Més motor

Jordi Tarrés torna al mundial amb Adam Raga

Motor. El llegendari pluricampió de trial de Rellinars presenta la TRS One, la primera moto de la marca catalana TRS, amb la qual el vigent subcampió del món competirà els pròxims tres anys

Jordi Tarrés torna a tenir moto. I, de retruc, Adam Raga, també. És la TRS One, la primera moto de TRS Motorcycles, que es va presentar ahir al Museu Melcior Colet de Barcelona, en un acte presidit per Ivan Tibau, secretari general de l'Esport de la Generalitat. La sorpresa va ser l'anunci que el cap de files de l'equip oficial serà Adam Raga, dos cops campió del món a l'aire lliure i quatre sota sostre. El tàndem debutarà aquest cap de setmana, en el mundial per equips, a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. “És la carrera ideal per fer proves”, diu el pilot d'Ulldecona, de 33 anys. Tot seguit disputarà les tres últimes cites de l'estatal de trial –Raga n'és el líder– i els tres pròxims anys pilotarà la TRS arreu.

“Serà la bomba”

L'ideòleg de la marca és Jordi Tarrés, de 49 anys, set cops campió del món. De fet, les sigles remeten a les consonants del seu cognom, amb l'afegitó que també es poden llegir com a Trial Racing Sports. “Feia anys que tenia la intenció de fer una moto”, revela Tarrés. Li faltava el suport, i l'ha trobat en l'empresari Ricard Novel. La TRS és una moto tota catalana, i d'aquí a quatre anys l'empresa aspira a tenir un 25% del mercat. La fàbrica és a Sant Fruitós de Bages, i allà fins i tot s'hi fa el motor. “Un motor de trial és molt específic, i si no te'l fas tu no ets competitiu”, diu Tarrés, que és el director tècnic i esportiu de la marca. “Aquesta moto serà la bomba”, assegura Raga. “L'ha feta tota el Jordi, i és tal com m'hauria agradat fer-la a mi”, hi afegeix, per bé que ara com ara és gairebé de sèrie.

Tarrés i Raga són vells coneguts. “Ho he après tot, d'ell”, diu l'Adam, que va passar deu anys al costat del mestre. Tarrés s'hi havia fixat quan Raga era un júnior de 15 anys. “A tots els pilots els agradaria un projecte així”, conclou Raga. Un projecte que, alhora, és un somni: tornar a ser campions, junts. La moto ja la tenen.

PROTAGONISTES

Potser no sembla una moto gaire innovadora, però tot és al seu lloc. Hem buscat fiabilitat i bones prestacions, tot fet a casa
Jordi Tarrés
Jo no paro quiet. no sóc gens tranquil. Sempre vull anar a totes i guanyar. En aquest sentit, el Jordi és com jo
Adam Raga
Cada moment té la seva tecnologia. Aquesta moto [amb xassís d'alumini] pesa 65 kg; les meves en pesaven 75
Jordi Tarrés

Dues victòries per rematar el subcampionat

Adam Raga (Gas Gas) va rubricar amb dues victòries el mundial de trial més complicat dels que ha viscut, per la desaparició del seu equip, Gas Gas, amb el campionat tot just començat. Malgrat tot, Raga no s'ha perdut cap prova, ha sumat cinc victòries (només en va obtenir més el 2005, quan va guanyar el primer títol) i en les tretze últimes ha estat primer o segon. Això sí, el binomi Bou-Honda ha estat superior (345 punts) a Raga (311). El campió, amb terreny mullat, va acabar segon tots dos dies a Teo, amb Albert Cabestany (Sherco) i Jeroni Fajardo (Beta) repartint-se els tercers llocs. En el mundial Fajardo ha acabat tercer (246) i Cabestany, quart (233). En el campionat júnior el gironí Miquel Gelabert (Sherco) va obtenir dos quarts llocs i va acabar empatat a 228 punts amb el francès Carles de Caudemberg (Beta), que es va endur el títol per nombre de victòries.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)