Més motor

PEPE ORIOLA

“Les TCR són el futur de les curses de turismes”

Aquest cap de set­mana arriba a Macau l'última cita del curs de les TCR Series, en lluita pel títol, en la pri­mera edició d'aquest nou cam­pi­o­nat de turis­mes. L'objec­tiu és el premi gros?
Sí, surto a gua­nyar. L'objec­tiu ini­cial de la tem­po­rada era ficar-nos en la lluita pel títol, i això ho hem acon­se­guit de sobres. Hem estat al davant tota la tem­po­rada; hem gua­nyat cur­ses, hem fet podis, poles... Ara el que falta és rema­tar i gua­nyar-lo.
Jugar-s'ho a caixa o faixa en un cir­cuit com Macau, tal vegada el traçat urbà més fei­xuc del món [de 6,2 km], pot ser una arma de doble tall.
Jugar-se-la a Macau pot ser molt maco o es pot fer molt com­pli­cat. Però, repe­teixo, jo sor­tiré a gua­nyar. A mi el cir­cuit de Macau m'agrada molt.
I el coneix bé.
Sí, el 2013 vaig ser segon en una cursa del mun­dial de turis­mes [WTCC], però l'any pas­sat vaig tenir un fort acci­dent en els lliu­res. És un traçat ràpid i molt estret, sem­pre pas­sen coses.
Aquell any, el 2013, quan encara tenia 18 anys, es va con­ver­tir en el pilot més jove de la història capaç de gua­nyar una cursa d'un mun­dial de la FIA, el de turis­mes. Després de qua­tre tem­po­ra­des en el WTCC, pas­sar aquest any al nou cam­pi­o­nat TCR ha estat un pas enrere?
Ara com ara, córrer en el mun­dial de turis­mes sense pilo­tar un Citroën [el cotxe campió els dos últims anys] és per­dre el temps. Hi ha els Honda i els Chev­ro­let, però no són prou com­pe­ti­tius. En les TCR Series hi ha sis o set mar­ques amb cot­xes homo­lo­gats. A banda de Seat, hi ha Honda, Audi, Volkswa­gen, Ford, Opel... i aca­ben d'arri­bar Sub­aru i Alfa Romeo. Serà un cam­pi­o­nat cada vegada més impor­tant; jo penso que és el futur de les cur­ses de turis­mes.
És a dir, a curt ter­mini no es plan­teja tor­nar al mun­dial?
No. Les TCR ele­va­ran molt el nivell en els pròxims anys i jo vull seguir aquí durant molt de temps.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)