Més motor

Bou s'endú el títol del mundial més difícil

Trial. Va guanyar l'última prova de la temporada després de remuntar des de la quarta posició

Jordi Tarrés, Dougie Lampkin i Toni Bou. Aquests són, per ordre, els tres únics pilots de la història que han aconseguit guanyar set vegades el títol del campionat del món de trial a l'aire lliure. El pilot de Montesa es va afegir ahir a aquest club selecte –ho fa, com Lampkin, amb tots els títols guanyats de manera consecutiva– després de segellar el campionat en l'última prova del calendari, a Isola 2000.

Adam Raga (Gas Gas) no li ho va posar gens fàcil. El pilot d'Ulldecona va conservar les esperances de rellevar Bou en el palmarès mundial fins al tercer recorregut d'ahir. Dissabte ja havia escurçat la diferència amb el de Montesa fins a només cinc punts –va guanyar i el seu rival va acabar tercer– i el somni de recuperar el lideratge mundial, que ja havia tingut el 2005 i el 2006, era més a prop que mai.

De fet, Toni Bou va tenir una mala sortida i va acabar quart el primer recorregut (17). En el segon va remuntar fins al segon lloc (2), només superat per Raga, i en el tercer va assolir el primer lloc i la seva setena victòria de la temporada. Raga, avançat també per Albert Cabestany (Sherco), va completar el podi. Bou va admetre que aquest ha estat el seu mundial més complicat i va explicar per quins motius: “És el que m'ha costat més esforç. El nou reglament non stop m'ha obligat a canviar l'estil de pilotatge i m'he anat sentint millor en les noves condicions de manera progressiva.”

Fajardo, tercer

La prova també va decidir el tercer classificat, una posició que defensava Takahisa Fujinami (Montesa), però a la qual també aspiraven Albert Cabestany i Jeroni Fajardo (Beta). Aquest últim se la va assegurar gràcies a la quarta posició i per només un punt de diferència respecte de Cabestany. Fujinami només va ser sisè i va caure fins al cinquè lloc final. Fajardo iguala el seu millor resultat en un mundial, que va aconseguir per primera vegada l'any passat.

En el campionat júnior, Pol Tarrés (Sherco) va aconseguir la tercera victòria consecutiva, però no en va fer prou per atrapar el gallec Jorge Casales (Gas Gas), que va ser segon i guanya el seu primer títol. La victòria femenina va tornar a ser per a Laia Sanz, en el seu cap de setmana de reaparició en el trial.

GP de França Pro. 2n dia
1r Toni Bou (Montesa)
22
2n Albert Cabestany (Sherco)
27
3r Adam Raga (Gas Gas)
28
4t Jeroni Fajardo (Beta)
36
5è James Dabill (Beta)
37
6è Takahisa Fujinami (Montesa)
45
13è Pere Borrellas (Gas Gas)
146
Mundial Pro
1r Toni Bou (Montesa)
238
2n Adam Raga (Gas Gas)
228
3r Jeroni Fajardo (Beta)
171
4t Albert Cabestany (Sherco)
170
5è Takahisa Fujinami (Montesa)
169
6è James Dabill (Beta)
135
12è Dani Oliveras (Beta)
48
GP de França júnior. 2n dia
1r Pol Tarrés (Sherco)
24
2n Jorge Casales (Gas Gas)
25
5è Francesc Moret (Gas Gas)
32
8è Carles Traviesa (Honda)
45
Mundial júnior
1r Jorge Casales (Gas Gas)
193
2n Pol Tarrés (Sherco)
185
3r Francesc Moret (Gas Gas)
150
9è Carles Traviesa (Honda)
78
GP de França F. 2n dia
1a Laia Sanz (Montesa)
3
2a Emma Bristow (Sherco)
8
3a Mireia Conde (Beta)
29
Mundial F
1a Emma Bristow (Sherco)
88
2a Rebekah Cook (Beta)
82
5a Mireia Conde (Beta)
44
He tingut possibilitats de guanyar el títol fins al final. No ha pogut ser, però em sento orgullós
Adam Raga
PILOT DE GAS GAS
Després de revalidar el títol una altra vegada, em sento contentíssim per mi i per l'equip i immensament feliç
Toni Bou
PILOT DE MONTESA
L'equip ha fet una feina que ha estat fonamental per concloure de la millor manera possible un mundial amb moments molt durs
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)