Motociclisme

Honda troba el bon camí

Motor. Amb quatre pilots entre els cinc primers, les motos d'HRC, encapçalades per Márquez i Pedrosa, s'adapten millor a la baixa adherència

Que l'asfalt de Río Hondo ofereix molt poca adherència és evident. La quantitat de caigudes en tancar-se la direcció durant una inclinada és un senyal clar. En aquest context, Honda sembla que s'ha acostat més ràpidament que la competència al bon camí. Ahir, quatre de les seves motos –incloses les satèl·lit del reviscolat Miller i de Cal Crutchlow– es van situar entre els cinc primers, amb les oficials de Marc Márquez i Dani Perdora marxant la diferència amb mig segon d'avantatge respecte a Maverick Viñales (Suzuki), l'únic que s'hi va intercalar.

Aleix Espargaró (xassís 2015) va fer un pas endavant, però lluny del seu company. Va estar limitat per dues caigudes en la segona sessió. També el seu germà Pol va tastar l'asfalt, un cop en cada sessió. I Maverick Viñales, a la tarda. Tots amb el denominador comú d'haver perdut la roda del davant.

A Yamaha, Rossi es va salvar, però Jorge Lorenzo va acabar atabalat perquè amb l'asfalt vorejant els 55 graus va haver de muntar el compost dur al davant i al darrere i no s'hi va adaptar gens, fins al punt que el seu 14è lloc, rere les dues Tech 3 i a gairebé tres dècimes de Rossi, l'obligarà a passar per la Q1 si en la tercera sessió lliure (avui) acaba plovent, com diu la previsió.

Marc Márquez va marcar sempre la pauta quan va ser qüestió de baixar a 1:42. Però en cap moment es va deixar de barallar amb una adherència precària i un xassís nerviós. Que Dani Pedrosa s'hi acostés tant, amb el pilotatge fluid habitual, fa pensar que el pilot veterà d'HRC té les coses més a lloc que a Qatar, on va patir massa.

En Moto 2, pas endavant –per confirmar– d'Àlex Márquez, que en la seva 12a volta va fer 1:44.921. Segon en aquell moment, va acabar cinquè. Àxel Pons i Àlex Rins van estar lluny de Zarco, Nakagami, Lowes, Folger i Àlex Márquez.

Moto GP. Lliures 1 i 2
1r Marc Márquez (Honda)
1:43.778
2n Dani Pedrosa (Honda)
a 0.025
3r Maverick Viñales (Suzuki)
a 0.468
4t Jack Miller (Honda)
a 0.796
5è Cal Crutchlow (Honda)
a 0.872
6è Scott Redding (Ducati)
a 0.879
7è Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.986
Aleix Espargaró (Suzuki)
a 0.997
9è Bradley Smith (Yamaha)
a 1.016
10è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.056
11è Hèctor Barberà (Ducati)
a 1.085
12è Eugene Laverty (Ducati)
a 1.145
13è Pol Espargaró (Yamaha)
a 1.195
14è Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 1.240
15è Andrea Iannone (Ducati)
a 1.374
16è Loris Baz (Ducati)
a 1.475
17è Yonny Hernández (Ducati)
a 1.683
18è Tito Rabat (Honda)
a 1.959
Moto 2. Lliures 1 i 2
1r Johann Zarco (Kalex)
1:44.533
2n Takaaki Nakagami (Kalex)
a 0.190
3r Sam Lowes (Kalex)
a 0.235
4t Jonas Folger (Kalex)
a 0.340
Àlex Márquez (Kalex)
a 0.388
6è Hafizh Syahrin (Kalex)
a 0.403
14è Àlex Rins (Kalex)
a 0.945
15è Àxel Pons (Kalex)
a 1.041
23è Xavi Vierge (Tech 3)
a 1.671
25è Edgar Pons (Kalex)
a 1.904
27è Àlex Viñales (Tech 3)
a 2.004
Moto 3. Lliures 1 i 2
1r Enea Bastianini (Honda)
1:51.137
2n Romano Fenati (KTM))
a 0.105
3r Andrea Migno (KTM)
a 0.166
4t Brad Binder (KTM)
a 0.213
5è Jorge Navarro (Honda)
a 0.274
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)