Motociclisme

En l'última aspiració bona

GP de San Marino. Moto 3. Àlex Rins supera Maverick Viñales en el darrer gir i tots dos s'acosten a Luis Salom, quart, que ara només té 19 i 21 punts de marge en el mundial

Encara hi ha mun­dial a Moto 3. Molt. Luis Salom manté un bon marge res­pecte a Mave­rick Viñales i Àlex Rins, però ja no té el flo­ta­dor dels 25 punts del gua­nya­dor que de mica en mica havia emma­gat­ze­mat.

Tant el pilot bar­ce­loní com el de Roses sabien que ahir era el dia per reen­gan­xar-se de ple en la lluita pel títol, després dels pro­ble­mes de Salom en la qua­li­fi­cació de dis­sabte, mase­gat per la cai­guda de diven­dres –“després de caure, sabia que seria un cap de set­mana com­pli­cat. Per això donem per bo el quart lloc”, deia al final–. I no van dei­xar pas­sar el tren.

Estu­diar amb calma

Inci­sius des del pri­mer revolt, seguint un Jonas Fol­guer que va sor­tir dis­pa­rat i que els va fer de lle­bre en els pri­mers girs –l'ale­many va ser for­ta­ment fue­te­jat per la seva moto quan anava ter­cer, en la quarta volta, amb una frac­tura de peu i la clavícula mal­mesa com a resul­tat–, Rins i Mack van obrir forat tot just començar. El més difícil de fer en aquesta cate­go­ria, pro­cu­rar-se una cursa sense ten­si­ons inne­cessàries.

Uns mal­de­caps que van ser per a Salom, sense ritme per seguir els seus rivals i abo­cat a llui­tar amb Khai­ru­din, Miller, Oli­veira i Anto­ne­lli per la quarta posició. Entre els dos esca­pats i el seu grup, un Àlex Márquez que va remun­tar des de la novena posició de la gra­e­lla de sor­tida però a qui la goma no li va donar prou adherència per afe­gir-se a la pugna per la victòria.

Una esfera, la del tri­omf, que va que­dar aco­tada en Mack i Rins. El nou pilot de Sito Pons va por­tar el pes de la cursa, i va pagar el des­gast. No pas des d'un punt de vista físic, però sí des del de l'anàlisi. Rins, còmode mar­cant-li el pas, va estu­diar-lo amb la tran­quil·litat del qui no té ningú al dar­rere.

I va ser al pas per meta a tres girs del final que va veure-ho clar. Va tes­tar què en podia treure de l'aspi­ració i ho va pro­gra­mar. No pas en aquell punt, sinó en la suc­cessió d'enllaçades de la part final del cir­cuit, l'aspi­ració li havia de donar el pri­mer lloc. I va ser sor­tint del revolt 11 quan va exe­cu­tar el pla, una idea gua­nya­dora a la qual va aca­bar donant forma tan­cant tota les esclet­xes en els cinc revolts que que­da­ven fins a la meta.

És un dels nostres pitjors resultats i és un quart lloc. No estava en les millors condicions i, per tant, hem de considerar-lo prou bo
Luis Salom
He sortit bé, però he perdut contacte amb el grup de Salom, i quan m'han agafat els de darrere m'ha costat molt
Isaac Viñales
En l'inici he tingut problemes per avançar pilots, però m'ha sorprès el ritme que podia marcar i que al final m'ha donat el podi
Àlex Márquez
Ha estat molt divertit, perquè ha estat una cursa molt neta i, en l'última volta tenia molt clar per on havia de passar el Maverick
Àlex Rins
Tot i que hem fet una gran tasca, ens queda molt per millorar, especialment en obrir gas. Però estem motivats
Maverick Viñales

Salom, Mack i Rins, 31 podis de 36 possibles

S'han disputat fins ara dotze curses i els tres pilots capdavanters s'ho continuen menjant tot.

Cert que Àlex Márquez és un assidu en la lluita pel podi, però tant com això ho és que dels 36 podis possibles, 31 han estat per a Luis Salom (10), Maverick Viñales (11) i Àlex Rins (10). Si per podis el que mana és Viñales, per victòries el que més n'acumula és el seu company d'equip l'any vinent a Moto 2, Salom, que en té sis (Qatar, Mugello, Montmeló, Assen, Brno i Silverstone), per les quatre de Rins (Austin, Sachsenring, Indy i ahir) i les dues del mateix Mack (Jerez i Le Mans). En el seu cas, té un valor afegit el fet que el seu pitjor resultat és un quart lloc, al costat del cinquè de Salom i del zero de Rins.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)