Motociclisme

El triplet és possible

Amb dues curses per al final, sis pilots catalans (dos per categoria) tenen possibilitats de ser campions

Marc Márquez i Pol Espargaró, líders de Moto GP i Moto 2, ho poden ser ja en el Gran Premi del Japó

El motociclisme català fulmina, temporada rere temporada, els seus millors registres en el campionat del món. Si l'any passat els pilots del país van fer el rècord de victòries (25) i podis (49) entre les tres categories, els números d'aquest any –26 victòries i 73 podis aconseguits per vuit pilots diferents– els milloren clarament quan encara queden els grans premis del Japó (27 d'octubre) i el País Valencià (10 de novembre) per disputar-se. No només això. Fins a sis pilots catalans, dos a cada categoria, tenen possibilitats de guanyar el títol: Marc Márquez (Honda) i Dani Pedrosa (Honda), a Moto GP; Pol Espargaró (Kalex) i Tito Rabat (Kalex), a Moto 2, i Àlex Rins (KTM) i Maverick Viñales (KTM), a Moto 3. Seria una fita històrica que els podis finals de les tres categories els encapçalessin només els pilots catalans.

Dos títols el mateix any

Els precedents que més s'hi acosten són els de les temporades 1999 i 2010, amb dos campions del país en cada una. El 1999 va ser l'any en què Àlex Crivillé va aconseguir el primer títol, i de moment únic, d'un pilot català en la categoria reina del mundial de motociclisme (llavors, els 500 cc). L'èxit del pilot de Seva va coincidir amb l'entronització del lleidatà Emili Alzamora en els 125 cc, el seu únic títol en el mundial de motociclisme.

Onze temporades després, el manresà Toni Elias, amb el primer títol de la història a Moto 2, i Marc Márquez, amb el de 125 cc, van igualar aquella gesta, per bé que dos pilots catalans més també van acabar pujant al podi final del mundial: Dani Pedrosa, subcampió a Moto GP, i Pol Espargaró, tercer en els 125 cc. Quatre podis de nou possibles, gairebé la meitat. No està pas gens malament.

Dos ‘match balls' al Japó

Marc Márquez i Pol Espargaró seran els dos pilots catalans que el cap de setmana que ve, a Motegi, podran ser campions de les seves categories. El de Cervera ja va tenir una primera oportunitat de ser-ho a Phillip Island, però la desqualificació per no haver canviat de moto a temps i la victòria de Jorge Lorenzo van traslladar el desenllaç fins al Japó, on la situació és, si fa o no fa, la mateixa. En cas de victòria de Márquez, Lorenzo estaria obligat a acabar segon. La resta de supòsits, en els quals també entra en joc Dani Pedrosa, s'especifiquen en el quadre de dalt.

Espargaró ho tindrà més fàcil a Moto 2, atès que Scott Redding no correrà a Motegi convalescent de l'operació al canell. Un lloc entre els tres primers el faria campió, i també un entre el quart i el setè sempre que Tito Rabat no guanyi. Qualsevol altre resultat deixaria el títol en suspens i dependria de la participació del pilot anglès al País Valencià.

A Moto 3, Àlex Rins té cinc punts menys que Luis Salom, que és líder. L'oportunitat de ser campió és, doncs, per al pilot mallorquí, per bé que el de Barcelona depèn igualment d'ell mateix per guanyar el títol. Les matemàtiques tampoc no descarten l'empordanès Maverick Viñales, però les seves possibilitats són minses.

Marc Márquez serà campió de Moto GP si...
acaba 1r i Lorenzo 3r o pitjor acaba 2n i Lorenzo 5è o pitjor acaba 3r i Lorenzo 8è o pitjor acaba 4t, Lorenzo 11è o pitjor i Pedrosa no guanya acaba 5è, Lorenzo 13è o pitjor i Pedrosa no guanya acaba 6è, Lorenzo 14è o pitjor i Pedrosa 3r o pitjor acaba 7è, Lorenzo 15è o pitjor i Pedrosa 3r o pitjor acaba 8è, Lorenzo 16è o pitjor i Pedrosa 3r o pitjor
Pol Espargaró serà campió de Moto 2 si...
acaba entre els 3 primers acaba entre 4t i 7è i Rabat no guanya

Els pilots catalans s'asseguren cinc podis finals

Com dèiem, sis pilots catalans tenen encara la possibilitat de guanyar el títol mundial. Acabin com acabin les curses de Motegi i Xest, el que és segur és que cinc d'ells pujaran al podi final del campionat (de nou places), de manera que se superarà el rècord de quatre aconseguit la temporada 2010. L'únic pilot que encara no té un lloc segur entre els tres primers és Tito Rabat a Moto 2. El barceloní haurà de vigilar el finlandès Mika Kallio, que és el quart de la classificació i l'únic rival que el podria deixar fora del podi.

Una altra dada que demostra el domini dels pilots del país en aquest mundial és la del nombre de curses amb algun podi català. De les 46 que s'han disputat, només quatre, totes de Moto 2, no van tenir cap català en el podi. Va passar en els grans premis de França, Itàlia, la República Txeca i la Gran Bretanya. A més, en tres curses de Moto 3 el podi ha estat íntegrament català: Indianapolis, San Marino i Aragó.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)