Climent Domingo, campió de Catalunya
Motor. La victòria dissabte en el ral·li de la Terrissa, a Quart, el deixa fora de l'abast de Gaig i Llinàs
Climent Domingo (Mitsubishi Lancer Evo X) va aconseguir dissabte una de les fites més importants de la seva carrera esportiva, el campionat de Catalunya absolut de ral·lis, gràcies al triomf còmode –probablement el més fàcil de la temporada– en el ral·li de la Terrissa, a Quart. Domingo i el seu copilot, Joan Venceslao, van superar de 2:38 el Mitsubishi Colt Proto de Domènech-Sánchez. Dels seus rivals en el campionat –de què queden dues proves–, Jordi Gaig ja no es va inscriure –veient-ho costa amunt– i Llinàs-Torra (Misubishi Evo X) van abandonar en el primer tram.
Domingo va guanyar els quatre trams amb 19, 40, 42 i 57 segons d'avantatge sobre Domènech. La batalla entre expilots de trial va resoldre l'últim graó del podi, que finalment va ser per a Dani Oliveras-Robert Masó (Seat Ibiza GTI) per 35 segons sobre Gabriel Reyes-Marçal Mompió (Renault Clio RS).
Un any complet
Domingo ha forjat el títol en els ral·lis de terra, ja que l'asfalt l'ha dominat Jordi Gaig, amb un Porsche 911 molt potent. El campionat, però, és mixt i només són vàlids quatre resultats d'asfalt i quatre de terra. En la terra, però, Gaig ha punxat i Domingo ha manat –també ha destacat en l'estatal de terra, amb dos segons llocs rere l'intocable Xevi Pons–. Per contra, en l'asfalt el pilot de Cassà de la Selva s'ha defensat magníficament.
Domingo, de 28 anys, havia guanyat la divisió de dues rodes motrius del campionat estatal de terra (2007) i la copa de Catalunya de ral·lis d'asfalt (2010). Abans, havia disputat el Desafío Peugeot en el campionat d'Espanya de ral·lis, amb un cinquè lloc i un sisè.
El cinquè gironí que obté el títol
Climent Domingo reprèn la tradició de campions gironins que va costar molts anys d'iniciar –es guanyaven ral·lis però no es materialitzaven els campionats– i que, després dels títols obtinguts per Enric Xargay, Josep Alsina, Jordi Ventura i David Guixeras, entre el 1988 i el 2000, havia quedat estroncada.