Fórmula 1

Les tres potes de la sostenibilitat de la F-1

Fórmula 1. En la presentació del GP d'enguany al Circuit de Barcelona-Catalunya, Artur Mas revela que la gestió, la col·laboració institucional i la taxa turística han salvat la cursa de casa

“El Circuit de Barcelona-Catalunya té múscul”, va etzibar Sebastià Salvadó en la presentació que es va fer ahir al Palau de Pedralbes del Gran Premi de Fórmula 1 d'enguany, que se celebrarà del 8 a l'11 de maig. El president del RACC al·ludia al poderós tàndem directiu que formen Vicenç Aguilera i Salvador Servià al capdavant del circuit del Vallès Oriental, i la solvència en la gestió de la instal·lació és precisament una de les tres potes que el president de la Generalitat, Artur Mas, va destacar com a claus de la continuïtat de la cursa a Catalunya. Les altres dues han estat “la col·laboració institucional –en sumar esforços amb l'Ajuntament de Barcelona, i també amb el de Montmeló i el RACC– i la taxa turística, que permet destinar recursos a activitats de promoció turística”. Gràcies a tot plegat, va sentenciar Mas, “hem pogut salvar” la cursa de F-1.

El president va reconèixer que “aguantar el Gran Premi no és fàcil”, perquè “una cosa que costa diners públics s'ha de justificar plenament”. “Gairebé tot feia preveure que hi hauríem hagut de renunciar”, va admetre Mas, abans d'enumerar els tres factors ja esmentats, que –al seu parer– “han fet possible que puguem celebrar i promocionar un Gran Premi que esperem que tingui llarga continuïtat en el temps”.

Els beneficis de la F-1

Mas també va explicar perquè paga la pena esmerçar tants esforços en portar la F-1 a Catalunya. Ras i curt, “perquè és important per al país”. La F-1, va apuntar, “associa Catalunya amb l'esport –que des de fa anys fan una bona parella–, ajuda a la reactivació econòmica en un moment crucial i situa Catalunya al món”. Tot plegat dóna “prestigi i solvència” al país i fa palesa “la capacitat de fer coses grans en un país petit”. La F-1, doncs, és rendible pel “moviment” que genera i per “l'associació a nivell de país amb l'esport”.

Ara, el que cal és que “la venda d'entrades s'animi i es recuperi l'assistència de fa uns anys”, hi va afegir Mas. L'any passat, la cursa de diumenge va fregar els 100.000 espectadors, i enguany la venda d'entrades es troba “en un nivell semblant al 2013”, segons va apuntar Aguilera, que va destacar “la tradició i passió” del Circuit de Barcelona-Catalunya i va reblar que “l'única manera de competir és millorar”.

EN XIFRES

2
dies de tests privats faran tots les equips de F-1 després del GP, els dies 13 i 14 de maig. Només s'hi podrà accedir amb una entrada de la cursa.
3
campionats suport se celebraran durant el cap de setmana, de GP3, GP2 i Porsche Supercup, en què hi correrà el jove pilot del Circuit Àlex Riberas.
13
guanyadors diferents han tingut els 23 Grans Premis del Circuit d'ençà del primer, el 1991. Michael Schumacher té sis victòries i, entre els pilots en actiu, Räikkönen i Alonso, dues cadascun.
18
pantalles gegants seran visibles des de totes les zones de públic per tal de no perdre detall de l'acció en pista.
20
per cent de descompte en la compra d'entrades tenen els titulars del Carnet Jove i el RAKK 4U. La targeta RACC Master permet comprar fins a quatre entrades amb un 10% de descompte.
50
per cent de descompte sobre el preu de venda final tenen els menors de 18 anys i els més grans de 65.
55
euros val l'entrada d'un sol dia més barata, vàlida per accedir a qualsevol tribuna el divendres.
200
milions d'euros és l'impacte econòmic previst del Gran Premi del Circuit, a banda de la imatge televisiva.
94.831
espectadors van assistir diumenge al Gran Premi del 2013. El rècord són els 140.700 de l'edició del 2007.

EXEMPLE

“Catalunya demostra la capacitat de fer coses grans en un país petit”
“Gairebé tot feia preveure que hi hauríem hagut de renunciar [al GP de F-1]”

El Circuit se les empesca totes

L'organització del Circuit de Barcelona-Catalunya és un exemple per a la resta de curses del mundial. Sense anar gaire lluny, la visita al ‘pit lane' del dijous és una tradició a Catalunya que enguany adoptarà també Silverstone, el circuit degà de la F-1. Ara, el Circuit fa un pas mes: per tal d'afavorir l'arribada i la sortida esglaonades dels aficionats el diumenge 11 de maig, a les set del matí s'emetrà per les pantalles gegants del traçat la pel·lícula ‘Rush' –sobre l'enfrontament entre James Hunt i Niki Lauda a mitjan anys 70–, i després de la cursa els espectadors podran accedir a la pista i trepitjar el mateix asfalt on instants abans hi hauran competit els cotxes. Pensant en facilitar l'accés de les famílies, el Circuit habilitarà dues zones per a nens de tres a dotze anys, que a més tenen l'entrada gratuïta a les zones de ‘pelouse'.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)