Motociclisme

Márquez se sent còmode

Motociclisme. GP de les Amèriques. Set dècimes d'avantatge són el reflex de la superioritat i les bones sensacions del cerverí a Austin

Sense neces­si­tat de girar en els 2:03 que es veu­ran en les ses­si­ons lliu­res d'avui (i la posició pre­fe­rent, en 2:02), Marc Márquez va mos­trar una sen­sació de domini de la situ­ació encara supe­rior a la que havia mos­trat a l'Argen­tina. Set dècimes d'avan­tatge sobre la Ducati d'Andrea Dovi­zi­oso i vuit sobre la Suzuki de Mave­rick Viñales són una dada objec­tiva prou eloqüent.

Però pel que fa a sen­sa­ci­ons, el dia també va ser bo. A diferència de Río Hondo i els seus sots, Márquez no va fer la sen­sació de funam­bu­lista que es bara­lla amb la moto sem­pre al llin­dar del des­as­tre. Va caure –de davant, anant massa fort– a 25 minuts del final de la segona sessió, però quan bus­cava el límit i la pro­jecció del seu temps era ja un 2:03.

Quan va tor­nar a la pista, amb la segona moto, va bai­xar mig segon i ja en va tenir prou perquè el 2:04 baix no estava a l'abast de ningú més. Ni de la Ducati de Ian­none ni de la Suzuki de Viñales, nova­ment esplèndid tot i la llarguíssima recta. Encara menys de les Yamaha, amb feina per vol­tar a 2:04 alt en una pista que sem­pre els costa i, en el cas de Lorenzo, amb poca millora entre ses­si­ons (tres dècimes).

Ni Dani Pedrosa ni Aleix Espar­garó ni el seu germà Pol van treure el cap per la zona noble. Aleix va caure en l'últim intent, quan estava a punt de fer 2:04. Pol, ni això (però millor que el seu com­pany Brad­ley Smith), i Pedrosa, per­dent temps en tots els sec­tors fora del pri­mer.

Als equips els va amoïnar el des­gast del com­post tou del dar­rere. Fins i tot es va auto­rit­zar que se'n fes bai­xar la pressió. Avui tin­dran un tipus nou de duresa mit­jana per al dar­rere, fabri­cats aquesta mateixa set­mana a par­tir dels pro­ble­mes que van tenir a l'Argen­tina.

En Moto 2, Àlex Rins també va tro­bar ràpida­ment el punt a la situ­ació. Millor temps al matí, en la sessió de la tarda va ful­mi­nar de tres dècimes el rècord de la pista. Fa la sen­sació que la pole d'avui serà molt més ràpida que el rècord del 2015. De fet, els tres més ràpids ahir (Rins, Corsi i Zarco) van millo­rar la marca de Simeon (2:09.888).

Moto GP. Lliures 1 i 2
1r Marc Márquez (Honda)
2:04.034
2n Andrea Iannone (Ducati)
a 0.706
3r Maverick Viñales (Suzuki)
a 0.861
4t Scott Redding (Ducati)
a 0.865
5è Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.867
6è Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.940
7è Loris Baz (Ducati)
a 1.156
Dani Pedrosa (Honda)
a 1.160
9è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.161
10è Cal Crutchlow (Honda)
a 1.359
11è Héctor Barberá (Ducati)
a 1.454
12è Michele Pirro (Ducati)
a 1.563
13è Pol Espargaró (Yamaha)
a 1.582
14è Aleix Espargaró (Suzuki)
a 1.628
15è Yonny Hernández (Ducati)
a 1.727
16è Eugene Laverty (Ducati)
a 1.857
17è Stefan Bradl (Aprilia)
a 1.888
18è Álvaro Bautista (Aprilia)
a 2.123
19è Bradley Smith (Yamaha)
a 2.445
20è Jack Miller (Honda)
a 2.743
21è Tito Rabat (Honda)
a 3.010
Moto 2. Lliures 1 i 2
1r Àlex Rins (Kalex)
2:09.564
2n Simone Corsi (Speed Up)
a 0.180
3r Johann Zarco (Kalex)
a 0.196
4t Takaaki Nakagami (Kalex)
a 0.326
5è Marcel Schrotter (Kalex)
a 0.808
6è Sam Lowes (Kalex)
a 0.871
7è Sandro Cortese (Kalex)
a 0.901
14è Àlex Márquez (Kalex)
a 1.333
17è Axel Pons (Kalex)
a 1.819
19è Àlex Viñales (Tech 3)
a 2.052
27è Xavi Vierge (Tech 3)
a 3.115
Moto 3. Lliures 1 i 2
1r Fabio Quartararo (Honda)
2:16.250
2n Romano Fenati (KTM))
a 0.147
3r Niccolò Antonelli (Honda)
a 0.234
4t Jorge Navarro (Honda)
a 0.303
5è Enea Bastianini (Honda)
a 0.609
6è Nicolo Bulega (KTM)
a 0.790
7è Aron Canet (Honda)
a 0.839
8è Francesco Bagnaia (Mahindra)
a 0.860

El representant de Lorenzo és a Austin

La presència a Austin d'Albert Valera, el representant de Jorge Lorenzo, s'ha interpretat com l'indici que l'anunci del futur del pilot mallorquí és proper. Es podria interpretar que Valera podria veure's aquests dies amb els representants de Ducati i amb els de Yamaha, però la realitat de Lorenzo és molt més propera a Ducati. L'acord podria quedar tancat a Texas, però no és clar que es faci públic abans de la propera cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)