Més motor

Zanini, el gran reclam del ral·li Costa Brava històric

Motor. El pilot de Viladrau disputarà la prova com a preparació de l'edició 2016 del Montecarlo històric, 40 anys després del seu debut en el mundial

Amb 73 equips (65 en cotxes i 8 en motos) al podi de sortida de Lloret, la presència d'Antoni Zanini serà el gran al·licient del 12è ral·li Costa Brava històric, que arrenca avui a Lloret. Zanini i Carlos Beltran s'asseuran al volant d'un Porsche 911 T amb el qual tenen previst disputar el pròxim ral·li de Montecarlo històric, just 40 anys després que Zanini hi debutés –amb un magnífic 12è lloc absolut– al volant d'un Seat 1430-1800.

A més, la unitat que pilotarà Zanini té un pedigrí rellevant, ja que el sabadellenc Joan Fernández s'hi va inscriure en el ral·li de Montecarlo del 1966. Era una de les quatre unitats amb preparació de fàbrica d'aquella edició gràcies a les bones relacions de Fernández amb Ferdinand Piech (nét del fundador de Porsche) i, ara, després de més de 300 curses, ha estat reconstruït.

Zanini no serà l'únic guanyador del Costa Brava històric que participarà en aquesta edició. El pilot de Viladrau va obtenir el triomf l'any 2005. També hi són Tallada-Bagó (VW Golf GTI, 2008), Miró-Matavacas (Porsche 911, 2011), els belgues Jose Lareppe-Davie Lieven (Opel Ascona, 2012) i els sorprenents guanyadors del 2014, els gironins Pallí-Buscarons (Mini Cooper 1.3). El podi de l'any passat, amb Manuel-Rimbau-Peradalta (Seat 127) i Faixedas-Jordan (Seat FL) hi serà al complet. Amb tot, és el belga Lareppe el pilot amb més bon palmarès de regularitat, possiblement a escala europea, amb dues victòries en el Montecarlo, una en el Costa Brava i un grapat de podis.

Porsche, BMW, Mini, Volkswagen, Jaguar, Volvo, Opel, Mercedes, Triumph, Datsun, Fiat, Autobianchi, Lancia, Alfa Romeo, Renault, Ford, Citroën i Seat seran les marques representades per equips de vuit estats diferents, inclòs un d'uruguaià.

Lloret, Barcelona i quatre jornades de competició

Lloret i Barcelona es repartiran el protagonisme. La cursa comença avui a la ciutat selvatana (a les 7 de la tarda) i la primera etapa s'acaba també a Lloret a les 3 de la matinada. Demà divendres, s'arrenca a les 11 del matí a Lloret i s'acaba a les 8 del vespre al Port Olímpic de Barcelona, on es reprendrà la cursa una hora i mitja més tard per afrontar la tercera etapa, que s'acabarà a Lloret a 1/4 de 6 del matí de dissabte. La darrera comença dissabte a les 2 de la tarda i el ral·li s'acaba diumenge a 3/4 d'1 de la matinada, també a Lloret. Atès que es tracta d'una prova de regularitat en carretera oberta, els trams no es comuniquen fins a l'últim moment per evitar els reconeixements. Sí que se sap que en total seran 1.470 quilòmetres amb 36 trams de regularitat, més de la meitat amb mitjanes de velocitat variables al llarg del seu recorregut. Per completar la dificultat, els trams no estan marcats i contenen dificultats en diversos encreuaments.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)