Motociclisme

Condicions variables

Motor. Primer dia al Motorland d'Alcanyís, amb molta calor i poca adherència, i dominat per Márquez i les Honda. En previsió de pluja per avui, Aleix Espargaró se situa entre els 10 primers

Hi havia un optimisme generalitzat dijous en la roda de premsa prèvia al Gran Premi d'Aragó. El test fet al juny aquí n'era un bon motiu. Havien anat molt bé les Yamaha –de fet, Jorge Lorenzo va ser el més ràpid– i els pilots d'Honda, en un traçat propici, tampoc en van sortir decebuts. Ahir, després dels dos primers entrenaments lliures, la determinació del dijous s'havia esvaït. Valentino Rossi creia que en tenia una resposta: “Quan vam fer el test hi havia molta goma a la pista, hi havien corregut cotxes poc abans. I les temperatures eren més baixes. Ara és del tot diferent.”

Sense un punt de partida tan sòlid com es creia, la jornada va discórrer amb Jorge Lorenzo manant al matí, si bé després, i ja amb la forta calor embolcallant pista i ambient, va ser Marc Márquez el que va marcar el gir més ràpid. L'únic a baixar de l'1:49, per sota del rècord de Stoner (1:49.046) i davant de Stefan Bradl i Dani Pedrosa. La primera Yamaha a un temps relativament prudencial –Crutchlow i Rossi van vorejar el segon de distància– va ser la del vigent campió del món. En tot cas, massa lluny si les aspiracions són guanyar la cursa. “Hem de millorar la moto i confio que ho farem”, assegurava Lorenzo, sempre positiu.

Més enrere, i en espera que es confirmi el seu pas a l'equip Forward Racing, Aleix Espargaró es va assegurar un lloc entre els 10 primers, un fet gens anecdòtic, perquè, les previsions d'ahir així ho indicaven, avui la jornada podria començar amb pluja, fet que li garantiria un lloc directe en la Q2.

Mal inici

El cap de setmana al Motorland, per contra, no ha començat igual de bé per al seu germà Pol. Obligat a acabar davant de Redding per aspirar al títol, el petit de la família es va retrobar amb els problemes al tren posterior que el van fer anar de corcoll a Silverstone. El contrast, el seu company d'equip Tito Rabat, superat només per 0.032 mil·lèsimes en la darrera volta pel japonès Nakagami. Com Espargaró, el millor temps de Jordi Torres va ser en la primera sessió, en el cas del de Rubí, perquè, després de tres girs, un problema al motor el va fer caure i no va poder tornar a pista.

Mentrestant, a Moto 3, millor temps per a Àlex Rins amb Maverick Viñales enganxat i Salom a menys de mig segon.

Moto GP
1r. Marc Márquez (Honda)
1:48.987
2n. Stefan Bradl (Honda)
a 0.132
3r. Dani Pedrosa (Honda)
a 0.267
4t. Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.418
5è. Álvaro Bautista (Honda)
a 0.776
6è. Carl Crutchlow (Yamaha)
a 0.853
7è. Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.922
8è. Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.047
9è. Aleix Espargaró (ART)
a 1.068
10è. Nicky Hayden (Ducati)
a 1.459
Moto 2
1r. Takaaki Nakagami (Kalex)
1:54.325
2n. Tito Rabat (Kalex)
a 0.032
3r. Nico Terol (Suter)
a 0.239
4t. Mika Kallio (Kalex)
a 0.459
5è. Johan Zarco (Suter)
a 0.561
6è. Jordi Torres (Suter)
a 0.609
8è. Scott Redding (Kalex)
a 0.703
10è. Pol Espargaró (Kalex)
a 0.919
22è. Ricky Cardús (Speed Up)
a 2.067
25è. Àxel Pons (Kalex)
a 2.464
Moto 3
1r. Àlex Rins (KTM)
1:59.801
2n. Maverick Viñales (KTM)
a 0.160
3r. Luis Salom (KTM)
a 0.428
4t. Miguel Oliveira (Mahindra)
a 0.676
5è. Zulfahmi Khairuddin (KTM)
a 1.123
6è. Àlex Márquez (KTM)
a 1.170
7è. Phillip Oettl (Kalex KTM
a 1.180
8è. Romano Fenati (FTR Honda)
a 1.278
9è. Alexis Masbou (FTR Honda)
a 1.421
20è. Isaac Viñales (FTR Honda)
a 2.030
Estic content perquè m'he trobat bastant bé. Hem pogut fer tandes ràpides i millorar les sensacions
Dani Pedrosa
No m'he sentit tan còmode com en el test. La pista no tenia tanta adherència, però les sensacions són bones
Marc Márquez
Hem de treballar molt per redreçar la moto, perquè amb els problemes que teníem avui [ahir] no puc pilotar com sé
Pol Espargaró
La moto no és estable, costa frenar en els revolts i la goma del darrere perd molt ràpidament
Jorge Lorenzo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)