Motociclisme

Infranquejable

Jorge Lorenzo domina de cap a peus a Le Mans, en una cursa que evidencia els problemes d'Honda amb un Márquez que s'ha de barallar amb la moto per salvar un quart lloc i entrar a quasi 20 segons del mallorquí

Jorge Lorenzo no ha tornat perquè no havia marxat mai. Tres curses tacades per les circumstàncies, algunes del tot incontrolables –despreniment de l'espuma del casc a Losail i una bronquitis a Austin–, no havien minat la convicció d'un pilot que en la pretemporada havia treballat com ningú i que, amb l'M1 rutllant com la seda, sabia que els resultats havien d'arribar. Implacable en el pas per volta des de divendres, ahir Lorenzo va completar un sensacional diumenge sota el sol de Bugatti i va obtenir el segon triomf seguit després del de Jerez. També va respondre Valentino Rossi, l'únic pilot que compta les curses per podis.

Felicitat a Yamaha i blau fosc tirant a negre a Honda. “La moto té massa potència.” Va ser la frase del primer test fet a València al novembre i les paraules de Marc Márquez encara ressonen. I Le Mans va ser ahir la confirmació definitiva del greu problema: Márquez no va caure com ho van fer les altres tres Honda oficials, però va entrar a quasi 20 segons del vencedor barallat amb la RCV213. Deixant-s'hi la pell per un quart lloc.

El rellotge mallorquí

Una situació, la de la insostenibilitat de l'Honda, palesa des de l'arrencada. En un migdia calorós –cap entrenament s'havia fet amb tanta temperatura a pista com en la cursa–, Lorenzo es va situar primer després de quatre revolts, superant en la primera xicana i per fora Dovizioso. I amb el camp lliure, el mallorquí va excel·lir.

Fi i veloç, la seva trajectòria neta contrastava amb la de Márquez, que pilotava molt ample per la impossibilitat de controlar el tren davanter de la moto –ahir el 93 va muntar un xassís que havia descartat en la pretemporada–. Una sortida de pista en el tercer gir el va portar fins al setè lloc i, amb la moto anant a la seva, suava per rodar en un mediocre 1:34.

Un segon més lent que el grup del davant, on ja s'havia posicionat Rossi després de fer la volta ràpida en cursa (1:32.879). L'italià s'havia cruspit Márquez a la xicana Chemin aux Boeufs i, quan les Ducati de Dovi i Iannone van baixar pistonada, es va situar rere Lorenzo. Un Lorenzo proper però inabordable, que va fer 26 de les 27 voltes llançades en 1:33 i, d'aquestes, només vuit per sobre de l'1:33.5. Hipnòtic, un dimoni.

Amb el podi fixat, la intriga va venir perquè Márquez es va revelar. Va ignorar el problemàtic comportament de l'Honda i va decidir assaltar Smith i Iannone, tot i que l'avantatjaven de dos segons –magnífic l'italià, que dimarts s'havia espatllat l'espatlla en un entrenament a Mugello. Els va enfocar i els va atacar, i, superat el britànic, després de quasi cinc voltes frenètiques i de respiració assistida pugnant amb Iannone, s'apoderava del quart lloc. Ahir, una victòria.

1
pilot
d'entre tots els que disputen el mundial (Moto GP, Moto 2 i Moto 3) ha fet podi en les cinc primeres curses: Valentino Rossi.
26
voltes
de les 28 de la cursa Jorge Lorenzo va rodar en 1:33. És a dir, llevat de la primera, totes les llançades menys una.
28
voltes
de les 28 de la cursa van tenir de líder a Jorge Lorenzo. El mallorquí ha manat en 70 de les 123 dels cinc grans premis.
110
punts
separen el Movistar Yamaha (189) del Repsol Honda (79). Entre les dues fàbriques japoneses hi ha el Ducati Team (144).
La RC231V té un excés de potència i és molt difícil per als pilots controlar-ne les respostes

Dani Pedrosa: “No entenc per què he caigut”

La tornada a la competició de Dani Pedrosa no va ser, ni de lluny, la desitjada. El pilot vallesà va caure sortint del tercer revolt, en la primera xicana, tot just en la segona volta quan era setè. “Ha estat una llàstima. No entenc gaire per què he caigut: la roda del davant ha perdut adherència sense avisar”, explicava després de la cursa. Ell, com tots els pilots d'Honda, va patir molt amb el tren davanter –Crutchlow i Redding també van caure en circumstàncies semblants. Tot i tenir els semimanillars trencats, Pedrosa va continuar i des del darrer lloc va remuntar fins al setzè, això sí, a 15 segons dels punts. Tot i això, físicament es va trobar bé i va rodar a ritme d'1:34 –el mateix, durant mitja cursa, de Marc Márquez. “Tenim molt marge de millora, però ha estat un test postiu per a mi”, deia, referint-se a l'avantbraç.

Operació per a Aleix Espargaró

Cap de setmana per oblidar d'Aleix Espargaró. El pilot de Granollers, que dissabte admetia que el comportament de la Suzuki era el millor des de l'inici del campionat, va caure de manera molt violenta en l'FP3 i, entre altres coses, es va trencar un lligament del dit polze dret. S'espera que sigui intervingut de la lesió aquesta setmana, però ahir, infiltrat, Espargaró va sortir disposat a tot. Malauradament, la Suzuki no va respondre: “La primera moto no ha arrencat i hem hagut de sortir amb la segona, que ha tingut un problema d'embragatge.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)