Ogier no es rendeix
El campió del món perd el lideratge en rebentar una roda, però no renuncia a guanyar el ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada
Sordo cedeix la iniciativa a Latvala per no obrir la cursa avui, sobre la terra, i està en una bona posició per atacar
GENERAL 2a ETAPA
2n Sordo-Del Barrio (Citroën DS3 WRC)
3r Neuville-Gilsoul(Ford Fiesta RS WRC)
4t Ogier-Ingrassia (VW Polo R WRC)
5è Hirvonen-Lehtinen (Citr. DS3 WRC)
6è Novikov-Minor(Ford Fiesta RS WRC)
7è Ostberg-Andersson (F. Fiesta WRC)
8è Prokop-Ernst (Ford Fiesta RS WRC)
9è Paddon-Kennard (Ford F. WRC)
10è Kubica-Baran (Citroën DS3 RRC)
11è Wiegand-Christian (Skoda S2000)
12è Al-Qassimi-Martin(Cit. DS3 WRRC)
13è Al-Kuwari-Duffy (Ford Fiesta WRC)
23è Solans-Ibáñez (Ford Fiesta R2)
32è Membrado-Julià (Mitsub. Evo X)
35è Llinàs-Torra (Mitsubishi Evo X)
45è Parés-Orihuela (Mitsub. Evo IX)
49è Domènech-Marchal (Suz. Swift)
50è Font-Ferrer (Mitsubishi Evo X)
La tercera i última etapa del ral·li Catalunya-Costa Daurada promet emocions fortes en la lluita per la victòria. Ahir, al final dels dos primers dies sobre asfalt, Jari-Matti Latvala va acabar com a líder de la prova amb el segon Volkswagen, amb poc més d'un segon i mig d'avantatge respecte de Dani Sordo. L'incident més destacat del dia va ser la punxada del Polo R de Sébastien Ogier en la primera passada per Colldejou, en què va perdre gairebé un minut, un fet que el va endarrerir fins a la quarta posició al final de la jornada.
Sordo fa tacticisme
“Vaig punxar a onze quilòmetres de la meta [el tram en tenia 26]”, va explicar el cap de files de Volkswagen. “Hi havia alguna cosa a la carretera que no teníem anotada”, hi va afegir. Ogier va continuar endavant sense perdre gaire temps, però a quatre quilòmetres del final del tram el pneumàtic va sortir de la llanda i va començar a perdre segons a cabassos.
Curiosament, Ogier ja havia deixat clar que no volia pensar en tàctiques i que correria tant com pogués. Sortint primer en els trams d'asfalt, poca cosa més podia fer, perquè no disposava dels registres parcials dels seus rivals per poder marcar-los. Tot i això, havia dit que “no tenia por” d'obrir la cursa avui, sobre la terra.
Ara, però, és quart en l'ordre de sortida, a 46 segons del cap de cursa. “La punxada no canvia el meu plantejament en aquest ral·li: vull córrer i veure fins a on puc arribar”, va dir. “Els altres poden fer tots els jocs tàctics que vulguin, però jo no renuncio a guanyar la cursa”, va reblar el campió francès.
De fet, l'únic que va tenir el luxe de treure profit de les tàctiques va ser Sordo, que sortia als trams rere el Volkswagen de Latvala i en podia marcar els parcials. Ho va fer en l'últim tram de divendres, per assegurar-se de sortir rere seu ahir, i ho va repetir al Power Stage, la segona passada per Colldejou. “He aixecat una mica el peu mirant els temps de Latvala per no obrir la cursa demà”, va reconèixer.
Tres punts per a Thierry
El finlandès, doncs, és una mena de líder virtual, i no les té totes avui. “Necessito sort amb el temps”, va sostenir. Si plogués, el desavantatge d'obrir les pistes es giraria al seu favor, perquè hi trobaria menys rodades. Per acabar-ho d'adobar, Thierry Neuville és tercer, a menys de mig minut. El belga va fer l'escratx al Power Stage i es va endur els tres punts en joc, un fet decisiu en la lluita que manté amb Latvala pel subcampionat. “Hauria d'haver anat més de pressa, perquè necessitava els punts”, va dir el de Volksvagen.
La marca alemanya es va quedar sense el seu tercer cotxe de bon començament, quan Andreas Mikkelsen va picar amb una pedra a Riudecanyes i va haver de plegar amb la suspensió trencada. Avui es reenganxarà amb un sac de minuts de penalització.
La baixa del tercer Polo va alçar fins al desè lloc Robert Kubica, el líder del WRC2. El polonès té el títol a tocar, perquè el segon de la categoria, Elfyn Evans (Ford Fiesta R5), va plegar al tram urbà de Salou, estret i relliscós, en què hi havia poc a guanyar i molt a perdre.
Nil Solans es fa amb les promeses del mundial Júnior
Tot i que no puntua per al campionat, Nil Solans (foto) és segon entre els pilots del mundial Júnior. El jove de Matadepera, de 20 anys, es va iniciar l'any passat al Volant RACC i esperava estar “cap a la meitat [dels pilots Júnior]”. Solans porta un Ford Fiesta R2 com els del mundial, però amb pneumàtics Michelin en comptes de Hankook i benzina comercial –i no pas barrejada amb bioetanol–. Solans té poca experiència en asfalt –es considera “més pilot de terra”–, la qual cosa dóna més mèrit als seus registres. És el català més ben classificat, perquè ahir Membrado va tenir dues punxades en dos trams, i Llinàs va perdre pistonada divendres en trencar un palier i fer els tres trams nocturns només amb tracció al davant. Ahir, Font va trencar l'embragatge i va abandonar en el parc d'assistència.