Qui no es conforma és perquè no vol
Ral·lis. Volkswagen i Citroën comencen el mundial amb bon peu a Montecarlo, però Hyundai i M-Sport també veuen el cel obert
L'any passat, Volkswagen va debutar al WRC al Montecarlo amb l'escratx de Sébastien Ogier en el primer tram cronometrat del nou Polo R. Al final, però, el ral·li el va guanyar el pluricampió de Citroën Sébastien Loeb, en la seva gira de comiat de l'especialitat. Dotze mesos després, Ogier és el nou rei del WRC i Volkswagen, la marca que té la paella pel mànec.
A la cerimònia que es va celebrar ahir al Principat, el líder del mundial va recollir el trofeu del vencedor i no tocava de peus a terra per la “increïble sensació” d'haver-se imposat en condicions tan difícils: “Ja vaig guanyar el Montecarlo el 2009 [quan no puntuava per al mundial], però això ho supera amb escreix.” Volkswagen pot estar satisfeta de tenir els tres cotxes a la meta, però (amb Latvala cinquè i Mikkelsen setè) es torna a constatar que és Ogier qui li treu les castanyes del foc.
L'altra marca cofoia de l'arrencada del mundial és Citroën, que, amb el tercer lloc de Kris Meeke i el quart de Mads Ostberg va sumar un bon grapat de punts –amb vista al mundial de constructors, el segon, Bouffier, era com si no hi fos–. El resultat acredita l'elecció de pilots de Citroën, a priori la més fluixa del campionat.
La creu va ser per a Hyundai i M-Sport, amb un sol cotxe a la meta entre els dos. Els coreans es van quedar amb el ritme de Thierry Neuville els set quilòmetres que va durar en cursa –estava calcant els parcials d'Ogier– i l'encert amb la tria de rodes de Dani Sordo, i l'equip Ford semioficial, amb la velocitat de Robert Kubica abans del seu accident. “Ja té tot l'equip a la butxaca”, va afirmar el seu cap, Malcolm Wilson.
Qui és Bryan Bouffier?
El juliol passat, Hyundai va contractar tres pilots per al programa de desenvolupament del nou i20 WRC: Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson. Dels tres, només el francès de 35 anys va ser descartat a l'hora de formar l'equip oficial del 2014. De nou com a pilot privat, i en un ral·li que ja havia guanyat el 2011 –quan no puntuava per al mundial–, l'experiència li va servir per reeixir i fer una excel·lent actuació al Montecarlo. Només Ogier va ser capaç de superar-lo.