Motociclisme

No n'hi ha prou de resistir

Motociclisme. Marc Márquez necessita la victòria a Silverstone, l'últim circuit favorable clarament a Yamaha, per allargar l'expectativa

“Silverstone és perfecte per al comportament de la Yamaha.” La sentència és de Jorge Lorenzo, flamant líder del mundial, i sorprèn per la seva contundència. Alguna cosa hi deu haver de cert. Sempre vigilant de reüll Valentino Rossi, si el mallorquí surt d'Anglaterra amb més de dues victòries d'avantatge sobre Marc Márquez, game over, partida acabada per al català en el mundial.

No és una fanfarronada de Lorenzo. Silverstone és un circuit Yamaha. Com Brno. I com en el traçat txec, no ha de despistar el fet que l'any passat guanyés Márquez. Ho va fer per menys d'un segon i amb tota la ràbia que li permetia saber que a Brno s'havia estroncat la ratxa de deu victòries seguides però que el campionat no estava compromès en absolut.

Silverstone va tornar al mundial l'any 2010 després de gairebé tres dècades de GP a Donington. Els tres triomfs de Lorenzo i el segon lloc de l'any passat denoten que el mallorquí s'hi sent bé.

Per a Marc Márquez, Silverstone és, en principi, el darrer circuit desfavorable als seus interessos. Però, per molt que hagi retallat el desavantatge, sap que no en farà prou amb segons llocs.

En Moto 2 l'al·licient afegit és comprovar si Àlex Márquez pot acabar lluitant amb els millors, Zarco, Rabat i Rins.

Dos que renoven
Abans del GP d'Anglaterra s'han anunciat les renovacions de Cal Crutchlow per Honda LCR –2016 i una opció de l'equip per al 2017– i, la més esperada, la Bradley Smith amb Yamaha Tech 3, per un any. Ja estava feta, però s'ha esperat a poques hores de l'inici del seu GP –Smith és d'Oxford, a 70 km de Silverstone– per fer oficial la continuïtat del company de Pol Espargaró, cinquè del mundial i millor pilot d'equip no oficial.

Que hagi atrapat Rossi no vol dir que la diferència s'hagi d'ampliar, fins i tot havent guanyat tres vegades aquí
Jorge Lorenzo
Moto GP
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
211
2n Valentino Rossi (Yamaha)
211
3r Marc Márquez (Honda)
159
4t Andrea Iannone (Ducati)
142
5è Bradley Smith (Yamaha)
106
6è Andrea Dovizioso (Ducati)
104
Dani Pedrosa (Honda)
91
Pol Espargaró (Yamaha)
81
10è Maverick Viñales (Suzuki)
62
12è Aleix Espargaró (Suzuki)
53
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
224
2n Tito Rabat (Kalex)
145
3r Àlex Rins (Kalex)
144
4t Sam Lowes (Speed Up)
118
5è Thomas Luthi (Kalex)
118
6è Xavier Simeon (Kalex)
92
7è Jonas Folger (Kalex)
91
8è Franco Morbidelli (Kalex))
84
10è Àlex Márquez (Kalex)
49
20è Àxel Pons (Kalex)
18
Moto 3
1r Danny Kent (Honda)
199
2n Enea Bastianini (Honda)
154
3r Romano Fenati (KTM)
122
4t Miguel Oliveira (KTM)
111
5è Efrén Vázquez (Honda)
109
6è Brad Binder (KTM)
99
7è Niccolò Antonelli (Honda)
94
8è Fabio Quartararo (Honda)
79
Isaac Viñales (Husqvarna)
75
10è Jorge Navarro (Honda)
72
46
anys
fa que un anglès no arriba líder al GP de casa. L'últim va ser Dave Simmonds (Kawasaki), campió en 125 cc el 1969.
17
punts
ha recuperat Marc Márquez al líder en quatre curses. Eren 69 respecte a Rossi a Catalunya i ara són 52 respecte a Lorenzo.
Disfruto molt lluitant pel títol, el meu somni era tornar-ho a fer. No és el mateix que lluitar per ser segon
Valentino Rossi
No és una de les meves pistes preferides, però hi he fet podi els tres últims anys
Marc Márquez
3
victòries
(2010, 2012 i 2013) i un segon lloc ha obtingut Jorge Lorenzo a Silverstone des que la pista ha tornat al mundial.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)