La utopia és impossible
La caiguda atípica de Marc Márquez sobre mullat deixa el mundial en un duel a dues bandes entre els dos pilots de Yamaha, Rossi i Lorenzo
Recital i victòria de Rossi i incomoditat de Lorenzo sobre aigua
El campió serà blau. Valentino Rossi o Jorge Lorenzo. La utopia del tercer títol de Marc Márquez requeria contemplar algun zero de les Yamaha, i a Silverstone va arribar la pluja per aigualir una cursa que el català havia d'acabar guanyant i que tenia absolutament controlada. I no hauria fet mala operació, perquè quan va anar a terra –quarta caiguda en cursa aquest any– Jorge Lorenzo era sisè. Si hagués guanyat li hauria retallat 15 punts de cop, i 5 a Rossi. 2015 és capítol tancat.
Rossi, llegenda i més
Marc Márquez serà àrbitre del títol entre les dues Yamaha. Perquè la pluja es va aliar ahir amb Valentino Rossi, un especialista sobre l'aigua, i va fer entrar els dubtes a Jorge Lorenzo, que en fuig com els gats i que, a més, va estar a punt de caure en la volta 4 i va patir amb la visera del casc entelada. Són 12 punts d'avantatge els del dottore, que, a més, se'n va ara a Misano, el circuit de casa seva.
Després d'un primer intent de sortida caòtic, en la segona va ser Lorenzo el més ràpid i Pol Espargaró va sorprendre tothom situant-se segon. L'aigua iguala prestacions i Jack Miller estava fent la cursa de la seva vida quan en la volta 3 es va endur (un punt de sanció en el carnet) el seu company Cal Crutchlow, que ja havia avançat Lorenzo. El mallorquí va anar perdent posicions i sort en va tenir del desgavell provocat per Miller i de la sortida de pista de Pol Espargaró, que va caure al novè lloc, just rere el seu germà Aleix.
A davant, Rossi i Márquez van obrir forat ràpidament. A darrere, venia Petrucci, un altre especialista d'aigua que, amb una versió menys evolucionada de Ducati, va anar superant un rere l'altre tots els pilots amb motos de fàbrica, a excepció de Rossi i Márquez. En la volta 7 va estar a punt de fer caure Jorge Lorenzo, però no va passar res. És fàcil d'imaginar què hauria passat amb un zero de Lorenzo.
A davant, Rossi tenia molt bona tracció, però Márquez esperava el moment propici. Es veia venir que Rossi no podria resistir, però el que no era previsible és que Márquez anés a terra amb una fuetada del darrere. Quan va ser conscient de tot, Rossi va entrar en mode estalvi, potser abans d'hora, perquè la pugna pel segon lloc entre Petrucci (Ducati Pramac) i Dovizioso (Ducati Corse) va retallar l'avantatge dràsticament, fins a 1.6 segons, a quatre voltes del final. Però el gat vell es va refer a temps.
Tampoc no va acabar Pol Espargaró. Pilot poc amic de l'aigua en el passat, havia remuntat després de la seva excursió per l'herba i amb l'avançament a Smith va refermar que avui és ell qui porta la veu cantant a Tech 3. Però una altra caiguda (en la volta 13) en una zona ràpida va posar fi a la seva cursa. Les Suzuki van fer una cursa anònima. Aleix Espargaró va ser el més sòlid. Una pèssima sortida (17è) i remuntada fins al novè lloc, tancant el grup de motos top. Viñales encara va començar més enrere (últim) i no hi va ser a temps d'atrapar Bautista.
Al final, Jorge Lorenzo va minimitzar els danys. Va avançar Pedrosa un cop Márquez va caure i cedeix el lideratge per tan sols 12 punts. Però continua sent el pilot que necessita que tot vagi perfecte per ser guanyador. Quan és així, és el millor. Però quan les previsions es torcen, Rossi emergeix com la llegenda indomable que és. Ja no ho semblava, però hi ha campionat.
Quan he vist que Márquez queia, he pensat que tenia prou avantatge, però no et pots relaxar
Valentino Rossi
He acabat rient sota el casc, però no entenc com estava tan a prop de Rossi i Dovi m'atrapava
Danilo Petrucci
He caigut, és un error. Però entrava al revolt sense gas ni fre, i s'ha blocat de darrere. La telemetria ho dirà
Marc Márquez
El campionat passa a un segon pla, ara toca mirar de guanyar el màxim de curses
Marc Márquez
Podria haver estat pitjor. Márquez té quatre zeros, però jo no sóc consistent com Rossi
Jorge Lorenzo
Avui ha estat la pluja, però quan s'és pilot s'ha d'estar preparat per a tot. I avui n'hi ha hagut de més ràpids
Jorge Lorenzo
Amb pluja he perdut ritme. He sortit malament i cada cop que la moto s'inclinava,
em volia escopir
Dani Pedrosa
No estic content, no és el lloc on vull estar. Recuperar una part del potencial que teníem és l'objectiu
Dani Pedrosa
Seient lliure per a Tito Rabat a Moto GP
És qüestió de dies que es faci oficial el pas de Tito Rabat a Moto GP. No haurà ni de canviar d'equip, perquè pilotarà l'Honda de Marc VDS que, amb Scott Redding al manillar, ha fet un setè lloc (al GP de Catalunya) com a millor resultat. Marc VDS és un equip satèl·lit i, per tant, disposa de material de fàbrica, de manera que el 14è lloc de la general que ocupa Redding és decebedor. L'anunci de l'arribada de Rabat a la màxima categoria es pot fer immediatament perquè Redding ja ha estat confirmat com a nou pilot de Pramac Ducati per al 2016 en substitució de Yonny Hernández, que podria acabar a l'equip Avintia.