L'exigència del retorn
GP de França de Motociclisme.Le Mans i les seves fortes frenades són l'escenari de la tornada de Dani Pedrosa a la competició. El traçat, del gust del vallesà, és ideal per a les Yamaha i un bon cau de Márquez
El revirat, curt i estret Bugatti és l'escenari de la cinquena prova del campionat del món, i enguany, a més a més, és la cita que veurà el retorn del pilot del Repsol Honda Dani Pedrosa. Intervingut per tercera vegada en la seva carrera de l'avantbraç dret, el vallesà s'enganxa al mundial després d'haver fet una recuperació lenta però segura i reposada, a consciència i sense les urgències pròpies que envolten la professió. L'operació va ser satisfactòria, la posada a punt, també, i ara s'haurà de veure, sobre la moto, si tot plegat val per lluitar per les victòries.
Un perfil exigent
I Le Mans és un traçat que posarà particularment a prova l'estat físic de Pedrosa, perquè és sobradament conegut que es tracta d'un dels circuits on hi ha algunes frenades més extremes –i també les desacceleracions més importants.
Punts on només val frenar molt tard i molt fort, revolts lents i també alguns d'enllaçats que fan del mític circuit francès un dels escenaris on millor dansa la Yamaha. La de Valentino Rossi, la de Jorge Lorenzo o la de Pol Espargaró, que torna a Le Mans, on l'any passat va signar la seva única primera línia en els entrenaments i on, després de completar les voltes reglamentaries, més a prop va tenir el podi –quart, a 0,6 segons.
Se'ls espera a tots al davant, igual com també s'espera un bon comportament de la Suzuki –és a dir, del seu xassís– d'Aleix i de Maverick –al vallesà el traçat no li ha fet mai el pes, mentre que al rosinc l'apassiona–. I, naturalment, en les places d'honor hi haurà un lloc per a Marc Márquez: ho diu Valentino i ho sap tothom –la cursa de la temporada passada n'és una bona prova–, el cerverí estarà al davant perquè no sap estar enlloc més.
Es busquen alternatives
Un tretzè lloc és la millor collita de Danny Kent al circuit francès, però qui gosa discutir-li res, ara per ara, al guanyador de tres de les quatre curses celebrades? El pilot d'Honda serà indiscutiblement l'home a seguir en un cap de setmana en què els ulls també s'hauran de fixar en Fabio Quartararo, el sensacional i jove pilot local. I qui ho sap si una altra roda a vigilar no sigui la d'Isaac Viñales. I és que ara fa un any el de Llançà va sumar a Bugatti el seu primer podi mundialista.
Mantenir la bona dinàmica
Després de la primera posició preferent i el primer podi de la temporada, aconseguits a Jerez, malgrat els 40 punts que el separen del líder del campionat, el local Johann Zarco, Tito Rabat arriba confiat a Le Mans. No és dels circuits que més pes li fan, però l'últim bon resultat ho fa veure tot diferent. Qui intentarà tornar a l'extrema regularitat és Àlex Rins, que a Jerez va anar per terra –primer zero seu en Moto 2– atacant Rabat.