Dificultat al quadrat
Motociclisme. Tito Rabat, vigent campió de Moto 2, intentarà repetir títol en un campionat que enguany tindrà 23 dels 31 pilots amb una Kalex, entre ells Àlex Rins i Àlex Márquez
Per primera vegada en la història del mundial de Moto 2, el vigent campió lluirà el número 1 al carenat i sortirà a defensar el títol. En la categoria més igualada, aquella en què cinc dècimes poden ser suficients per encabir-hi vint pilots, Tito Rabat (Barcelona, 1989) intentarà el més difícil, repetir.
“Sabem que tenim ritme per guanyar en sec i així és com vull afrontar cada cursa, amb l'únic objectiu del triomf.” L'apreciació que fa Tito Rabat parlant del ritme en sec s'escau després d'una pretemporada en què les sortides a pista en aquestes condicions han estat escasses. Pluja, molta pluja per vestir els tests d'una pretemporada en què, llevat de Sam Lowes (Speed Up), han estat sempre els pilots de Kalex els que han governat les taules dels temps.
Amb la deserció de Suter –només Alt i Zaidi la piloten–, només Julián Simón, Anthony West i l'esmentat Lowes amb Speed Up, i Louis Rossi, Marcel Schrotter i Ricky Cardús amb Tech 3 sortiran a córrer amb una moto que no és la Kalex, el xassís campió del món les dues últimes temporades. I seran elles les que, fins a nou avís, lluitaran pel títol. Amb Tito Rabat marcant la pauta i amb Johann Zarco, Dominique Aegerter o Thomas Luthi seguint-lo inicialment de prop. A banda de Rabat, la presència catalana inclou l'esmentat Ricky Cardús –a diferència de l'any passat, treballant amb l'equip i en condició de pilot fix des de l'inici–, Àxel Pons –gran pretemporada la seva, de nou amb la Kalex de l'equip Arguiñano– i Àlex Rins i Àlex Márquez, que arriben de Moto 3. L'actuació dels dos debutants, especialment a partir de la segona meitat de temporada –el campionat de l'any passat de Maverick Viñales és una referència–, serà un dels focus d'atenció. Rins amb l'equip de Sito Pons i Márquez compartint box amb Rabat.
Apunteu el meu nom: Fabio Quartararo
La norma que prohibia als pilots que no tenien 16 anys participar en el mundial s'ha canviat per ell. És el francès Fabio Quartararo (20/04/99), doble campió del CEV i nou talent especial del mundial, home a seguir en Moto 3. Ell i el seu company Jorge Navarro, les KTM de l'equip oficial Red Bull, les Mahindra de l'equip Aspar o l'únic representant català, Isaac Viñales, amb la KTM pintada d'Husqvarna, han de marcar el ritme en una categoria en què tota previsió és temerària.