Motociclisme

Márquez marca el ‘tempo'

Motociclisme. El campió del món i Jorge Lorenzo van ser els únics que van baixar dels dos minuts en una jornada en què les Suzuki d'Aleix Espargaró i Maverick Viñales també es van lluir

Marc Márquez (Honda) va ser el pilot més ràpid en la segona jor­nada d'entre­na­ments de Moto GP en el cir­cuit de Sepang, a Malàisia. El doble campió del món va solu­ci­o­nar els pro­ble­mes que havia tin­gut dilluns amb els frens i va ser l'únic pilot, jun­ta­ment amb Jorge Lorenzo, que va bai­xar dels dos minuts (1:59.844). Els pilots van coin­ci­dir a asse­nya­lar que les con­di­ci­ons de la pista van ser molt millors que les del pri­mer dia. Totes les mar­ques, de fet, van poder treure bones con­clu­si­ons d'una jor­nada pro­fi­tosa.

Márquez, que va anar per terra en la volta a 4, però, es va aixe­car automàtica­ment, va millo­rar sen­si­ble­ment les seves pres­ta­ci­ons. Va fer 63 vol­tes i el millor temps. La moto, doncs, és fia­ble, i les pers­pec­ti­ves per a la tem­po­rada con­ti­nuen sent opti­mis­tes. Després de la jor­nada, ell mateix va adme­tre que tot havia anat bé: “Després dels pro­ble­mes d'ahir, avui hem inten­tat recu­pe­rar el temps, i la veri­tat és que hem ana­lit­zat força coses.” El de Cer­vera va pre­ci­sar que l'equip s'havia con­cen­trat en l'electrònica. “Demà –va afe­gir– tre­ba­lla­rem més el xassís.”

A 58 mil·lèsimes de Márquez, Jorge Lorenzo també va mos­trar la pro­gressió de la seva Yamaha YZR. Al box de Ducati hi havia cares d'ale­gria. Final­ment, sem­bla que han fet una moto com­pe­ti­tiva. Andrea Ian­none i Andrea Dovi­zi­oso van fer el ter­cer i quart millor temps amb la nova Des­mo­se­dici GP 15. Les expec­ta­ti­ves no són altes i, per tant, qual­se­vol llum d'espe­rança pot ani­mar no només els engi­nyers ita­li­ans, sinó també el cam­pi­o­nat, que neces­sita més fabri­cants que com­pe­tei­xin amb garan­ties amb els gegants japo­ne­sos.

Rere les dues Ducati, Dani Pedrosa, que també va rodar més ràpid que el pri­mer dia, va avançar Valen­tino Rossi, el millor de dilluns, que, tot i rebai­xar els seus temps va ser sisè, con­fir­mant que ahir tot­hom estava més pre­pa­rat que el pri­mer dia. Pedrosa con­si­dera que la nova moto li dóna con­fiança: “Encara hem de millo­rar, però hem fet molts pro­gres­sos i tenim millors sen­sa­ci­ons, sobre­tot amb els pneumàtics.” El pilot de Cas­te­llar con­si­dera que l'evo­lució serà cons­tant, fins i tot quan hagi començat el cam­pi­o­nat.

La nova Suzuki també va donar raons per a l'espe­rança. Aleix Espar­garó va rodar a només cinc dècimes de Márquez, i el debu­tant Mave­rick Viñales es va que­dar a menys de nou dècimes del campió del món i a menys de mig segon de les Yamaha de Rossi i Brad­ley Smith.

DUCATI

Dovizioso i Iannone van ser més ràpids que Rossi i Pedrosa, un bon senyal
Dia 2
1r. Marc Márquez (Honda)
1:59.844
2n. Jorge Lorenzo (Yamaha)
1:59.902
3r. Andrea Iannone (Ducati)
2:00.089
4t. A. Dovizioso (Ducati)
2:00.250
5è. Dani Pedrosa (Honda)
2:00.275
6è. V. Rossi (Yamaha)
2:00.308
7è. Bradley Smith (Yamaha)
2:00.329
8è. A. Espargaró (Suzuki)
2:00.409
9è. Cal Crutchlow (Honda)
2:00.509
10è. P. Espargaró (Yamaha)
2:00.689
12è. M. Viñales (Suzuki)
2:00.731
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)