Ogier tanca un any de somni amb un altre triomf
Ral·lis. El campió del món domina de punta a punta el Ral·li de Gal·les, en què Neuville confirma el subcampionat amb el tercer lloc, rere Latvala
Sébastien Ogier va tancar ahir una temporada espectacular amb la novena victòria en les tretze cites del mundial d'enguany, en el Ral·li de Gal·les. El seu company Jari-Matti Latvala va arrodonir l'èxit de Volkswagen amb la segona posició, i va reconèixer que hauria d'haver atacat més al començament de la prova per tenir possibilitats de plantar cara al francès. Al quart dels 22 trams d'un ral·li disputat sobre unes pistes de terra força relliscoses i plenes de fang, Ogier ja avantatjava Latvala de disset segons, una diferència que es va mantenir estable fins al final.
El finlandès perseguia la tercera victòria consecutiva a Gal·les: “He demostrat que sóc prou ràpid, però he de ser més regular i cometre menys errades”, va explicar. Per la seva banda, el campió del món va controlar la cursa a plaer, sense tibar gaire en els trams més feixucs i pensant només a acabar.
Neuville, la revelació
El tercer esglaó del podi va ser per al pilot revelació del curs, Thierry Neuville, que l'any que ve serà el cap de files de Hyundai, la marca coreana que s'afegirà a VW, Citroën i els Ford de M-Sport en la lluita pel WRC. Amb aquest resultat, el belga va consolidar el subcampionat en la classificació final del mundial: “Mai m'ho hauria imaginat al començament de la temporada”, va assegurar. En el seu últim ral·li amb Ford, Neuville va haver de suar la cansalada per pujar al podi, perquè Andreas Mikkelsen (VW) i el seu company Mads Ostberg van començar l'última etapa decidits a atacar la seva posició. Mikkelsen, però, va fer una virolla en el primer tram del dia i va colpejar un talús en el tercer, i va quedar despenjat. Ostberg va fer un escratx en el segon, però Neuville va reaccionar amb el millor temps –i els tres punts extres– en el Power Stage, i va deixar el calaix fora de l'abast del noruec.
Més enrere, Dani Sordo va ser l'únic Citroën en l'arribada, després de les bolcades els dies anteriors de Mikko Hirvonen i Robert Kubica. El cantàbric tenia instruccions de dur el cotxe a la meta i no va atacar el Ford privat de Prokop, que el va superar gràcies als cinc minuts de penalització que arrossegava des de la sortida. El futur de Sordo en el WRC segueix enlaire.