Motociclisme

S'haurà de treure l'entrellat en només tres sessions

Motociclisme. Río Hondo, a l'Argentina, és el primer circuit del calendari on els equips hi arriben sense haver fet cap quilòmetre amb la nova electrònica i els nous pneumàtics

La ràpida pista de Ter­mas de Río Hondo, un traçat de bon grat en el sen­tir gene­ral de la gra­e­lla, acull aquest cap de set­mana la segona prova del mun­dial. A efec­tes pràctics, pen­sant en la cen­tra­leta única i els nous pneumàtics de Moto GP, la prova de l'Argen­tina serà un test de con­si­de­ració per a equips i pilots des del moment que es tracta del pri­mer cir­cuit on no hi ha cap referència prèvia amb la nova regla­men­tació. “Fins diven­dres serà un inter­ro­gant”, deia Marc Márquez abans de viat­jar cap a l'hemis­feri sud.

Poc temps i molta feina

I és que a diferència de Losail, per exem­ple, on la cursa es va fer després d'un test de tres dies i, ja en el cap de set­mana de gran premi, amb qua­tre ses­si­ons d'entre­na­ments, aquí només hi haurà les tres habi­tu­als –les dues d'avui i una demà– abans dels 30 minuts de l'FP4, on la moto ja ha d'estar pràcti­ca­ment ajus­tada.

Per postres, Río Hondo és un cir­cuit amb poca acti­vi­tat durant l'any i l'experiència del pas­sat diu que la pri­mera sessió és poc útil –el 2015, d'aquesta a la segona es van bai­xar els temps en dos segons–. I encara una última con­si­de­ració: mai es roda més tard de les tres de la tarda (hora local) en els entre­na­ments, tot i que la cursa de Moto GP arrenca a les qua­tre.

Tot ple­gat, en unes con­di­ci­ons que res tenen a veure amb les de Losail. A Qatar la car­rera és de nit i, per exem­ple, enguany hi havia una tem­pe­ra­tura de pista de 23 graus, men­tre que aquí l'any pas­sat l'asfalt donava 36 graus tot i estar par­ci­al­ment ennu­vo­lat –la cursa del 2015 la va gua­nyar Rossi amb un pneumàtic extra­dur, anant de menys a més, i crus­pint-se un Márquez que calçava el dur i que en les pri­me­res deu vol­tes havia gua­nyat més de qua­tre segons a l'italià. A més a més, en els tes­tos que Mic­he­lin feia durant tot l'any pas­sat per desen­vo­lu­par els pneumàtics, única­ment va poder tre­ba­llar un dia en aquest traçat.

Tor­na­ran les Yamaha, amb Jorge Lorenzo al cap­da­vant, a mar­car impla­ca­ble­ment el ritme de pas? On seran les Honda, que, lle­vat de Márquez, tants pro­ble­mes van tenir a Losail i durant tota la pre­tem­po­rada? Podrà Mave­rick Viñales man­te­nir la Suzuki entre les motos cap­da­van­te­res? I la Ducati, sem­pre efec­tiva al traçat qatarià, tindrà aquí la mateixa res­posta?

Tinc ganes, després de Losail, de provar-me en un circuit on els anys anteriors hem patit una mica
Jorge Lorenzo
Moto GP
1r. Jorge Lorenzo (Yamaha)
25 punts
2n. Andrea Dovizioso (Ducati)
20
3r. Marc Márquez (Honda)
16
4t. Valentino Rossi (Yamaha)
13
5è. Dani Pedrosa (Honda)
11
6è. Maverick Viñales (Suzuki)
10
7è. Pol Espargaró (Yamaha)
9
8è. Bradley Smith (Yamaha)
8
9è. Héctor Barberà (Ducati)
7
10è. Scott Redding (Ducati)
6
11è. Aleix Espargaró (Suzuki)
5
12è. Eugene Laverty (Ducati)
4
13è. Álvaro Bautista (Aprilia)
3
14è. Jack Miller (Honda)
2
15è. Tito Rabat (Honda)
1
Moto 2
1r. Thomas Luthi (Kalex)
25
2n. Luis Salom (Kalex)
20
3r. Simone Corsi (Speed Up)
16
4t. Hafizh Syahrin (Kalex)
13
5è. Dominique Aegerter (Kalex)
11
6è. Danny Kent (Kalex)
10
7è. Franco Morbidelli (Kalex)
9
8è. Àlex Rins (Kalex)
8
9è. Sam Lowes (Kalex)
7
10è. Luca Marini (Kalex)
6
11è. Miguel Oliveira (Kalex)
5
12è. Johann Zarco (Kalex)
4
13è. Ratthapark Wilairot (Kalex)
3
14è. Takaaki Nakagami (Kalex)
2
15è. Sandro Cortese (Kalex)
1
Moto 3
1r. Niccolò Antonelli (Honda)
25
2n. Brad Binder (KTM)
20
3r. Francesco Bagnaia (Mahindra)
16
4t. Romano Fenati (KTM)
13
El resultat a Qatar ens va deixar una sensació amarga; hauria pogut ser millor. Tenim potencial per poder fer més
Maverick Viñales
Aquest circuit és diferent en tots els aspectes a Losail, i tindrem molta feina a fer des del primer entrenament
Pol Espargaró
Hem de millorar la posició del pilotatge i la posada a punt en general. El marge amb els primers és encara molt gran
Dani Pedrosa
L'any passat vam fer una gran cursa, però hem de continuar treballant molt. Amb un podi estaríem contents
Valentino Rossi

L'odissea de 60 hores de Márquez per arribar

Marc Márquez va viure una veritable odissea de més de 60 hores per arribar al circuit argentí. Dilluns es va cancel·lar el vol que l'havia de dur de Barcelona a Londres pel mal temps. Dimarts, el vol Barcelona-Madrid va arribar amb retard i va perdre el que l'havia de dur a Buenos Aires. Va volar dimecres fins a Buenos Aires i allí va agafar un xàrter fins a Termas de Río Hondo que va girar cua després d'enlairar-se perquè li va fallar un motor. “Fins i tot he vist fum negre d'un dels motors de l'avió”, va explicar el cerverí, que afronta la cursa amb esperances: “La clau serà veure si la configuració trobada a Losail ens serveix per anar ràpid aquí.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.