motociclisme
motogp
Pedrosa renova dos anys amb Honda i tanca el cercle
Motociclisme. Amb Maverick Viñales a punt de fer oficial el seu pas a Yamaha, el pilot de Castellar del Vallès prefereix allargar la vinculació amb HRC fins a les 18 temporades
Dani Pedrosa i Honda han tirat pel dret i ahir van anunciar la renovació del pilot català per dos anys més, 2017 i 2018, sense esperar que, probablement demà o dijous, es faci oficial que Maverick Viñales serà company de Valentino Rossi a Yamaha els pròxims dos anys.
No tenia cap sentit esperar-se. Un cop s'ha sabut el sí de Viñales a Yamaha i sense alternatives reals a continuar amb HRC, l'acord estava cantat. A Pedrosa (1985) l'opció de Yamaha el podia temptar, perquè les YZR-M1 d'Iwata són motos de pilotatge més dòcil i més equilibrades de xassís que la RC213V d'Honda. Feia la sensació que l'estil fi de Pedrosa i una M1 podien casar bé, però al final l'escollit ha estat Viñales.
Fidel fins al final
Que l'opció de Pedrosa va ser real ho corroboren les paraules de Maverick Viñales en la prèvia del GP de França: “Pedrosa s'ha de quedar a HRC, que és on ha estat tota la vida.” A punt de fer 31 anys, Pedrosa no s'acaba de veure en un altre equip que, d'altra banda, només podria ser Suzuki, que ja el va temptar fa dos anys quan a Honda li oferien una renovació a la baixa.
Dani Pedrosa tindrà 33 anys i haurà disputat 18 temporades quan acabi el seu nou contracte el 2018. Sempre amb Honda, amb la qual va guanyar els títols de 125 cc (2003), 250 cc (2004 i 2005) i en la categoria reina –des del 2006–, ha estat dos cops subcampió i tres cops tercer. Acumula 51 victòries (28 en Moto GP) i 142 podis (101 en Moto GP).
PROTAGONISTES
LA DADA
Suzuki i Ducati han de completar el puzle
Tot i que encara no s'ha fet oficial, ningú no dubta que Shuhei Nakamoto, vicepresident executiu d'HRC, es podrà jubilar havent lligat la continuïtat de Marc Márquez, que continua sent, a ulls de la majoria, el pilot que marca la diferència en la categoria. Nakamoto acaba de fer 59 anys i al Japó la jubilació als 60 és gairebé un precepte religiós. Quan Márquez renovi i es faci oficial l'arribada de Viñales a Yamaha, quedaran ben pocs seients oficials del mundial per adjudicar. Amb Rossi i Viñales a Yamaha, Márquez i Pedrosa a Honda i Lorenzo a Ducati, queda la segona moto dels italians, que possiblement serà per a un dels dos pilots actuals, Andrea Iannone o Andrea Dovizioso. El que se'n vagi tindrà en Suzuki un destí interessant, al costat probablement d'Aleix Espargaró. La marxa de Viñales l'ajuda, perquè una mínima continuïtat és positiva. També arriba KTM –que ja ha confirmat Bradley Smith– i Aprilia confiarà en Sam Lowes, però seria una sorpresa que aquests equips estiguessin al davant de les Yamaha de Tech 3, per exemple.