Motociclisme

Marc Márquez prepara la conquesta d'un nou territori

Motociclisme. Veient com ha arrasat el campió del món en nous circuits com el d'Austin, no hi ha dubte que la seva permanent condició de favorit queda reforçada

Per habi­tual, qual­se­vol nou repte que asso­leix Marc Márquez ha dei­xat de sor­pren­dre. El d'aquest cap de set­mana és tor­nar a manar en un cir­cuit nou. L'any pas­sat va ser Aus­tin –des dels test de pre­tem­po­rada a totes les ses­si­ons del gran premi– i ara és al nou GP de l'Argen­tina, que torna al mun­dial després de 15 anys d'absència en el nou cir­cuit de Ter­mas de Río Hondo (cons­truït el 2008 i moder­nit­zat fa dos anys), una població situ­ada al nord-oest de l'Argen­tina, prop de San Miguel de Tucumán.

Fins al 1999 la cursa s'havia dis­pu­tat a l'autòdrom Óscar Gálvez, de Bue­nos Aires, on l'ara mànager de Márquez, Emili Alza­mora, va escriure la pàgina més bri­llant de la seva car­rera com a pilot gua­nyant el títol dels 125 cc. Per des­comp­tat, dels pilots que com­pe­tei­xen en el mun­dial, l'únic que va dis­pu­tar aque­lla última cursa a Bue­nos Aires va ser Rossi, en 250 cc.

Lorenzo i la mala maror

Márquez, amb dues victòries i dues posi­ci­ons pre­fe­rents en l'inici, de l'any, ha igua­lat l'arren­cada de Mick Doo­han el 1995. Si el Tro repe­teix, batrà l'aus­tralià, que no va gua­nyar la ter­cera cursa d'aquell any.

Honda té un con­junt motor-xassís molt supe­rior a dia d'avui i Marc Márquez també està un pas a davant del seu –per ara– únic rival, Dani Pedrosa. Com a aval a la seva tra­jectòria, el pilot de Cas­te­llar del Vallès es con­ver­tirà en el ter­cer pilot amb més punts sumats en la màxima cate­go­ria, rere Rossi (3.884) i Doo­han (2.298), a qui pot atra­par aquest mateix any (en suma 2.079).

El que havia de ser el gran adver­sari de Marc Márquez, Jorge Lorenzo, està fet un embo­lic. A Yamaha han inten­tat cal­mar-se i no fer sang en l'incom­pren­si­ble error del mallorquí en la sor­tida del GP de les Amèriques perquè saben que no li estan donant el mate­rial que mereix. De fet, les motos de Tech 3 i fins i tot la NGM d'Aleix Espar­garó sem­blen tan com­pe­ti­ti­ves com la Fac­tory, però sigui com sigui, s'imposa una reacció imme­di­ata per posar-se a l'alçada de Ducati, com a mínim. Això, a dia d'avui, sig­ni­fica fer podi.

Tito, les sor­ti­des i Mack

En la cate­go­ria intermèdia, el favo­rit, Tito Rabat, ha des­co­bert que a més d'un pro­blema que ha de con­tro­lar –evi­tar els embo­lics i els errors en les pri­me­res vol­tes, que obli­guen a remun­tar– li ha sor­git un rival amb el qual no s'hi comp­tava tan aviat. Amb pista nova per a tot­hom, tanta expec­tació hi ha per veure el líder com el seu per­se­gui­dor, Mave­rick Viñales, que ja ha començat a donar la raó a Sito Pons quan el va fit­xar.

En Moto 3 l'efecte Miller no hau­ria de ser tan acu­sat perquè l'aus­tralià no podrà fer valer la seva experiència. Amb tot, a Àlex Rins i a Àlex Márquez (que dime­cres va fer 18 anys) els cal algun argu­ment tècnic més per fer front a les KTM i no haver de pilo­tar tan al límit de la cai­guda –com Márquez a Aus­tin– per ser al podi.

Moto GP
1r Marc Márquez (Honda)
50 punts
2n Dani Pedrosa (Honda)
36
3r Valentino Rossi (Yamaha)
28
4t Andrea Dovizioso (Ducati)
27
Aleix Espargaró (Yamaha)
20
10è Pol Espargaró (Yamaha)
10
Moto 2
1r Tito Rabat (Kalex)
45
2n Maverick Viñales (Kalex)
38
3r Mika Kallio (Kalex)
33
4t Thomas Luthi (Suter)
26
5è Simone Corsi (Kalex)
22
11è Jordi Torres (Suter)
10
Moto 3
1r Jack Miller (KTM)
50
2n Efrén Vázquez (Honda)
32
3r Romano Fenati (KTM)
24
4t Àlex Rins (Honda)
24
Àlex Márquez (Honda)
20
12è Isaac Viñales (KTM)
8
No tinc ni idea del circuit, no he vist ni vídeos d'altres anys. Me l'he après mirant el mapa
Àlex Rins
El traçat és nou per gairebé tothom. Intentarem mantenir la inèrcia de les dues primeres curses
Marc Márquez
No és l'inici somiat, però crec que ho podrem revertir. El meu campionat comença ara
Jorge Lorenzo

Márquez, el millor campió en 20 curses

Els rècords de Marc Márquez no tenen aturador. De tots els campions de la màxima categoria, el pilot de Cervera ja ha aconseguit ser qui més punts ha sumat en els seus 20 primers grans premis (384). Rere seu, la llegenda dels anys 60 i 70, Giacomo Agostini (365) i dos dels últims mites nord-americans, Kenny Roberts (361) i Eddie Lawson (303) i el referent absolut del segle XXI, Valentino Rossi (300). Per comparar, John Surtees (294), Wayne Rainey (289), Freddie Spencer (257), Jorge Lorenzo (231), Casey Stoner (205) o Mick Doohan (177) queden lluny.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)