Jorge Lorenzo serà pilot de Ducati el 2017 i el 2018
Motociclisme. El pas del vigent campió del món de Moto GP a la marca italiana, fet oficial ahir, farà que el mallorquí hagi estat nou anys amb Yamaha
Jorge Lorenzo deixarà Yamaha al final d'aquest mundial per pilotar els dos propers la Ducati Desmosedici GP. El rumor que des del Gran Premi de l'Argentina havia anat agafant força dins del pàdoc i que es donava per fet set dies després a Austin, es va confirmar ahir de manera oficial. Primer amb un comunicat de Yamaha anunciant la marxa de Lorenzo i, minuts després, amb el de Ducati confirmant el seu fitxatge.
Un desafiament
A Yamaha des del 2008, l'ambició i el nou repte de Jorge Lorenzo serà fer campiona del món una moto, la Ducati, que només Casey Stoner el 2007 va ser capaç de governar. Si bé quan Valentino Rossi ho va provar el 2011 i el 2012 es va demostrar que era una empresa impossible, la realitat és que la moto italiana és avui molt més competitiva que aleshores i que, sense l'incident de Río Hondo quan Iannone va tirar Dovizioso en l'última volta sent segon i tercer respectivament, enguany la màquina de Borgo Panigale ja hauria fet podi en cada cursa.
A banda del desafiament esportiu, la decisió també ha vingut donada pel posicionament de Yamaha en el final del mundial passat, en la picabaralla entre Márquez i Rossi que afectava Lorenzo i que el mallorquí va interpretar tebi amb el tarannà de l'italià i poc respectuós amb la seva persona. I, és clar, per la qüestió econòmica.
Segons l'edició d'ahir de La Gazzetta dello Sport, Lorenzo cobrarà al voltant de 25 milions d'euros de sou pels dos anys, una quantitat només possible pel fet que Audi és la propietària de Ducati.
Es podia intuir
La possibilitat que Jorge Lorenzo deixés al final d'aquest 2016 Yamaha no es va preveure realment fins que, ja en la setmana del gran premi inaugural de Losail, concretament el dissabte, la marca japonesa anunciava la renovació de Rossi per dues temporades.
El moviment donava un gir a les paraules del mateix Lorenzo durant l'últim test oficial de pretemporada, dues setmanes abans, quan afirmava que volia tenir tancat el seu futur abans de la cursa de Qatar. I també a les que un parell de dies abans de l'anunci de la renovació de Rossi havia dit el màxim responsable tècnic de Yamaha, Lin Jarvis, en el sentit que tant Lorenzo com Rossi tenien sobre la taula, i de feia temps, les millors ofertes de renovació que podien tenir d'acord al mercat propi de l'elit del motociclisme.
Un mes després de tot allò, ja se sap que Lorenzo no ho veia igual.
El seu substitut a Yamaha
Oficialitzada la marxa de Lorenzo de l'equip oficial Yamaha, el següent moviment de la fàbrica d'Iwata ha de ser fer públic el substitut. El sentit del projecte de l'equip Tech 3, amb les Yamaha satèl·lit, és el de preparar pilots per a l'equip de fàbrica, però ni Bradley Smith (firmat per KTM) ni Pol Espargaró ocuparan l'any vinent el seu buit. Descartat Marc Márquez per raons òbvies –la seva renovació amb Honda es pot donar per feta–, el més ben posicionat és Maverick Viñales, que acaba contracte amb Suzuki. Ara bé, en cas que l'empordanès renovi –ho farà si la Suzuki prova ser una moto per guanyar curses–, el ventall de possibilitats s'obre enormement.