Recomponent les peces
Motor. Márquez redreça el rumb després d'un inici de mundial erràtic i troba en Pedrosa el millor aliat per intentar aconseguir una remuntada que, si es materialitza, seria històrica
Un segon lloc a Assen i una victòria a Sachsenring és el balanç de Marc Márquez en les dues últimes curses. Una millora notable després d'encadenar la seva pitjor ratxa en la categoria reina del mundial. Els problemes amb l'entrega de potència de l'Honda, afegits a les errades del pilot lleidatà, l'havien fet caure a la cinquena posició del campionat després del Gran Premi d'Itàlia. Ara ja és a només quatre punts del tercer lloc, que ocupa Andrea Iannone. La diferència respecte del líder, Valentino Rossi, continua sent molt àmplia (65 punts), però les últimes actuacions del lleidatà generen un bri d'esperança. I més si la seva moto continua fent progressos. Márquez ja va dir, després de la cursa alemanya, que les seves sensacions sobre la moto eren més bones. Els propers tres dies, la marca japonesa continuarà treballant en la millora del rendiment del motor en uns tests privats al circuit de Misano.
Tot seguit, l'equip marxarà de vacances i no tornarà fins al Gran Premi d'Indianapolis (9 d'agost), un altre dels circuits favorits de Márquez. Serà, doncs, una nova oportunitat per retallar punts a Rossi. Però també a Lorenzo, que és segon amb només 13 punts menys que el seu company d'equip i que en les dues últimes curses ha desaprofitat l'oportunitat d'apartar-lo del lideratge. En aquesta tasca, Dani Pedrosa hi pot tenir un paper clau. El vallesà ja es va posar al servei d'Honda i de Márquez a Sachsenring, intercalant-se entre el seu company d'equip i Rossi. El segon lloc va ser el seu millor resultat de la temporada i va permetre que Márquez esgarrapés nou punts al líder del mundial. Pedrosa, un cop superada la síndrome compartimental que el va obligar a perdre's tres curses, pot ser, doncs, el millor aliat de Márquez.
Ara queden nou curses per disputar-se i les matemàtiques encara avalen una possible remuntada de Márquez. Que serà enormement difícil, ningú ho posa en dubte. Però al cap i a la fi, qui millor que el lleidatà per protagonitzar una remuntada que seria històrica? Si l'any passat ja va ser capaç de guanyar deu curses consecutives –les deu primeres– no és cap bestiesa pensar que aquest no pugui repetir una ratxa com aquella. A més, també es pot comptar amb una ensopegada de Valentino Rossi. L'italià encara no ha baixat del podi en tota la temporada, i és d'esperar –ni que sigui perquè estadísticament li tocaria– que falli en algun moment. I ja pot comptar que, si això passa i Márquez entreveu la possibilitat de guanyar el tercer títol, l'atac del lleidatà serà per terra, mar i aire.
Viñales va córrer lesionat
Isaac Viñales va córrer la cursa d'Alemanya amb un lligament del genoll esquerre trencat a causa d'un fort cop que es va fer en el warm-up del matí. El pilot va explicar després de la cursa que no es pensava que pogués acabar-la: “Em feia molt de mal. He dit a Jaime que no podria fer més de dues voltes. [...] No he pogut fer res perquè, a més, gairebé tots els revolts són a l'esquerra.” L'empordanès va acabar la cursa en el divuitè lloc.
Rabat, costella trencada
Tito Rabat no haurà de tornar a passar per la sala d'operacions. El TAC que li van fer ahir a la clínica Quiron, l'endemà de la seva caiguda en el Gran Premi d'Alemanya, va permetre descartar que el pilot de Barcelona s'hagués trencat altre cop la clavícula dreta, la que li van operar fa només uns dies. Per contra, Rabat es va fer una fractura a la costella, però tindrà més de tres setmanes –la pròxima cursa, a Indianapolis, és el 9 d'agost– per recuperar-se.