Més motor

Objectiu: Dakar 2017

Raids. Després de tres anys corrent amb un bugui Polaris, i amb el coixí intel·ligent a punt de finalitzar el seu desenvolupament, Isidre Esteve fixa la mirada en la prova reina dels raids

Aspirar al títol del campionat estatal de ral·lis tot terreny i alhora posar en marxa l'operació per tornar al Dakar. Aquest és el programa esportiu d'enguany d'Isidre Esteve, que ha de culminar amb la seva participació en el Dakar del 2017. El pilot d'Oliana, de 42 anys, va confirmar ahir que ja té la mirada fixada en el retorn a la prova reina dels raids, amb un cotxe i un equip encara per determinar. “Vull anar amb un cotxe competitiu, no per guanyar però sí treballant molt per ser al davant”, explica.

El retorn d'Esteve a la gran carrera de l'Amèrica del Sud –quan encara es corria a l'Àfrica la va fer deu vegades en moto– té dues claus. D'una banda, l'experiència de pilotatge forjada amb el bugui Polaris amb què fa tres anys que corre l'estatal de ral·lis tot terreny, amb Txema Villalobos com a copilot i preparador del cotxe –el 2014 han estat subcampions absoluts i vencedors de la seva categoria–; de l'altra, el desenvolupament del coixí intel·ligent en paral·lel a l'activitat esportiva. “El meu retorn a la competició va ser possible gràcies al coixí intel·ligent”, assegura Esteve.

El 2009, menys de dos anys després de l'accident de moto que el va deixar paraplègic –en una cursa a Almeria–, Esteve ja es va llançar a fer el Dakar en cotxe, un SsangYong. Les nafres pel fet d'estar tanta estona assegut van convertir la carrera i els mesos posteriors en una tortura. D'aquest patiment va sorgir la idea de crear el coixí intel·ligent –evita les úlceres per pressió–, que Esteve ha provat i desenvolupat els últims tres anys en la competició, amb l'ajut d'institucions i empreses com ara el seu patrocinador KH-7.

Amb el coixí intel·ligent gairebé acabat, doncs, Esteve inicia l'operació per tornar al Dakar. Aquest any buscarà cotxe i equip, i el 2016 disputarà dues o tres proves internacionals amb el vehicle escollit per preparar l'edició del 2017. “No tinc pressa; vull fer les coses bé”, assenyala. Esteve busca “un cotxe de segona generació”, que li permeti “ser competitiu i ser al davant”, perquè sap que no pot aspirar a un d'oficial per guanyar però tampoc vol córrer simplement per viure l'experiència. Esteve vol tornar a fer el Dakar perquè és la màxima expressió de la seva disciplina esportiva.

“A la pista no hi ha lesió, em considero un pilot com els altres”, valora. “Segueixo en la competició perquè em sento bé i m'agrada. Tornar al Dakar no és una obsessió; ho vull fer perquè és el màxim”, sentencia.

Un coixí per a tothom

L'aventura del coixí intel·ligent no acaba amb la participació d'Isidre Esteve en el Dakar. De bon començament, la idea era posar-lo a l'abast de tothom que el necessités. El prototip ja està en la fase final de desenvolupament. “L'electrònica està acabada; només cal rebaixar mig quilo de pes de la goma (ara pesa dos quilos i escaig)”, explica Josep M. Lloreda. El president de KH-7 –que n'ha impulsat el desenvolupament– confia que a principis del 2016 la Fundació Isidre Esteve pugui iniciar la comercialització del coixí, perquè tots els afectats per una lesió medul·lar en puguin gaudir i millorin la seva qualitat de vida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)