Motociclisme

Frec a frec múltiple

GP de l'Aragó de motociclisme. Marc Márquez signa la seva setena posició preferent de l'any per davant de Lorenzo, Pedrosa i Rossi, separats tots quatre per només 0.158 mil·lèsimes

Quatre pilots per sota de l'1:48, sis per sota de l'anterior volta més ràpida de Casey Stoner (1:48.5) i setena posició preferent (de catorze possibles) per a Marc Márquez. Cada dia es va més ràpid, tothom rebaixa el temps però sempre mana Márquez.

Marcada per l'1:47.957 que va posar sobre la taula Dani Pedrosa en la primera sortida en la qualificació, la graella de Moto GP a Alcanyís va tornar a dibuixar-se per unes imperceptibles mil·lèsimes, les 0.010 que van separar Márquez i Jorge Lorenzo i les 0.158 que hi va haver entre els quatre primers. Un concentrat vitamínic resolt en els frenètics quinze minuts finals i que va donar la primera fila als tres aspirants al títol.

Sortir bé

Tal i com ha enfocat la segona meitat de campionat Lorenzo, a fons des del primer revolt, sortir molt bé és condició indispensable per aspirar a la victòria. No fer-ho –per exemple Márquez fa quinze dies a Misano– hipoteca tremendament les aspiracions. Al Motorland la necessitat es multiplica perquè dels semàfors al primer angle hi ha molt pocs metres i el revolt, a més, és molt tancat. D'aquí la bona cara de Pedrosa, tot i quedar rere els seus rivals, per exemple.

A diferència del gran premi de San Marino, el de Castellar sembla més confiat per com li funciona la moto. En la quarta sessió va ser el més ràpid i va demostrar estar plenament capacitat per rodar en 1.49 mitjos, que apunta a ser el ritme guanyador –Márquez també el té–. Un pas per volta que en el seu habitual simulacre de cursa igualment va ensenyar Lorenzo, fent 16 voltes en aquest temps –per avui n'hi ha programades 23–, amb una goma tova al davant, a diferència dels pilots d'Honda, que van calçar un compost més dur al tren davanter.

Sembla que aquí hi haurà la clau. A temperatures normals el rendiment de la Yamaha és millor i es pot sortir amb una goma davantera més lleugera. A temperatures altes, com divendres al migdia, això no és possible i la M1 no té respostes per plantar cara a l'Honda.

Estic content perquè hem trobat la direcció, però inquiet: si fa calor, no sé com anirà
Pol Espargaró
Encara hem de provar alguna cosa, i si aconseguim ser menys rígids al davant, penso que ho podrem fer bé
Jordi Torres
Tenim un bon ritme de cursa, però sortir bé serà fonamental perquè sospito que serem molts al davant
Tito Rabat
Ha anat molt bé. M'he sentit a gust en tot moment i he estat capaç de marcar un ritme molt constant
Àlex Rins
Les condicions ens han afavorit: amb menys graus a la pista, la M1 és més competitiva
Valentino Rossi
Hem fet una bona feina i, el més important, tenim un pas per volta que em satisfà
Dani Pedrosa
Una errada al primer revolt m'ha tret la ‘pole', però si la cursa és en sec, penso que tenim el ritme
Jorge Lorenzo
La clau serà sortir bé i mantenir la calma en els primers girs per disputar la victòria al Jorge i al Dani
Marc Márquez
Penso que no estem tan lluny. Ens cal ajustar petits detalls
Luis Salom
Si no ens molestem al principi i sortim a fons, veig factible deixar enrere Luis Salom
Maverick Viñales

Amb Scott Redding molt lluny

Els entrenaments fets aquest principi de setmana per l'equip de Moto 2 de Jorge Martínez Aspar a Alcarràs fa tota la cara que van ser molt profitosos. Nico Terol va ser el més ràpid en la qualificació d'ahir i, juntament amb Tito Rabat, és el pilot amb un ritme més ràpid i continuat. Completa la primera fila Pol Espargaró, en progressió i en franca millora respecte al que van ser les seves sessions del divendres. D'entre ells i el japonès Nakagami n'hauria de sortir el vencedor d'avui, amb un Jordi Torres que si és capaç de fer una bona sortida té igualment arguments sòlids per entrar en la pugna. Tant rellevant com el que es va veure al davant va ser la qualificació de Scott Redding, el líder de la categoria. Sense ritme per voltar en 1:54, el britànic haurà de sortir des de la cinquena fila, fet que, coneixent la igualtat de la categoria, multiplica les aspiracions d'Espargaró de retallar-li uns bons punts.

Àlex Rins, un pas per davant

Sessió cronometrada per emmarcar la d'Àlex Rins en la categoria de Moto 3. El pilot barceloní ha arribat al Motorland després de vèncer en tres de les darreres cinc curses i ahir va demostrar que ho té tot a punt per tornar a guanyar. Rins va esmicolar el rècord del circuit –1:58.571 al costat de l'anterior 2:01.351 de Danny Kent–, va deixar Maverick Viñales, segons, a 0,7 segons i, encara més rellevant, en l'última sessió va ser capaç de marcar set voltes en 1:59 i un parell més en 1:58 –Mack i Márquez amb prou feines van poder fer-ne tres i dues, respectivament, en 1:59–. Malgrat això, Rins esperava per avui una nova cursa en grup al capdavant. S'haurà de veure si Luis Salom, el líder del campionat, és capaç de ser-hi. El mallorquí, que sortirà des de la tercera fila, no es mostrava ahir especialment preocupat, malgrat que va ser incapaç de fer cap gir per sota dels dos minuts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)