Motociclisme

En un altre món

GP de Malàisia de motociclisme. Márquez, lluny dels millors temps en els tres primers entrenaments, troba la clau, millora en el quart i, ja en la qualificació, destrossa el rècord

Vuitena posició preferent en quinze curses. Quarta de consecutiva, cinquena en els últims sis grans premis. I cinquè rècord d'un circuit fet miques. I anar sumant.

Marc Márquez va acabar la tercera sessió d'entrenaments més lluny del primer –en cada sessió, el seu company d'equip, Dani Pedrosa– que en l'obertura de divendres –un segon pel mig del primer dia–. En la quarta sortida, que a efectes de classificació és l'única veritablement lliure, triple salt endavant i avís a navegants: millor temps per a ell. Faltava, tanmateix, la qualificació de graella.

Una única oportunitat

Una tanda complicada. Minuts abans, pluja a Sepang, condicions particulars perquè el drenatge al traçat asiàtic és únic: tan aviat plou com la pista ràpidament s'asseca. Però no tota, sinó parcialment.

Jorge Lorenzo ho va comprovar en la primera sortida. Ensurt, sense fer una volta bona i cap al box, a esperar que la resta acabés la tanda. Cap registre espectacular, però, ara sí, pista seca per als últims set minuts de cronometratge.

I surt primer el mallorquí. Sol, sense trànsit. I marca un parell de 2.00.5. Valentino Rossi ho veu clar i li rebaixa el temps. Pedrosa, enmig del pilot, no troba via lliure i s'ha de conformar amb la segona fila de graella. Com Lorenzo, que ha d'acceptar que Crutchlow també li pentini el seu temps. Tot, una realitat que existeix paral·lela al món de Márquez.

El líder del mundial no havia fet temps en la primera sortida i en la segona, en el primer intent, va entrar passat al revolt de final de recta. I es condemna a l'escenari més difícil: només tindrà una oportunitat de fer una volta llançada. Quan comença, a poc més de dos minuts per acabar la sessió, és vuitè. Cap problema. Dècima aquí, mil·lèsima allà, derrapades arreu i volta ràpida del cap de setmana. Rapidíssima: 2:00.011, la més veloç feta mai a Malàisia, que posa fi a un registre de Casey Stoner que feia set anys que imperava.

Pedrosa i Lorenzo tenen ritme i Sepang és sempre una incògnita des del punt de vista de la meteorologia. Però Marc mana.

Cara i creu

En les altres categories, escenari propici a Moto 2 perquè tant Pol Espargaró com Tito Rabat, intractable tot el cap de setmana, assaltin el lideratge del mundial. El barceloní no hi arribarà encara que venci i Redding, penalitzat per les peculiaritats del circuit malai, faci un zero. Però Tito té el punt de forma òptim, no té res a perdre i tot el que desitgi per guanyar.

A Moto 3, Luis Salom haurà sortit primer. En la sessió de qualificació més complicada de les tres –la pista no va assecar-se fins als darrers instants–, el mallorquí va fer el millor temps, amb Rins sisè i Maverick novè. L'atenció als instants inicials serà clau: Sepang és enorme i hi ha lloc per a multitud de traçades bones.

Estic molt content. El circuit s'adapta bé al meu estil i això es nota en els temps
Tito Rabat
Divendres no em sentia gens a gust amb la moto, però em fa la sensació que hem trobat el camí correcte
Pol Espargaró
Les condicions de la qualificació no eren les òptimes, però estic satisfet pel ritme que tenim
Dani Pedrosa
He fet un salt endavant respecte a les dues últimes curses i l'objectiu és donar-ho tot i mirar al final on som
Luis Salom
Hem millorat molt la moto respecte al primer dia i m'hi sento molt còmode
Jorge Lorenzo
Espero que la cursa sigui en sec, perquè penso que tenim la moto molt ben equilibrada
Valentino Rossi
La cursa serà una història diferent, perquè tant el Jorge com el Dani tenen un gran ritme
Marc Márquez
La posició a la graella no em preocupa: tenim un bon ritme
Àlex Rins
Rodant sols tenim un bon ritme amb neumàtics de cursa, i això és el que veritablement compta
Maverick Viñales

Stefan Bradl espera arribar a Motegi

L'alemany Stefan Bradl es va fer mal en un dels pitjors trams de la temporada. El pilot d'Honda va caure en la part final de la quarta sessió i va patir una fractura al turmell dret que el descartava per prendre part en la cursa. En un primer moment s'havia pensat que Bradl viatgés a Barcelona per ser intervingut demà, però un cop avaluada la situació, i a fi de poder estar en condicions de córrer d'aquí a quinze dies al Japó i perdre's només Phillip Island diumenge vinent, Bradl va ser operat ahir mateix a Kuala Lumpur. La caiguda, a la part final de l'entrenament previ a la qualificació i aparentment inofensiva, va ser en un revolt lent, el primer. Però sense fortuna, perquè quan s'arrossegava l'articulació del pilot va impactar contra un desnivell que li va provocar la fractura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)