Més motor

Zanini, el gran reclam del ral·li Costa Brava històric

Motor. El pilot de Viladrau disputarà la prova com a preparació de l'edició 2016 del Montecarlo històric, 40 anys després del seu debut en el mundial

Amb 73 equips (65 en cot­xes i 8 en motos) al podi de sor­tida de Llo­ret, la presència d'Antoni Zanini serà el gran al·lici­ent del 12è ral·li Costa Brava històric, que arrenca avui a Llo­ret. Zanini i Car­los Bel­tran s'asseu­ran al volant d'un Porsche 911 T amb el qual tenen pre­vist dis­pu­tar el pròxim ral·li de Mon­te­carlo històric, just 40 anys després que Zanini hi debutés –amb un magnífic 12è lloc abso­lut– al volant d'un Seat 1430-1800.

A més, la uni­tat que pilo­tarà Zanini té un pedigrí relle­vant, ja que el saba­de­llenc Joan Fernández s'hi va ins­criure en el ral·li de Mon­te­carlo del 1966. Era una de les qua­tre uni­tats amb pre­pa­ració de fàbrica d'aque­lla edició gràcies a les bones rela­ci­ons de Fernández amb Fer­di­nand Piech (nét del fun­da­dor de Porsche) i, ara, després de més de 300 cur­ses, ha estat recons­truït.

Zanini no serà l'únic gua­nya­dor del Costa Brava històric que par­ti­ci­parà en aquesta edició. El pilot de Vila­drau va obte­nir el tri­omf l'any 2005. També hi són Tallada-Bagó (VW Golf GTI, 2008), Miró-Mata­va­cas (Porsche 911, 2011), els bel­gues Jose Lareppe-Davie Lie­ven (Opel Ascona, 2012) i els sor­pre­nents gua­nya­dors del 2014, els giro­nins Pallí-Bus­ca­rons (Mini Coo­per 1.3). El podi de l'any pas­sat, amb Manuel-Rim­bau-Pera­dalta (Seat 127) i Fai­xe­das-Jor­dan (Seat FL) hi serà al com­plet. Amb tot, és el belga Lareppe el pilot amb més bon pal­marès de regu­la­ri­tat, pos­si­ble­ment a escala euro­pea, amb dues victòries en el Mon­te­carlo, una en el Costa Brava i un gra­pat de podis.

Porsche, BMW, Mini, Volkswa­gen, Jaguar, Volvo, Opel, Mer­ce­des, Triumph, Dat­sun, Fiat, Auto­bi­anchi, Lan­cia, Alfa Romeo, Renault, Ford, Citroën i Seat seran les mar­ques repre­sen­ta­des per equips de vuit estats dife­rents, inclòs un d'uru­guaià.

Lloret, Barcelona i quatre jornades de competició

Lloret i Barcelona es repartiran el protagonisme. La cursa comença avui a la ciutat selvatana (a les 7 de la tarda) i la primera etapa s'acaba també a Lloret a les 3 de la matinada. Demà divendres, s'arrenca a les 11 del matí a Lloret i s'acaba a les 8 del vespre al Port Olímpic de Barcelona, on es reprendrà la cursa una hora i mitja més tard per afrontar la tercera etapa, que s'acabarà a Lloret a 1/4 de 6 del matí de dissabte. La darrera comença dissabte a les 2 de la tarda i el ral·li s'acaba diumenge a 3/4 d'1 de la matinada, també a Lloret. Atès que es tracta d'una prova de regularitat en carretera oberta, els trams no es comuniquen fins a l'últim moment per evitar els reconeixements. Sí que se sap que en total seran 1.470 quilòmetres amb 36 trams de regularitat, més de la meitat amb mitjanes de velocitat variables al llarg del seu recorregut. Per completar la dificultat, els trams no estan marcats i contenen dificultats en diversos encreuaments.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)