Motociclisme

Marc Márquez continua anant a la seva

GP de motociclisme de San Marino. Sisena posició preferent per al pilot de Cervera, que, com a Indianapolis i Silverstone, bat el rècord del circuit

Fa setmanes que no té gaire sentit qualificar cada nova entrega de la història del motociclisme que ha començat a reescriure Marc Márquez. Fer-ho porta a quedar-se sense paraules, perquè el que passi avui, demà ho tornarà a superar.

En aquesta ocasió, ahir, el pilot de Cervera va tancar els dos dies d'entrenaments sent el més ràpid en les quatre sessions i en la qualificació per segon gran premi consecutiu. La pole va ser la sisena de la temporada –Austin, Le Mans, Sachsenring, Indianapolis, Silverstone i Misano–, la tercera consecutiva. I com en les dues anteriors, com sempre des que s'ha reprès el campionat després de l'aturada de vacances, Márquez va batre rècord del circuit. “La veritat és que m'he sentit còmode”, va dir tot just baixar de la moto. Amb un somriure, és clar.

I això que en la darrera sessió lliure havia anat per terra, en una caiguda al tercer revolt ràpid enllaçat per la part final del circuit. Sense conseqüències físiques ni anímiques, com es va veure a l'hora de la veritat. Una qualificació en què, com sempre, Lorenzo –excel·lent ritme per a la cursa, el seu– va sortir el primer, per feina. Va marcar un 1:33.797, temps que pocs segons després Márquez deixava en 1:33.404. Encara va baixar-lo més, el mallorquí –va haver-ho de fer per no quedar darrere del seu company Rossi–. Però qui el va trencar va ser una altra vegada el pilot d'Honda, en l'última volta, deixant el nou rècord del circuit Marco Simoncelli en un 1:32.915, esborrant l'1:33.138 que tenia Casey Stoner del 2011.

Molts més problemes va tenir, tot el dia, Dani Pedrosa, a qui se'l va veure molt molest, tant a la pista com arribant al box, perquè no podia entrar la moto als revolts com ell volia. El de Castellar sempre creix en cursa, però ja en fa dues que no sortir a la velocitat de Lorenzo i Márquez el condemna al tercer lloc, una posició que ara per ara no li serveix per a res. Si tant ell com Rossi no perden el tren capdavanter en els dos primers girs, el d'avui pot ser un gran migdia.

Noms propis

Aleix Espargaró vol pilotar la Yamaha de l'equip NGM Mobile l'any vinent, però una clàusula que va signar l'obliga a continuar amb l'equip d'Aspar si acaba l'any sent el primer pilot CRT –que ho serà–. O això, o paga 600.000 euros. Mentrestant, el gran de la família continua demostrant que mereix la Yamaha com pocs: ahir, sisè, per davant de Bradl, Bautista, Dovi, Hayden, Pirro i Iannone.

El seu germà Pol i Tito Rabat estan a punt per acabar, finalment, davant de Redding. I, amb Salom tocat de la caiguda de divendres, potser és l'hora que Maverick i Rins facin el mateix.

El Jorge és qui té el millor ritme per a la cursa, però segur que tant el Rossi com el Dani aniran bé
Marc Márquez
La volta ràpida és fruit d'uns quantes voltes anant molt ràpid, sent constants. Estic molt content per com ha anat
Patim frenant i patinem accelerant i la idea serà seguir el Marc i veure fins on arribem
Jorge Lorenzo
Vull acabar al podi, i sortir al davant m'ajudarà. Necessitem fer una bona sortida
Valentino Rossi
Som afortunats amb el quart lloc: cap de les gomes que hem provat tenia adherència
Dani Pedrosa
La goma nova que ha portat Dunlop fa que em senti molt a gust, que pugui pilotar com vull
Pol Espargaró
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)