Pedrosa, operat, no serà a Austin ni a l'Argentina
Motociclisme. El pilot vallesà, intervingut ahir amb èxit a l'avantbraç pel doctor Ángel Villamor, estarà com a mínim quatre setmanes de baixa
“Després de parlar amb alguns experts i professionals mèdics en qui confio, tots coincideixen que és l'única solució.” Així parlava Dani Pedrosa dijous per justificar la decisió presa de tornar a passar per la sala d'operacions i mirar de resoldre, d'una vegada per totes, els problemes de síndrome compartimental que arrossega a l'avantbraç dret. Una operació que li van fer ahir al matí a Madrid, a càrrec del doctor Ángel Villamor, especialista en la matèria, i que va anar segons el pla previst. Un cop operat, el pilot de Castellar del Vallès haurà d'estar de quatre a sis setmanes de baixa.
“És una cirurgia agressiva i complicada per les cicatrius de les altres operacions. Ha durat unes dues hores amb anestèsia local. Hem eliminat la fàscia [membrana que recobreix el múscul], que havia perdut elasticitat i era molt rígida. L'augment de volum del múscul la pressionava i causava dolor per les dificultats d'oxigenació.Tenia una síndrome compartimental multiplicada per 10”, explicava el doctor Villamor, que revisarà l'evolució de Pedrosa en les pròximes setmanes per confirmar la previsió d'èxit de la intervenció. El pilot català va ser donat d'alta ahir mateix. S'estarà en un hotel proper a Madrid perquè diumenge passarà una revisió i li retiraran l'embenatge. Dilluns començarà la rehabilitació
I és que en Pedrosa els marges podrien ser diferents del que es considera normal, per dos motius principals. El primer, perquè el pilot ja va deixar clar després de Qatar que no tornaria a pujar a una moto fins que no estigués plenament recuperat, descartant fer-ho en situació precària. La segona consideració que fa difícil determinar amb més exactitud quan podrà tornar és el fet que la d'ahir va ser la tercera intervenció pel mateix problema al mateix avantbraç. Amb tot, descartats els grans premis d'Austin (12 abril) i l'Argentina (19 abril), la més optimista de les aspiracions és poder tornar a córrer en el gran premi d'Espanya, a Jerez, el 3 de maig o, si no pot ser, a Le Mans (17 maig).
Hiroshi Aoyama és qui agafarà la seva moto
Si bé el reglament no obliga a posar cap substitut fins a la tercera cursa d'absència, l'equip Repsol Honda va anunciar que tant a Austin com a Río Hondo qui ocuparà el buit de Dani Pedrosa serà el pilot japonès Hiroshi Aoyama (1981), amb contracte amb HRC com a pilot provador. Aoyama, que té deu mundials sencers d'experiència, va córrer l'any passat amb l'equip de Jorge Martínez Aspar, a cavall d'una Honda Open. Amb 64 curses d'experiència a Moto GP, els èxits d'Aoyama van arribar en els 250 cc, en què va aconseguir nou triomfs, 27 podis i el títol mundial del 2009 amb una Honda.