Motors de la discòrdia
Fórmula 1. No hi ha acord entre els equips per autoritzar un cinquè propulsor aquest any sense penalitzar. Els Red Bull ja van pel quart
No hi haurà acord entre els equips de la F-1 per autoritzar un cinquè motor d'explosió per fer el campionat sense incórrer en penalització (deu llocs en la graella). Mercedes ho defensava, però clients com ara Williams i Force India s'han desdit del principi d'acord al qual es va arribar a Malàisia per raons econòmiques (haurien de pagar aquest cinquè motor).
Els equips amb motor Renault (Red Bull i Toro Rosso) són els més interessats, perquè són els més amenaçats per la falta de fiabilitat del propulsor francès. Daniel Ricciardo i Daniïl Kviat ja estan al límit. Divendres l'australià va muntar el quart motor perquè en la primera sessió lliure se li va detectar una fuita. “Haurem de limitar el quilometratge, perquè hem de fer que aquest motor aguanti dos caps de setmana, aquí i a Mònaco”, va dir. Kviat va posar el quart ahir. Renault ajorna les millores de potència fins que no aconsegueixi un motor fiable. Més demolidor va ser Christian Horner, el director de l'equip: “Si en fossin cinc o vuit tampoc no ens canviaria gran cosa, perquè és evident que en necessitarem vuit o nou.”
Max Verstappen ja va pel tercer motor. A l'altre extrem, set pilots amb motor Mercedes (Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Pérez, Grosjean i Maldonado) i dos amb Ferrari (Ericsson i Nasr) tot just estan consumint el primer.