Motociclisme

motociclisme

motogp

Pedrosa renova dos anys amb Honda i tanca el cercle

Motociclisme. Amb Maverick Viñales a punt de fer oficial el seu pas a Yamaha, el pilot de Castellar del Vallès prefereix allargar la vinculació amb HRC fins a les 18 temporades

Dani Pedrosa i Honda han tirat pel dret i ahir van anunciar la renovació del pilot català per dos anys més, 2017 i 2018, sense esperar que, probablement demà o dijous, es faci oficial que Maverick Viñales serà company de Valentino Rossi a Yamaha els pròxims dos anys.

No tenia cap sentit esperar-se. Un cop s'ha sabut el sí de Viñales a Yamaha i sense alternatives reals a continuar amb HRC, l'acord estava cantat. A Pedrosa (1985) l'opció de Yamaha el podia temptar, perquè les YZR-M1 d'Iwata són motos de pilotatge més dòcil i més equilibrades de xassís que la RC213V d'Honda. Feia la sensació que l'estil fi de Pedrosa i una M1 podien casar bé, però al final l'escollit ha estat Viñales.

Fidel fins al final

Que l'opció de Pedrosa va ser real ho corroboren les paraules de Maverick Viñales en la prèvia del GP de França: “Pedrosa s'ha de quedar a HRC, que és on ha estat tota la vida.” A punt de fer 31 anys, Pedrosa no s'acaba de veure en un altre equip que, d'altra banda, només podria ser Suzuki, que ja el va temptar fa dos anys quan a Honda li oferien una renovació a la baixa.

Dani Pedrosa tindrà 33 anys i haurà disputat 18 temporades quan acabi el seu nou contracte el 2018. Sempre amb Honda, amb la qual va guanyar els títols de 125 cc (2003), 250 cc (2004 i 2005) i en la categoria reina –des del 2006–, ha estat dos cops subcampió i tres cops tercer. Acumula 51 victòries (28 en Moto GP) i 142 podis (101 en Moto GP).

PROTAGONISTES

Continuar amb la companyia amb la qual vaig debutar és el millor. Els agraeixo la confiança i que tot hagi anat tan ràpid
Dani Pedrosa

LA DADA

Apreciem la seva lleialtat. Sempre té la mateixa dedicació i passió. Farem tot el possible perquè mostri el seu talent
Shuhei Nakamoto
250
grans premis
haurà disputat Dani Pedrosa quan prengui la sortida a Mugello. Tots amb Honda.

Suzuki i Ducati han de completar el puzle

Tot i que encara no s'ha fet oficial, ningú no dubta que Shuhei Nakamoto, vicepresident executiu d'HRC, es podrà jubilar havent lligat la continuïtat de Marc Márquez, que continua sent, a ulls de la majoria, el pilot que marca la diferència en la categoria. Nakamoto acaba de fer 59 anys i al Japó la jubilació als 60 és gairebé un precepte religiós. Quan Márquez renovi i es faci oficial l'arribada de Viñales a Yamaha, quedaran ben pocs seients oficials del mundial per adjudicar. Amb Rossi i Viñales a Yamaha, Márquez i Pedrosa a Honda i Lorenzo a Ducati, queda la segona moto dels italians, que possiblement serà per a un dels dos pilots actuals, Andrea Iannone o Andrea Dovizioso. El que se'n vagi tindrà en Suzuki un destí interessant, al costat probablement d'Aleix Espargaró. La marxa de Viñales l'ajuda, perquè una mínima continuïtat és positiva. També arriba KTM –que ja ha confirmat Bradley Smith– i Aprilia confiarà en Sam Lowes, però seria una sorpresa que aquests equips estiguessin al davant de les Yamaha de Tech 3, per exemple.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)