Motociclisme

Un reforçament mental

Dani Pedrosa és el primer pilot a batre Marc Márquez en la lluita per la posició preferent

Tant ells com Lorenzo tenen un ritme molt similar

Com l'any pas­sat, Dani Pedrosa sor­tirà avui des de la posició pre­fe­rent. Una ale­gria, un veri­ta­ble salt enda­vant en el seu cas, perquè, ho recor­dava dis­sabte i s'auto­e­xi­gia després, la qua­li­fi­cació sal­vatge habi­tu­al­ment se li ennu­ega. Molt, con­di­ci­o­nant-li seve­ra­ment les cur­ses.

Gai­rebé vore­jant el temps fet el 2013 (1:40.893), el pilot de Cas­te­llar tindrà avui una altra opor­tu­ni­tat d'esme­nar els seus ini­cis pre­ca­ris de cursa, sor­tint com ho solia fer fa un parell d'anys, la segona part del tracte per tal de llui­tar amb pro­pi­e­tat per la victòria.

No li ho posa­ran gens fàcil ni Jorge Lorenzo ni Marc Márquez, rere seu en la pri­mera fila. El mallorquí, tot i no mar­car la pole, estava satis­fet perquè, deia, han tro­bat la con­fi­gu­ració ade­quada per “fer-ho com a Muge­llo”. Quant a Márquez, sem­pre pri­mer en la taula de temps en les sis cur­ses pre­ce­dents, va aca­bar amb un regust amarg la qua­li­fi­cació perquè, en l'últim intent –va ser l'únic a pro­cu­rar-se tres sor­ti­des a pista–, va come­tre una errada al final de recta, en la fre­nada, que li va tan­car la direcció i el va enviar a terra. Tot i això, cap pre­o­cu­pació: ahir tenia ritme, un pas per volta lleu­ge­ra­ment supe­rior a Pedrosa i Lorenzo i molt millor que un Valen­tino Rossi, de nou, un pas al dar­rere dels altres tres grans.

Pedrosa troba pista

Si ells van con­tro­lar la qua­li­fi­cació, ben dife­rent va ser la sessió de l'italià. Desè temps en la pri­mera volta bona, va allar­gar quasi tres minuts aquesta sor­tida i, després, encara en posició de quarta fila, va haver d'arris­car molt per asso­lir el cinquè lloc. Ho va sal­var, cert, però en cap moment es va sen­tir a gust. Tot el con­trari que Pedrosa, molt ràpid ja en la pri­mera sor­tida (1:41.360) i encara més veloç, amb pista lliure, en la segona, tot i come­tre una petita errada. L'un i l'altre, pols opo­sats en la par­ti­cu­lar lluita que man­te­nen con­tra els quinze minuts finals.

Cara i creu

Al cos­tat de Rossi, hi haurà un Aleix Espar­garó molt efec­tiu a una volta i que, a diferència de diven­dres, va poder tre­ba­llar al seu gust i no al que li per­me­tia la moto –en els dar­rers ins­tants va sal­tar del vuitè a un momen­tani cinquè lloc, abans que passés Rossi per meta.

I és que el seu equip, ell i els tècnics de Mag­neti Mare­lli, proveïdors de la cen­tra­leta única, es van reu­nir llar­ga­ment després dels pri­mers lliu­res i, de nou, ahir el de Gra­no­llers va tor­nar a tenir el con­trol de tracció al lloc, i no com en les últi­mes tres cur­ses, quan pilo­tar la seva Yamaha havia estat un veri­ta­ble sofri­ment. Avui serà com­pli­cat, però se l'espera en posi­ci­ons altes: té la màquina a punt i pocs el gua­nyen en ganes.

Més com­pli­cat serà diu­menge per al seu germà Pol, sem­pre enfon­sat en la qua­li­fi­cació i que, tot el matí, va haver d'anar molt al límit per tro­bar un ritme d'1:43 alts –amb un parell o tres de sor­ti­des de pista inclo­ses–, quan els pilots cap­da­van­ters, es van moure regu­lar­ment per sota (Márquez) o per sobre (Lorenzo i Pedrosa) de l'1:42.5. I si aquesta no ha de ser la seva referència, mirar la taula de temps del seu com­pany d'equip Brad­ley Smith, situat a l'1:43 baix, tam­poc porta a pen­sar en posi­tiu.

La meitat de les curses

Marc Márquez, a banda de buscar la setena victòria seguida, té l'oportunitat d'engrandir el seu espectacular percentatge en Moto GP. Fins avui ha guanyat la meitat de les curses que ha disputat: 12 de 24. No ho tindrà fàcil. Pels rivals i perquè Montmeló, tant a Moto 2 com l'any passat, no li ha acabat d'anar mai del tot bé. Això sí, tampoc malament: en els últims quatre anys hi enllaça quatre podis.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)