Motociclisme

La teoria dels circuits propicis torna a escena

GP de motociclisme d'Aragó. Els llibres diuen que ni Lorenzo ni Yamaha han guanyat mai al Motorland d'Alcanyís, un dels traçats predilectes de Márquez, Pedrosa i les Honda

Fa tres anys que el mundial fa parada a Alcanyís i en cap Jorge Lorenzo ha estat capaç de vèncer al desnivellat traçat aragonès. Tampoc una Yamaha. De fet, d'aquí fins al final del mundial, en els cinc grans premis que queden, només Rossi (Sepang) i el mallorquí (Xest) el 2010 van aconseguir la victòria.

La teoria dels circuits propicis torna a escena en la darrera cursa abans d'afrontar el triplet asiàtic del mes d'octubre (Malàisia, Austràlia i el Japó). En aquesta ocasió, en un Motorland on tant cert és que cada any se li ha ennuegat a Jorge Lorenzo com que tant a Marc Márquez i Dani Pedrosa com a Honda els ha anat sempre entre molt bé i excel·lent. Pedrosa, que com Lorenzo és a 34 punts de Márquez, hi va guanyar l'any passat amb molta solvència, per exemple, amb una màquina que enllaçava harmònicament revolts cecs amb acceleracions i frenades brusques.

Però el vigent campió del món arriba a la cita molt revitalitzat després de les dues victòries seguides, primer a Silverstone i fa quinze dies al Marco Simoncelli de Misano. I, tot i que és conscient de quin és el terreny on li tocarà ballar a partir d'ara, també recorda que al juny va ser el més ràpid en el test que es va fer a Alcanyís. “I ara la moto és millor”, afegeix. El que és un reforç per a ell, el test fet aquí, és també un punt de partida inaudit per a Marc Márquez, que surt cada divendres al circuit a buscar referències per a la Moto GP i que aquí ja les té apamades. Per al cerverí, que fa set grans premis que o bé venç (4) o bé acaba segon (3), comença el compte enrere. Per a Lorenzo i Pedrosa –el de Castellar farà 28 anys justament aquest diumenge–, no hi ha cap altre remei que no sigui el triomf.

Pol, ‘Mack' i Rins

Si fa no fa, el mateix val per a Pol Espargaró en la categoria de Moto 2, si bé en el seu cas, després de la cursa de San Marino, els comptes li continuaran sortint si acaba davant de Scott Redding. Ara bé, arribats fins aquí –el de Granollers és ara a 23 punts del britànic–, com abans l'atrapi, millor.

I a Moto 3, la igualtat és encara més gran amb tres protagonistes separats de només 21 punts i amb Maverick Viñales i Àlex Rins trepitjant els talons a Luis Salom.

Al test de Misano vam provar moltes coses i, per petites que siguin, si van bé aquí seran benvingudes
Dani Pedrosa
Moto GP
1r. M. Márquez (Honda)
253 punts
2n. J. Lorenzo (Yamaha)
219 punts
3r. D. Pedrosa (Honda)
219 punts
4t. V. Rossi (Yamaha)
169 punts
5è. C. Crutchlow (Yamaha)
146 punts
6è. S. Bradl (Honda)
124 punts
11è. A. Espargaró (ART)
71 punts
Moto 2
1r. S. Redding (Kalex)
202 punts
2n. P. Espargaró (Kalex)
179 punts
3r. E. Rabat (Kalex)
151 punts
4t. M. Kallio (Kalex)
132 punts
5è. T. Nakagami (Kalex)
125 punts
11è. J.Torres (Kalex)
73 punts
24è. À. Pons (Kalex)
2 punts
25è. R. Cardús (Speed Up)
1 punt
Moto 3
1r. L. Salom (KTM)
246 punts
2n. M. Viñales (KTM)
227 punts
3r. À. Rins (KTM)
225 punts
4t. À. Márquez (KTM)
133 punts
5è. J. Folguer (Kalex KTM)
120 punts
16è. I. Viñales (FTR Honda)
33 punts
Hi arribo amb molt bones sensacions. Estic físicament fort i el test que vam fer aquí ens va anar molt bé
Jorge Lorenzo
Hi ha pressió, és clar, però no és cap inconvenient. Seguiré en la mateixa línia i intentaré sumar
Marc Márquez
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)