Motociclisme

Frec a frec múltiple

GP de l'Aragó de motociclisme. Marc Márquez signa la seva setena posició preferent de l'any per davant de Lorenzo, Pedrosa i Rossi, separats tots quatre per només 0.158 mil·lèsimes

Qua­tre pilots per sota de l'1:48, sis per sota de l'ante­rior volta més ràpida de Casey Sto­ner (1:48.5) i setena posició pre­fe­rent (de catorze pos­si­bles) per a Marc Márquez. Cada dia es va més ràpid, tot­hom rebaixa el temps però sem­pre mana Márquez.

Mar­cada per l'1:47.957 que va posar sobre la taula Dani Pedrosa en la pri­mera sor­tida en la qua­li­fi­cació, la gra­e­lla de Moto GP a Alcanyís va tor­nar a dibui­xar-se per unes imper­cep­ti­bles mil·lèsimes, les 0.010 que van sepa­rar Márquez i Jorge Lorenzo i les 0.158 que hi va haver entre els qua­tre pri­mers. Un con­cen­trat vitamínic resolt en els frenètics quinze minuts finals i que va donar la pri­mera fila als tres aspi­rants al títol.

Sor­tir bé

Tal i com ha enfo­cat la segona mei­tat de cam­pi­o­nat Lorenzo, a fons des del pri­mer revolt, sor­tir molt bé és con­dició indis­pen­sa­ble per aspi­rar a la victòria. No fer-ho –per exem­ple Márquez fa quinze dies a Misano– hipo­teca tre­men­da­ment les aspi­ra­ci­ons. Al Motor­land la neces­si­tat es mul­ti­plica perquè dels semàfors al pri­mer angle hi ha molt pocs metres i el revolt, a més, és molt tan­cat. D'aquí la bona cara de Pedrosa, tot i que­dar rere els seus rivals, per exem­ple.

A diferència del gran premi de San Marino, el de Cas­te­llar sem­bla més con­fiat per com li fun­ci­ona la moto. En la quarta sessió va ser el més ràpid i va demos­trar estar ple­na­ment capa­ci­tat per rodar en 1.49 mit­jos, que apunta a ser el ritme gua­nya­dor –Márquez també el té–. Un pas per volta que en el seu habi­tual simu­la­cre de cursa igual­ment va ense­nyar Lorenzo, fent 16 vol­tes en aquest temps –per avui n'hi ha pro­gra­ma­des 23–, amb una goma tova al davant, a diferència dels pilots d'Honda, que van calçar un com­post més dur al tren davan­ter.

Sem­bla que aquí hi haurà la clau. A tem­pe­ra­tu­res nor­mals el ren­di­ment de la Yamaha és millor i es pot sor­tir amb una goma davan­tera més lleu­gera. A tem­pe­ra­tu­res altes, com diven­dres al mig­dia, això no és pos­si­ble i la M1 no té res­pos­tes per plan­tar cara a l'Honda.

Estic content perquè hem trobat la direcció, però inquiet: si fa calor, no sé com anirà
Pol Espargaró
Encara hem de provar alguna cosa, i si aconseguim ser menys rígids al davant, penso que ho podrem fer bé
Jordi Torres
Tenim un bon ritme de cursa, però sortir bé serà fonamental perquè sospito que serem molts al davant
Tito Rabat
Ha anat molt bé. M'he sentit a gust en tot moment i he estat capaç de marcar un ritme molt constant
Àlex Rins
Les condicions ens han afavorit: amb menys graus a la pista, la M1 és més competitiva
Valentino Rossi
Hem fet una bona feina i, el més important, tenim un pas per volta que em satisfà
Dani Pedrosa
Una errada al primer revolt m'ha tret la ‘pole', però si la cursa és en sec, penso que tenim el ritme
Jorge Lorenzo
La clau serà sortir bé i mantenir la calma en els primers girs per disputar la victòria al Jorge i al Dani
Marc Márquez
Penso que no estem tan lluny. Ens cal ajustar petits detalls
Luis Salom
Si no ens molestem al principi i sortim a fons, veig factible deixar enrere Luis Salom
Maverick Viñales

Amb Scott Redding molt lluny

Els entrenaments fets aquest principi de setmana per l'equip de Moto 2 de Jorge Martínez Aspar a Alcarràs fa tota la cara que van ser molt profitosos. Nico Terol va ser el més ràpid en la qualificació d'ahir i, juntament amb Tito Rabat, és el pilot amb un ritme més ràpid i continuat. Completa la primera fila Pol Espargaró, en progressió i en franca millora respecte al que van ser les seves sessions del divendres. D'entre ells i el japonès Nakagami n'hauria de sortir el vencedor d'avui, amb un Jordi Torres que si és capaç de fer una bona sortida té igualment arguments sòlids per entrar en la pugna. Tant rellevant com el que es va veure al davant va ser la qualificació de Scott Redding, el líder de la categoria. Sense ritme per voltar en 1:54, el britànic haurà de sortir des de la cinquena fila, fet que, coneixent la igualtat de la categoria, multiplica les aspiracions d'Espargaró de retallar-li uns bons punts.

Àlex Rins, un pas per davant

Sessió cronometrada per emmarcar la d'Àlex Rins en la categoria de Moto 3. El pilot barceloní ha arribat al Motorland després de vèncer en tres de les darreres cinc curses i ahir va demostrar que ho té tot a punt per tornar a guanyar. Rins va esmicolar el rècord del circuit –1:58.571 al costat de l'anterior 2:01.351 de Danny Kent–, va deixar Maverick Viñales, segons, a 0,7 segons i, encara més rellevant, en l'última sessió va ser capaç de marcar set voltes en 1:59 i un parell més en 1:58 –Mack i Márquez amb prou feines van poder fer-ne tres i dues, respectivament, en 1:59–. Malgrat això, Rins esperava per avui una nova cursa en grup al capdavant. S'haurà de veure si Luis Salom, el líder del campionat, és capaç de ser-hi. El mallorquí, que sortirà des de la tercera fila, no es mostrava ahir especialment preocupat, malgrat que va ser incapaç de fer cap gir per sota dels dos minuts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.