Més motor

Esperit de rècord Guinness

Motor. Esperit de Montjuïc torna a dur l'ambient de la competició d'època a Montmeló. El ‘revival' reunirà una setantena de cotxes de F-1 històrics

La cin­quena edició d'Espe­rit de Montjuïc posa el llistó més alt. Ni més ni menys que setanta mono­pla­ces de fórmula 1 històrics es pro­posa reu­nir l'orga­nit­zació en el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, el cap de set­mana del 17 al 19 d'abril. La fita ser­virà per con­so­li­dar la posició del Cata­lu­nya Clas­sic Revi­val com un dels grans esde­ve­ni­ments euro­peus de la com­pe­tició d'altres temps –quan els cot­xes feien soroll i els pro­ta­go­nis­tes eren a l'abast del públic– i per asso­lir el nou rècord Guin­ness de cot­xes de F-1 reu­nits sota el mateix sos­tre: el cel de Mont­meló. De retruc, aquesta super­gra­e­lla serà el tret de sor­tida dels actes per cele­brar la 25a edició con­se­cu­tiva del Gran Premi de F-1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, que es dis­pu­tarà del 8 al 10 de maig.

Alguer­su­ari hi serà

La cer­ti­fi­cació del rècord ofi­cial està pre­vista pel diven­dres dia 17 pels volts del mig­dia: la setan­tena de cot­xes for­ma­ran al bell mig de la recta de sor­tida i tot seguit faran una volta al traçat, en una imatge que pro­met ser impac­tant. Dis­sabte i diu­menge, els mono­pla­ces tor­na­ran a la pista, però lla­vors serà per córrer de veri­tat, repar­tits en dues cate­go­ries: del 1966 al 1985 –hi par­ti­ci­parà el campió català de F-1 històrica Joa­quim Folch– i ante­ri­ors al 1965.

A banda, l'Espe­rit de Montjuïc estarà far­cit de cur­ses de clàssics: bipla­ces del grup C, sport pro­to­tips, GT, turis­mes... També hi haurà cur­ses dels espec­ta­cu­lars KTM X-Bow –una bar­reja entre kart i fórmula, amb poc pes i molts cavalls–, amb el con­curs de l'expi­lot de F-1 Jaume Alguer­su­ari com a estre­lla con­vi­dada.

Però l'acció sense des­cans a la pista només és part de l'atrac­tiu magnètic d'Espe­rit de Montjuïc. Fidel a la seva vocació d'esde­ve­ni­ment fami­liar, el pàdoc con­cen­trarà un munt d'al·lici­ents, a banda de ser l'esce­nari de les pre­gra­e­lles i els podis, per tal d'acos­tar els cot­xes i els pilots a tot el públic.

Per començar, la marca Seat hi expo­sarà dotze dels seus con­cept cars, com ara el Bolero del 1998, el Tango del 2001 i el Tribu del 2007 –pro­to­tips únics que només s'han vist als salons de l'automòbil de l'any en qüestió–. També hi haurà l'expo­sició dels cot­xes de Tintín, i per a la mai­nada –els més petits de 8 anys no paguen– tor­narà el circ d'Espe­rit de Montjuïc. Cava­llets, autos de xoc, balls de saló i fira comer­cial com­ple­ta­ran un pro­grama arro­do­nit pel con­curs d'elegància Art en Movi­ment, sota el lema: “Hi ha gent que col·lec­ci­ona art, nosal­tres el pilo­tem.” Això és Espe­rit de Montjuïc: un museu de la com­pe­tició –i molt més– en viu.

LES XIFRES

5
anys
fa que el Catalunya Classic Revival escurça la distància física entre Montjuïc i Montmeló.
25
edicions
del Gran Premi de F-1, des del 1991, celebra enguany el Circuit de Barcelona-Catalunya.
70
monoplaces
històrics de F-1 es reuniran a Esperit de Montjuïc. De moment, n'hi ha 64 de confirmats.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.