes característiques, segons com, amb revolts lents però amb molts d'enllaçats que gairebé acaben sent xicanes. Un circuit ràpid i ample, amb molts punts d'avançaments, sense acceleracions brusques i on la velocitat en el pas pel revolt és fonamental. S'ha d'esperar el millor Lorenzo i que torni a provar, com en les dues últimes curses, escapar-se de bon començament. Però fins i tot si ho aconsegueix, serà molt difícil que el marge pugui ser definitiu.

A casa de l'enemic

En la categoria de Moto 2, Pol Espargaró se les haurà amb un Scott Redding que tindrà el suport de les grades. Diu el líder de la categoria: “He de pensar en el mundial, però és obvi que sentiré els aficionats que m'incitaran al risc, a guanyar la cursa.” Amb això ha de saber jugar Pol, contra un Redding que, des d'ahir és oficial, correrà els dos propers anys amb l'equip Gresini de Moto GP (Honda).

Com a Brno, Moto 3 tancarà el diumenge, encara amb Salom anant amb crosses i amb la fractura al taló. Estigui com estigui el mallorquí, però, tant Rins com especialment Maverick no poden cedir més terreny. Per a Àlex Márquez el circuit és l'únic del mundial on no ha corregut mai.

Silverstone m'agrada molt i hi arribo sabent que, ara sí, hem d'atacar i acabar com sigui al davant de Salom
Maverick Viñales
De Brno ens hem de quedar amb els bons entrenaments fets, i des d'allà partirem
Àlex Rins
La moto s'adapta aquí i ho donaré tot per vèncer. Ara bé, ja no penso en el títol, sinó a preparar bé l'any vinent
Jorge Lorenzo
La meva condició física millora i, per tant, espero fer un pas més respecte al que vaig poder donar a Brno
Dani Pedrosa
Aquí, a 125 cc hi gaudia, però no a Moto 2. A veure com va, tot i que tenim una bona inèrcia i em sento confiat
Marc Márquez
Serà complicat: he de pensar en el mundial, però és obvi que sentiré els aficionats que m'incitaran al risc
Scott Redding
Estic content que ja tornem a córrer, després del mal regust de Brno. Hem de trobar la manera de ser al davant
Valentino Rossi

Maverick Viñales pot superar Fausto Gresini

No només Marc Márquez té l'oportunitat de batre rècords, enguany, i la regularitat de Maverick Viñales en aquest campionat ha portat el pilot de Roses a les portes de batre'n un de vigent des del 1987. Així doncs, en cas que el gironí acabi la cursa al podi farà que el gran premi d'aquest cap de setmana signifiqui l'onzè podi consecutiu des que ha començat el campionat, un fet inaudit en els 65 anys d'història del mundial. Fins aquest 2013, el rècord era de Fausto Gresini, que en el mundial de 125 cc del 1987 va guanyar les deu primeres curses disputades. Deu podis igualats per Maverick diumenge passat a Brno –el rosinc acumula dues victòries, quatre segons i quatre tercers– i que a Silverstone poden ser superats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)