Onze catalans a la graella
Motor. Amb l'arribada de Mack Viñales, Moto GP tindrà més catalans que mai el 2015, amb cinc. Cinc més competiran a Moto 2 i només un a Moto 3
Onze pilots catalans formaran part de la graella del mundial de motociclisme de la temporada que ve, segons la llista provisional facilitada ahir per l'organització. La principal novetat del 2015 serà el salt de Maverick Viñales de Moto 2, categoria en la qual aspira a ser subcampió, a Moto GP. L'empordanès arribarà a la categoria reina com a segon pilot de Suzuki, marca que torna al mundial després de tres temporades absent. Amb la incorporació de l'empordanès, que tindrà Aleix Espargaró com a company d'equip, la llista de pilots catalans a Moto GP creix fins a cinc, un rècord històric. A més dels dos pilots de Suzuki, els altres catalans de la categoria reina seran els dos pilots de Repsol Honda, Marc Márquez i Dani Pedrosa, i Pol Espargaró, que continuarà a Monster Yamaha.
Viñales no serà l'únic pilot que s'estrenarà a Moto GP. L'australià Jack Miller hi arribarà directament de Moto 3 per ocupar el lloc de Stefan Bradl a LCR Honda. A la vegada, l'alemany serà el substitut d'Aleix Espargaró a Forward Yamaha. Altres novetats destacades són les arribades del francès Loris Baz (Forward Yamaha) i el britànic Eugene Laverty (Aspar Honda).
A Moto 2, Tito Rabat (Marc VDS) tindrà com a company d'equip Àlex Márquez, que podria debutar-hi com a campió de Moto 3. Segueix les mateixes passes Àlex Rins, que correrà amb Kalex. El total de catalans en aquesta categoria també serà de cinc. Continuen Àxel Pons (AGR Kalex) i Ricky Cardús (Tech 3), mentre que Jordi Torres està pendent de trobar una moto.
En la categoria petita, després de la marxa de Rins i Márquez, Isaac Viñales, cosí de Maverick, quedarà com a únic català. L'empordanès no es mou del Calvo Team, però pilotarà una Husqvarna en lloc d'una KTM. L'argentí Gabi Rodrigo, format a Catalunya, serà un dels debutants a Moto 3. Ho farà en l'equip Boe41 RBA.
Aurín, enginyer en pista de Pedrosa
Ramon Aurín serà el substitut de Mike Leitner com a enginyer en pista de Dani Pedrosa a Honda HRC. Des del 2012 era el responsable de telemetria del pilot català. Aurín, de 49 anys, està vinculat al mundial de motociclisme des de principi dels noranta i ha treballat, entre d'altres, amb els pilots Àlex Crivillé, Carles Checa, Alberto Puig, Sito Pons, Jorge Martínez Aspar, Loris Capirossi, Max Biaggi, Troy Bayliss i Andrea Dovizioso. El 2006 va arribar a Honda HRC, amb Nicky Hayden, que va guanyar el mundial d'aquell any. “Hem cregut que Ramon era la persona més adequada per ocupar aquest lloc. No només jo. També ho creu HRC”, va valorar el pilot vallesà.