Motociclisme

Proves a 350 per hora

GP de França de Motociclisme.Amb unes condicions excel·lents, el primer dia a Mugello serveix a Marc Márquez per trobar una bona direcció a l'hora de domesticar el motor

Va ser el centre del relat de la roda de premsa posterior a Le Mans i també en la de la prèvia a Mugello: el nervi del motor Honda, la violenta entrega de potència.

I en això es van centrar ahir al box del Repsol Honda, a domesticar la fera. “Estic content perquè hem fet algun pas endavant”, explicava Marc Márquez. “Encara no piloto còmode, però m'he trobat bastant bé i sembla que la direcció que hem pres és la bona.”

Amb el motor precintat és el treball en la suspensió, el basculant i sobretot l'electrònica el que ha de fer més dòcil l'Honda. Cap aquí van anar els esforços de Márquez i Dani Pedrosa –el vallesà va fer més de 200 quilòmetres comptant les dues sessions–. Poca feina per trobar ritme i molta atenció a testar diverses solucions. En un altre nivell, el divendres de Valentino Rossi va ser, si fa no fa, en el seu cas, buscant millorar la frenada –“Hem de millorar molt en l'últim sector”, deia el líder del mundial–. En canvi, tant Andrea Dovizioso com Jorge Lorenzo ja van estar prou pendents del pas per volta, tots dos sòlids en l'1:48, per bé que el mallorquí, sempre molt fort a la Toscana, mostrant-se constant en l'1:48 baix –i amb l'objectiu confessat d'arribar a l'1:47.5.

Quant als germans Espargaró, el dia va servir per constatar el seu estat físic. Qui pitjor ho va passar va ser el de Suzuki –no va fer més de dues voltes seguides a fons–, mentre que Pol expressava la seva alegria en veure que l'avantbraç responia molt bé. Mentrestant, en les altres categories, millor volta mai feta a Mugello amb una Moto 2 per a Tito Rabat i bon inici d'Isaac Viñales en Moto 3, ràpid i amb ritme.

El dia ha servit per provar diverses coses, sobretot d'electrònica, per intentar millorar el caràcter del motor
Marc Márquez
No estic del tot satisfet amb el ritme. Tenim marge per tocar la configuració i baixar-lo ben bé de mig segon
Jorge Lorenzo
Moto GP. Combinat 1 i 2
1r A. Dovizioso (Ducati)
1:47.479
2n Marc Márquez (Honda)
a 0.164
3r Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.373
4t Andrea Iannone (Ducati)
a 0.461
5è Bradley Smith (Yamaha)
a 0.559
6è Cal Crutchlow (Honda)
a 0.645
A. Espargaró (Suzuki)
a 0.658
8è Scott Redding (Honda)
a 0.685
9è V. Rossi (Yamaha)
a 0.732
10è P. Espargaró (Yamaha)
a 0.804
14è Dani Pedrosa (Honda)
a 0.956
15è M. Viñales (Suzuki)
a 1.014
Moto 2. Combinat 1 i 2
1r Tito Rabat (Kalex)
1:52.311
2n Johann Zarco (Kalex)
a 0.001
3r Sam Lowes (Speed Up)
a 0.231
4t Thomas Luthi (Kalex)
a 0.354
5è Simone Corsi (Kalex)
a 0.611
Àxel Pons (Kalex)
a 0.900
Àlex Rins (Kalex)
a 0.901
14è Àlex Márquez (Kalex)
a 1.250
21è R. Cardús (Speed Up)
a 1.666
Moto 3. Combinat 1 i 2
1r Niccolò Antonelli (Honda)
1:57.616
2n Efrén Vázquez (Honda)
a 0.585
3r I. Viñales (Husqvarna)
a 0.613
4t Miguel Oliveira (KTM)
a 0.620
5è Enea Bastianini (Honda)
a 0.631
6è Romano Fenati (KTM)
a 0.686
7è Danny Kent (Honda)
a 0.815
8è Andrea Locatelli (Honda)
a 0.878
9è Brad Binder (KTM)
a 0998
Hem estat provant el pneumàtic dur i hem tingut problemes frenant. Tenim feina, però per a això són els divendres
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)