Motociclisme

De la base fins a dalt de tot

Projecte Monlau. Àlex Márquez i Àlex Rins, pilots de l'equip Estrella Galicia 0,0 de Moto 3, són la punta de llança de l'escola Monlau, que aposta per la formació integral dels alumnes

“Que disfrutin i que aprofitin l'oportunitat.” Les paraules que Àlex Rins –vigent subcampió del món de Moto 3– va dirigir ahir als joves pilots que aquest any correran dins de l'estructura de Monlau Repsol Technical School –l'anglès és imprescindible per moure's en el món del motor– són un bon resum de la filosofia de l'empresa. Ell mateix va entrar a Monlau el 2008, va saltar amb ells al CEV el 2010 i d'allà al mundial el 2012.

Ara, Rins i Àlex Márquez són els pilots de l'equip capdavanter de l'escuderia que dirigeix Emili Alzamora, el Team Estrella Galicia 0,0 del mundial de Moto 3. Acabats d'arribar de Qatar –on diumenge passat va començar el mundial–, la seva presència va ser tot un revulsiu per als nanos de l'School Team: Miquel Parra, Joan Uviña, Jeremy Alcoba –tots tres de 12 anys– i Borja Sánchez, de 14, que disputaran la copa d'Espanya. El següent esglaó de la piràmide promocional de Monlau és el Junior Team del CEV, amb el vigent campió Fabio Quartararo –que ha de repetir perquè, amb 14 anys, és massa jove per fer el salt al mundial– i María Herrera, de 17 anys.

Els equips motociclistes de Monlau són els de més rellevància perquè porten directament al mundial, però els alumnes de l'escola es reparteixen a parts iguals entre les dues i les quatre rodes, i l'escuderia catalana també té una destacada presència en el món de l'automobilisme. La gran aposta d'enguany en els cotxes és la participació en la nova copa monomarca Seat León Eurocup, amb Àlex Carbonell, de 16 anys, i Fran Rueda, de 17. En la Clio Cup s'hi faran córrer tres cotxes, per a David Cebrián, Alba Cano i Jordi Palomeras.

En total, entre motos i cotxes, Monlau Repsol Technical School participarà en set campionats amb dinou pilots, fet que la converteix en l'escuderia més àmplia i diversificada d'Europa. Però el tret diferencial de Monlau és que “els projectes esportius són el motor de l'escola” de mecànics i enginyers de competició que hi estudien. Així, els alumnes poden posar en pràctica la teoria a les carreres, i bastir un futur laboral dins l'esport del motor.

Monlau i HRC

Monlau Repsol Technical School és una escola de mecànics i enginyers de competició que utilitza les carreres per completar la formació dels seus alumnes, des de l'esport de base fins al mundial, en un recorregut paral·lel al dels pilots. El millor exemple de la bondat del projecte i el reconeixement de què gaudeix a tot el món és que enguany Monlau ha rebut l'encàrrec de Honda HRC per fer córrer i desenvolupar les noves NSF 250RW de Moto 3 dels dos Àlexs, Márquez i Rins. Per si no n'hi hagués prou, el vincle s'amplia al CEV. És la primera vegada que Honda s'introdueix en aquest campionat que s'ha convertit en l'avantsala del mundial, i això farà que el Junior Team també participi en el desenvolupament de la moto i potenciï encara més el seu vessant formatiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)