Ral·lis

Un tram de 50 quilòmetres per celebrar 50 anys de ral·li

Ral·lis. El RACC pica l'ullet a l'aniversari del Catalunya-Costa Daurada amb l'especial cronometrada més llarga de la història de la prova, que tornarà a ser la penúltima cita del WRC

La tor­nada a una pri­mera etapa mixta de terra i asfalt i la inclusió d'un tram d'asfalt de 50 quilòmetres són les nove­tats més llam­pants del Ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada d'enguany, que serà la penúltima de les tretze pro­ves del mun­dial i es dis­pu­tarà del 24 al 26 d'octu­bre a les comar­ques tar­ra­go­ni­nes. El RACC, orga­nit­za­dor de la prova, va pre­sen­tar-ne l'iti­ne­rari a l'audi­tori de la Dipu­tació de Tar­ra­gona, en un acte que va tenir la presència de Josep Poblet, pre­si­dent de la Dipu­tació, i Pere Gra­na­dos, alcalde de Salou, entre altres auto­ri­tats.

L'edició d'enguany és la 50a des que el 1957 es va dis­pu­tar el pri­mer Ral·li Cata­lu­nya (la cursa es va dei­xar de fer durant vuit anys a par­tir del 1964). A més, també és la desena edició con­se­cu­tiva d'ençà que la prova cata­lana pun­tu­a­ble per al mun­dial es va tras­lla­dar de la Costa Brava a la Costa Dau­rada, de Llo­ret de Mar a Salou. Per cele­brar-ho, el RACC ha dis­se­nyat un tram de 50 quilòmetres exac­tes, que serà l'espe­cial cro­no­me­trada més llarga de la història del Ral·li Cata­lu­nya.

El nou tram s'ano­mena Esca­la­dei, és d'asfalt i durant la segona etapa s'hi faran dues pas­sa­des. Està basat en l'antic Pri­o­rat, de 42 km, amb un recor­re­gut comú els pri­mers 26 km –per tant, es manté la popu­lar cruïlla del Molar–, abans de tòrcer cap a la Car­toixa d'Esca­la­dei –que li dóna nom– i aca­bar a tot just sis quilòmetres de la sor­tida, a Gra­ta­llops.

Adéu a l'etapa noc­turna

L'altra nove­tat de relleu és que l'etapa de terra es tor­narà a fer el diven­dres, amb els trams ja habi­tu­als de Gan­desa, Pesells i Terra Alta (aquest, mixt). El Cata­lu­nya-Costa Dau­rada torna així a la feso­mia amb què va estre­nar la fórmula mixta el 2010, després que l'any pas­sat el RACC cap­girés el ral·li dei­xant els trams de terra per l'últim dia, diu­menge, i començant la prova amb una curta etapa noc­turna d'asfalt. El canvi ha estat obli­gat per l'estruc­tura que la FIA imposa per a l'etapa final dels ral·lis del mun­dial, que han d'aca­bar pels volts del mig­dia, per afa­vo­rir la retrans­missió de l'últim tram per tele­visió.

En el Cata­lu­nya, aquest últim tram –el Power Stage, amb punts extra per als tres pilots més ràpids– serà l'espec­ta­cu­lar Riu­de­ca­nyes, amb la rotonda just al davant d'una tri­buna natu­ral, on els pilots han de fer un dònut amb els cot­xes llis­cant.

Salou, cor del ral·li

La base de la prova i el parc d'assistència tor­na­ran a ser a Port Aven­tura, a tocar de Salou. La vila del Tar­ra­gonès serà l'epi­cen­tre d'un munt d'acti­vi­tats al vol­tant del ral·li, a banda de la cele­bració del tram urbà al bell mig del pas­seig Marítim. Serà el tram més curt, però tan deci­siu com l'èpic Esca­la­dei.

LES XIFRES

16
trams
tindrà el Ral·li Catalunya-Costa Daurada d'enguany, un més que en l'edició del 2013.
Divendres 24
Sortida Port Aventura
Hora de pas del primer
7.15 h
SS1 Gandesa 1
Tram de terra
7,00 km
Hora de pas del primer
8.33 h
SS2 Pesells 1
Tram de terra
26,59 km
Hora de pas del primer
8.58 h
SS3 Terra Alta 1
Tram mixt
35,68 km
Hora de pas del primer
10.01 h
SS4 Gandesa 2
Hora de pas del primer
13.54 h
SS5 Pesells 2
Hora de pas del primer
14.19 h
SS6 Terra Alta 2
Hora de pas del primer
15.22 h
Dissabte 25
SS7 Tivissa
Tram d'asfalt
3,96 km
Hora de pas del primer
9.08 h
SS8 Escaladei 1
Tram d'asfalt
50 km
Hora de pas del primer
9.51 h
SS9 Colldejou 1
Tram d'asfalt
26,48 km
Hora de pas del primer
11.14 h
SS10 Escaladei 2
Hora de pas del primer
14.16 h
SS11 Colldejou 2
Hora de pas del primer
15.39 h
SS12 Salou
Tram d'asfalt
2,24 km
Hora de pas del primer
17.07 h
Diumenge 26
SS13 La Mussara 1
Tram d'asfalt
20,48 km
Hora de pas del primer
7.30 h
SS14 Riudecanyes 1
Tram d'asfalt
15,55 km
Hora de pas del primer
8.20 h
SS15 La Mussara 2
Hora de pas del primer
10.45 h
SS16 Riudecanyes 2
(Power Stage)
Hora de pas del primer
12.08 h
Podi a Salou
Hora de pas del primer
13.16 h
31,67
per cent
dels 1.167,63 km de la prova corresponen als trams de velocitat, un total de 369,76 km.

Tornen els cotxes clàssics

El repte esportiu d'un tram de 50 km no és l'únic que s'ha empescat el RACC per celebrar com cal el número rodó de les 50 edicions del Catalunya. Una novetat que els bons aficionats –i també els curiosos– apreciaran encara més és la tornada dels cotxes històrics a la caravana de la cursa. Feia dos anys que els clàssics no delectaven el públic amb les seves evolucions, i ara per fi hi tornen. La selecció de vehicles dels grups B, 4 i 2, dels setanta i vuitanta, circularà en les dues etapes d'asfalt, dissabte i diumenge (divendres quedaran exposats al costat del podi de Salou). El seu pas serà entre la primera i la segona passades dels trams del ral·li, amb la qual cosa els espectadors tindran un al·licient d'allò més estimulant per passar l'estona abans no tornin a córrer els Ogier i companyia (la prova puntua per a tots els apartats del WRC: absolut, WRC-2, WRC-3 i Trofeu Fiesta).

Finalment, aprofitant la presentació de l'itinerari, ahir el RACC també va mostrar la nova placa del ral·li, que commemora les 50 edicions amb els colors negre i daurat en comptes del groc habitual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.