Motociclisme

El caos revifa l'emoció

Una errada porta Márquez a entrar més tard de la volta permesa al box, és desqualificat i Lorenzo, que venç amb autoritat, se situa a 18 punts en la taula del mundial

Al final, la cursa va ser a 19 girs, amb la prohibició de fer-ne més de 10 amb el mateix pneumàtic

La irresponsabilitat de Bridgestone en no haver provat el nou asfaltat de Philip Island primer i una errada de càlcul ahir en l'equip de Marc Márquez han revifat l'emoció del campionat de Moto GP.

Després del warm up, direcció de cursa va determinar que en comptes d'escurçar la carrera a 26 voltes com s'havia anunciat dissabte la prova es deixava en 19, amb l'obligatorietat de fer-ne un màxim de deu amb el mateix pneumàtic. Això obligava els pilots a entrar al box a canviar de moto i, per fer-ho, només tenien dues possibilitats: o accedir-hi en la volta número 9 o fer-ho una més tard. Sorprenentment, Marc Márquez va entrar al pit line a punt de complir-se l'onzena, segons Honda, per una errada en la interpretació del reglament. Això va provocar la desqualificació del cerverí que, combinada amb el triomf de Jorge Lorenzo, ha deixat el campionat amb 18 punts de marge entre tots dos i amb Dani Pedrosa, segon ahir, tercer a 34 encara amb 50 per disputar-se.

Nerviosisme constant

De les poques coses habituals que va tenir la cursa van ser els primers compassos, amb Lorenzo sortint al capdavant i amb els dos pilots d'Honda rere seu –Pedrosa, que era cinquè a la graella, va arribar a situar-se primer–. I també com ha estat la tònica dels últims grans premis, el mallorquí va cargolar sense por el puny del gas. Marc el seguia relativament còmode, mentre Pedrosa, mig segon més lent, semblava perdre el fil. Per poc temps, però, perquè de seguida va enganxar-se tant a Márquez com a Lorenzo, que havia patit un ensurt. Era la vuitena volta, tots tres anaven de la roda i Rossi, quart, era ja a més de cinc segons. I va començar el ball, el caos.

Primer va entrar Pedrosa, excedint-se en la velocitat permesa al pit line –un màxim de 60 quilòmetres per hora– i que, quan va tornar, havia de perdre una posició. En el següent gir, havien d'entrar Lorenzo i Márquez, però només va fer-ho el mallorquí, que quan va reincorporar-se va situar-se just al davant de Pedrosa. Una volta després, l'acció la portava a terme Márquez, però ja en una situació il·legal que se li comunicaria poc després de fer la volta ràpida en cursa, quan era segon després de superar Pedrosa. En tornar a la pista, afegint més pebre a l'estofat, Márquez i Lorenzo s'havien tocat i van evitar per poc una caiguda. Amb Márquez fora, la tranquil·litat dels quasi dos segons que separaven Lorenzo de Pedrosa va quedar en suspens per unes gotes de pluja que, faltant a les estranyes circumstàncies que havien marcat el cap de setmana, no van anar a més.

A Motegi, el circuit Honda per excel·lència, un stop and go paradigmàtic, nova oportunitat per a Márquez, que serà campió si venç i Lorenzo no és segon. A diferència d'ahir, però, amb moltes més coses a dir per part de Pedrosa.

Enlloc hi havia escrit que si et passaves de volta per fer el canvi et desqualificaven. És la sanció més dura, però respecto el seu criteri
Crèiem que podíem entrar en aquella volta, res més. Ens hem equivocat. Cal mirar endavant: em sento fort, en forma
Marc Márquez
Abans de començar ha estat molt estressant, canviant les coses cada cinc minuts. Tots hem fet errors, res no estava clar
Dani Pedrosa
Hem tingut molta sort, però en altres curses hem estat de pega. Això és un campionat llarg. Són poques, però encara tenim possibilitats
Jorge Lorenzo

Livio Suppo assumeix la culpa

“Si algú ha d'assumir la responsabilitat de tot el que ha passat sóc jo. Hem comès un error d'interpretació i el Marc n'ha pagat les conseqüències.” Així parlava el responsable de curses de l'equip Repsol Honda Livio Suppo hores després de tots els successos. Segons ell, havien entès que el ‘màxim de deu voltes' que especificava el comunicat de l'IRTA volia dir que es podia entrar un cop complertes aquestes voltes. Quant a la duresa de la sanció, es va limitar a dir que “no estava especificada en el reglament” i, parlant també del cargol mal collat del motor de Pedrosa de divendres, deia: “Les curses són així i els errors existeixen, ja siguin de càlcul o per un cargol mal ajustat.” Finalment, va parlar de les ordres d'equip als últims dos grans premis. “No ha estat mai la filosofia d'Honda i no veig per què ara s'hauria de fer.”

Segon títol de CRT d'Espargaró

El primer campió del món de la temporada és Aleix Espargaró (30/07/89, Granollers), per segon any consecutiu, vencedor en la categoria de les CRT. El pilot de l'equip d'Aspar en feia prou quedant per davant de Colin Edwards, i aquest va ser el seu únic propòsit: adaptar-se a les particulars circumstàncies de la carrera i mantenir a ratlla el pilot de Texas, futur company seu en l'equip Forward Racing. “Amb la primera moto em sentia molt còmode, però un cop hem fet el canvi les sensacions ja no eren les mateixes, per bé que hem pogut acabar sense problemes.” El germà gran dels Espargaró, que figurarà als llibres com a l'únic campió de la història en la categoria CRT, es mostrava molt satisfet: “Hem fet un gran any, sempre a tocar dels prototips. S'ha vist que tenia el millor material i el millor equip tècnic.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)