La jerarquia coneguda
Motociclisme. Márquez i Pedrosa són els més ràpids en la presa de contacte amb Losail. Aleix Espargaró recorre a la goma tova i, sense prou velocitat punta, situa la Suzuki en tercer lloc
Fa deu dies que les Moto GP van tancar la pretemporada a Qatar, i en el retorn a Losail, algunes coses van canviar. No totes, perquè les Honda de HRC continuen al davant, amb Márquez i Pedrosa amb voltes ràpides calcades en 1:55 i sent els únics capaços de repetir-les. Els va faltar alguna dècima per situar-se al nivell de l'últim dia de pretemporada, però la pole es jugarà en 1:54, segur.
La sorpresa de veure Aleix Espargaró tercer és relativa. Només va baixar d'1:56 en un intent amb el pneumàtic supertou (el va imitar Petrucci), suficient per situar-se tercer al davant d'unes quantes Honda i de totes les Ducati (amb la seva segona millor volta hauria estat onzè). I això, amb una velocitat punta gairebé ridícula. Losail no té cap recta llarga i no exigeix gaire en aquest aspecte, però la falta de motor a Suzuki és sagnant: 10 km/h de punta menys que Lorenzo i Rossi i entre 12 i 19 menys que les Honda i les Ducati. Deixant de banda Márquez (343 km/h) i Pedrosa (347, el més veloç), els 328 d'Aleix Espargaró queden molt i molt lluny dels 345 de Dovizioso, Iannone i Pol Espargaró, tots clarament al darrere del català. Com a consol, vol dir que el xassís és bo i que la Suzuki frena, gira i tracciona bé.
En Moto 2, Sam Lowes viu un moment dolç. Mai cap Moto 2 havia baixat de 2:00 a Losail, i les sis dècimes que va guanyar a Johann Zarco –primera de les 12 Kalex que van rere el pilot de Speed Up– són significatives. A diferència d'ells dos, Tito Rabat va millorar en la segona sessió i es va situar tercer, al davant d'Àxel Pons, ja a més d'un segon. Àlex Rins va estar en línia amb la resta de Kalex, i Àlex Márquez té feina per fer.
En Moto 3 Miguel Oliveira (KTM) i Danny Kent (Honda) són els més sòlids. Isaac Viñales (Husqvarna) va trobar a la tarda quatre dècimes que el van acostar més als favorits.