Sense reserves
Motor. Marc Márquez signa la desena posició preferent de la temporada amb solvència i refermant el pas per volta sensacional que té a Silverstone
Si la normalitat és que Marc Márquez domini les quatre sessions d'entrenaments lliures i la qualificació oficial com a estadi previ a vèncer la cursa, la normalitat ha tornat. I així les coses i després de no vèncer a Brno, un resultat avui diferent del triomf seria, en el seu cas, una sorpresa. Perquè tot li va literalment sobre rodes, al box del campió del món.
Contrastos
Va ser el més ràpid a una volta i té un ritme pràcticament mig segon més contundent que Dani Pedrosa i s'apropa al segon respecte a Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. En rodó, l'FP4 fou a 2:02.5 de Márquez, a 2:03.0 de Pedrosa i a 2:03.5 de Lorenzo i Rossi, fets ocorreguts a la freda pista anglesa i que neguen les altes expectatives dels pilots de Yamaha a Silverstone.
I ja es pot dir ben alt després de dos dies d'entrenaments: ho fa el neumàtic, aquest mal pas per volta dels pilots de Movistar. És una goma, la que ha portat Bridgestone aquí que, a criteri de Lorenzo –i el criteri són en aquest cas les seves sensacions a cavall de la moto–, torna a ser com aquella que a Losail, en la prova inaugural, va martiritzar-lo. “El neumàtic més tou no es pot fer servir i amb el dur no anem bé”, deia al parc tancat. Parla de la goma del davant, que no és útil perquè, tot i les baixes temperatures –com sempre a les illes Britàniques, compte que no plogui, avui–, l'asfalt és prou abrasiu.
Les temperatures que abriguen el traçat i fan anar de corcoll Pedrosa a l'hora de trobar una bona adherència. Li va passar també en la qualificació oficial, que tot i així va poder salvar amb una segona línia segellada en l'última temptativa, un cinquè millor temps fet amb dificultats i risc, com és habitual en ell amb aquest sistema d'ordenar la graella. Res a veure amb Márquez.
La facilitat amb què el cerverí carbura en aquests paràmetres és astoradora. Sense percebre que una petita errada és fatal –i més en un circuit de 5.900 metres que no dóna temps a rectificar–, va fer 2 voltes bones en la primera sortida, una per escalfar bé el neumàtic i l'altra per posar-se al capdavant (2:01.259). Després del pas per box, i per recuperar allò que li pertanyia –Lorenzo havia fet un 2:01.175–, un únic tret, una diana perfecta de 2:00.829. “Silverstone és dels circuits que més m'agraden”, deia. Deia, o avisava?
RINS SOMRIU, TITO S'EMPRENYA
Dos minuts, tretze segons i cent dotze mil·lèsimes és el nou rècord de Silverstone i tercera posició preferent per a Àlex Rins, un home feliç, ahir, pel registre marcat en la qualificació i perquè des de divendres, té ritme. Tant ell com el seu company Àlex Márquez, ahir tercer, tenen el millor de tota la graella. Fins a quin punt això els donarà un marge en la cursa fa de mal dir. Per com és Moto 3, cada dia més pilots en el grup capdavanter, i per com condiciona el vent de Silverstone en les motos més petites del mundial. Isaac Viñales surt des de la tercera fila, però amb un còmode ritme de 2:14. Quan a Moto 2, la cursa que excepcionalment obrirà el diumenge, cap català en primera línia. Tito Rabat va acabar molest, per no entrar en la primera línia i pels problemes amb els neumàtics, mentre que Maverick Viñales va pagar amb un vuitè lloc un deficient canvi de marxes.Notícies
Dimecres,13 novembre 2024