Lorenzo, de cap a cap
El mallorquí guanya amb autoritat a Brno i se situa líder del campionat igualat amb Rossi
Marc Márquez pressiona Lorenzo en l'inici però la diferència de xassís amb la Yamaha el fa desistir
Encapçalar cinc de les sis taules de temps i no guanyar la cursa només pot ser per caiguda. Però el desbordant estat de forma de Jorge Lorenzo i la confiança absoluta en el xassís Yamaha i en la gamma de Bridgestone que li agrada només pot tenir com a destí el seu tercer títol. A Brno el mallorquí es va situar líder –empatat a punts amb Valentino Rossi– i cada cop és més clar que només l'animal d'asfalt que és Marc Márquez li planta cara. Només ell va impedir que Lorenzo arrasés. Són 52 punts i queden set curses. Sense error del líder no hi haurà triplet.
La contundència de Lorenzo –líder des de la primera frenada fins a la bandera de quadres– encara dóna més valor a l'actuació de Márquez. El mallorquí –compost tou a davant i darrere– i el català –tou i dur– van marxar de tothom gairebé a raó d'un segon per volta en els tres primers girs. Adéu-siau a tothom, també a Valentino Rossi, a qui en la sortida van avançar les Ducati de Iannone i Dovizioso. Quan va tornar al tercer lloc, Rossi estava a dos segons de Márquez i amb un ritme inferior.
La persecució va durar set voltes, quan a Márquez se li van acabar els 1:56 mitjans. S'hi havia mantingut al preu de batallar més amb la inestabilitat de l'Honda en les frenades que amb Lorenzo. El mallorquí, a cop de tres dècimes menys per volta, va anar marxant i marxant fins que va tenir tres segons. L'esperança que la goma tova del darrere de Lorenzo es degradés en el tram final es va demostrar poc fonamentada, tot i un asfalt roent (47 graus). Al final, i en una pista que no li anava gens bé, el campió minimitza els danys. Però els danys hi són.
Márquez no va guanyar, però més hi va perdre Rossi, que va acabar a més de 10 segons del guanyador, la segona diferència més gran de tot el campionat rere els 11.5 segons de Jerez, on es va quedar sense goma al davant. Ahir –anava amb compost dur a les dues rodes– l'explicació no podia ser la goma. Rossi, líder des de Qatar, sap que onze podis seguits no són suficients.
Pedrosa, el més sofert
Márquez va haver de limitar tot sol els danys perquè Dani Pedrosa no el va poder ajudar. Ja se sabia. El 26 es va medicar (però no infiltrar) i va córrer bé tot i el dolor en el turmell esquerre, però en la sortida anar coix és un handicap massa gran. A més, una envestida de Petrucci el va fer baixar al 12è lloc. Des d'aquí, una remuntada sensacional –Viñales, Pol Espargaró, Smith...– culminada amb un treballadíssim avançament –al tercer intent– a Dovizioso. L'italià no ho facilita mai i va ser per la seva resistència, i no per falta de ritme, Pedrosa va acabar cinquè i no quart –tenia el mateix ritme que Rossi–. La lluita entre tots dos va permetre apreciar la inestabilitat de l'Honda en la fase de frenada i entrada al revolt. Dovizioso frenava molt abans però el català no ho podia aprofitar ni per dins ni per fora. I la Ducati, tan potent o més que l'Honda, permet obrir gas abans.
Pol s'apropa a Smith
Després de dues curses lluny del seu lloat company d'equip Bradley Smith (a 8.6 segons a Indianapolis i a 11.7 a Sachsenring), Pol Espargaró va retrobar el bon pilotatge l'endemà d'haver hagut de passar per la Q1. Al final van ser només 1.4 segons per a l'anglès. En el campionat, Smith domina respecte al seu company d'equip per 7-2.
El cert és que tenia dubtes amb la goma perquè la temperatura havia pujat molt, però hem encertat
Jorge Lorenzo
La clau avui és que quan he hagut de baixar el ritme el Marc també no ho ha hagut de fer
Jorge Lorenzo
L'objectiu real avui era deixar enrere Valentino. El Jorge avui no era al nostre abast
Marc Márquez
El Jorge era inabastable, però confiava a ser amb el Marc. Però no he tingut ritme
Valentino Rossi
No he sortit malament però tallat la trajectòria i he hagut de remuntar de massa enrere
Dani Pedrosa
Continuo amb els mateixos problemes de sempre: quan dono gas la moto patina i no avanço
Pol Espargaró
He acabar en els punts, però no estic content. No entenc perquè no trobem la confiança de la primera part d'any
Aleix Espargaró
Decebut per haver caigut però el líder no em treia ni 20 segons i això és increïble
Maverick Viñales
Primer zero de Maverick Viñales
La llista de pilots que han acabat totes les curses en els punts s'escurça. Ahir en va saltar Maverick Viñales, que quan tenia el novè lloc a la butxaca (tenia el seu company a Suzuki Aleix Espargaró a 11 segons) i amb el vuitè lloc de Pol Espargaró en el punt de mira, va anar a terra en el revolt 11 de la volta 16, quan va vèncer l'adherència lateral del pneumàtic en una inclinada forta. Novament, el pilot de Roses havia estat més consistent que Aleix Espargaró, amb un pas per volta de l'ordre d'un segon millor, similar al de les Yamaha Tech 3. Això sí, falta motor i els 1:57 baixos de les Ducati van ser missió impossible per a Viñales.