Ral·lis

Pedro repeteix a Girona

Motor. L'italià s'imposa en l'apartat de velocitat FIA del 61è Ral·li Costa Brava, i Enric Xargay, Ferran Font i Marc Blázquez ocupen el podi del campionat d'Espanya

Girona va ser una festa amb el 61è Ral·li Costa Brava, que va omplir dis­sabte la Devesa i la plaça de la Inde­pendència des de bon matí fins pas­sada la mit­ja­nit, amb l'entrega de pre­mis en un marc, la plaça Inde­pendència, que mereix tenir con­tinuïtat. El pro­ta­go­nisme el van com­par­tir els gua­nya­dors abso­luts, els ita­li­ans Pedro-Bal­dac­cini (Lan­cia 037), i els giro­nins Xar­gay-Anglada (BMW 2002), gua­nya­dors entre els pilots del cam­pi­o­nat d'Espa­nya.

Pedro va gua­nyar a Girona per segon any con­se­cu­tiu. Gai­rebé un minut va ser el temps d'avan­tatge que va tenir res­pecte a Jen­sen-Peder­sen (Lan­cia 037) en la bata­lla entre els dos cam­pi­ons d'Europa de ral·lis històrics.

Jen­sen va manar en el pri­mer tram, però la res­posta del seu rival va ser ful­mi­nant i en el segon pas per Cla­dells, sota la pluja, li va pren­dre el pri­mer lloc. Dis­sabte, Jen­sen va gua­nyar el pri­mer pas per Osor i el segon per Coll­sa­plana. Arri­bats a aquest punt, però, Pedro ja admi­nis­trava un coixí supe­rior al mig minut. L'italià va gua­nyar la resta d'espe­ci­als menys l'última, que se la va endur l'ale­many Wag­ner, quan els Lan­cia ja dona­ven per bo el resul­tat.

Els gallecs Fer­reiro-Anido (Ford Escort Mk1) van aca­bar quarts abso­luts, però una veri­fi­cació tècnica poste­rior va tro­bar irre­gu­la­ri­tats en el seu vehi­cle i van ser exclo­sos.

Immens Xar­gay

La des­qua­li­fi­cació de Fer­reiro i el fet que Solà-Izqui­erdo (Ford Sierra Cosworth) com­pe­tis­sin en l'apar­tat Legend –vehi­cles sense l'anti­gui­tat necessària, però que par­ti­ci­pen sense pun­tuar en vir­tut del seu interès i vis­to­si­tat– va donar la victòria en el cam­pi­o­nat d'Espa­nya als giro­nins Enric Xar­gay i Marta Anglada. Després de dos anys sense poder con­cre­tar en un resul­tat actu­a­ci­ons molt bri­llants, el ràpid pilot sar­ri­a­nenc va fir­mar un ral·li tan espec­ta­cu­lar com sem­pre. En una hipotètica clas­si­fi­cació con­junta, hau­ria estat quart abso­lut i el seu escratx –entre els equips del cam­pi­o­nat esta­tal– en el segon pas pels Àngels (a només dos segons del Lan­cia de Jen­sen), sen­zi­lla­ment espec­ta­cu­lar. Fins i tot va man­te­nir a rat­lla Solà fins a l'últim tram, tot i la diferència de potència –i d'època– entre el seu BMW2002 i el Ford Sierra.

El podi del cam­pi­o­nat d'Espa­nya el van com­ple­tar Font-Julià (Ford Escort) i un altre equip gironí, Marc Blázquez i Gabi Moi­set, que van demos­trar les pos­si­bi­li­tats d'un Peu­geot 205 GTI ben pilo­tat. Dar­rere seu van que­dar tot un munt de Ford Escort i Porsche 911.

Campionat d'Europa
1r Pedro-Baldaccini (Lancia 037)
1h49:49.3
2n Jensen-Pedersen (Lancia 037)
a 54.8
3r Wagner-Aauner (Porsche 911)
a 2:33.2
4t Verner-Edelmann (Audi Quattro)
a 4:40.6
5è Font-Julià (Ford Escort)
a 8:23.0
6è Corbellini-Corbellini (Porsche 911)
a 13:00.4
7è Zampaglione-Livecchi (Por. 911)
a 16:43.9
8è Corredig-Borghese BMW 2002 tii)
a 17:11.1
9è Istvan-Zoltan (Ford Capri)
a 17:29.8
10è Gaubert-Alsina (Porsche 914)
a 19:05.3
Campionat d'Espanya
1r Xargay-Anglada (BMW 2002)
1h54:49.0
2n Font-Julià (Ford Escort Mk2)
a 3:23.3
3r Blázquez-Moiset (Peugeot 205 GTI)
a 4:26.1
4t Otegi-Breda (Porsche 911)
a 5:36.5
5è Pérez-Palouzié (Ford Escort)
a 6:33.5
6è Borja-García (Porsche 911)
a 8:27.9
7è Domínguez-Comas (Ford Escort)
a 11:13.2
8è Ambit-Guisset BMW 323i)
a 17:39.3
9è García-Díaz (Ford Fiesta XR2)
a 18:56.0
10è Lorenzo-Gómez (Mini 1275 GT)
a 20:06.8

Domini català en l'europeu de regularitat

En el batibull de categories en què està dividida la regularitat (cinc classificacions independents), destaca el triplet català en l'europeu FIA amb Miró-Arriezu (Porsche 924 turbo) –en la imatge–, Sagi-Sagi (Porsche 911 S) i Viaplana-Corrales (Alfa GTAm) en el podi i menció especial per als dos millors equips de Seat, amb Rius-Alsina (Seat Ibiza) i Cañellas-Ferrater (Seat 124 2000) en cinquè i sisè lloc. Aquests dos últims van ocupar el segon i el tercer lloc en el trofeu d'Espanya de regularitat, rere el Ford Fiesta d'Iglesias-Rodríguez, (quarts en l'apartat FIA). En el campionat d'Espanya de regularitat es van imposar Campos-Gutiérrez (Porsche 911 Carrera) i en els campionats de Catalunya, el podi de regularitat Supersport va ser per a Pou-Vila (Lancia Integrale), davant de Domingo-Condom (Porsche 911 SC) i Pujol-Fernández (VW Golf GTI 16V), i el de regularitat Sport el van ocupar Renú-Lluch (BMW 325i), Sarrazin-Limousin (BMW 1800 ti) i Menut-Trillaud (Porsche 911 turbo).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)