Motociclisme

DANI PEDROSA

Pilot de MotoGP

“Honda i jo sempre hem volgut continuar plegats”

El pilot vallesà explica que en cap moment de la negociació per renovar va pensar que no continuaria a HRC

“Són molts anys que estem junts i sé quines són les qualitats d'aquesta casa”

Anant amb el Iannone a Mugello, tenint la seva aspiració, va ser més evident veure els punts on la nostra moto és ara com ara més vulnerable
Tant Honda, com Yamaha com Ducati són grans motos, però HRC ha demostrat sempre que pot estar al davant. Enlloc com aquí per aspirar al títol

Un tercer lloc a Río Hondo caigut del cel i, després d'un zero a Texas, tres quarts llocs de manera consecutiva. Dani Pedrosa (Castellar del Vallès, 1985) és lluny d'on voldria ser però, si bé l'Honda continua sense ser tan competitiva com s'esperaria, l'últim resultat a Itàlia, lluitant fins al darrer instant amb Iannone, li fa veure les coses amb més optimisme.

Després de Mugello deia: “En aquesta cursa hem après molt sobre la nostra moto i intentarem treballar en això per avançar.” Pot precisar?
Vaig tenir l'aspiració del Iannone en les últimes voltes i vaig poder passar més temps al costat d'un dels pilots que ara mateix està anant ràpid i que està fent més voltes ràpides. I per mi, anant amb ell, va ser més evident veure els punts on la nostra moto és ara com ara més vulnerable. D'això n'hem de treure coses que ens ajudin.
La moto té cavalls però no accelera. Aquest podria ser el resum de l'estat de la qüestió?
Per algun motiu o altre, a la moto li falta acceleració i també potència a la recta, sí.
I lligat amb això, podríem dir que entrant al revolt la moto va bé, però dibuixant-lo i sobretot sortint, no.
Des de la meitat de la sortida del revolt tenim més dificultats a posar la moto a lloc i a obrir gas.
En el test que faran aquest dilluns, tenen idees per intentar solucionar concretament això o provaran altres coses (xassís i basculant) per veure si això canvia?
Tenim algunes idees que provarem però que no sabem quin serà el resultat exacte, però sempre pensant a solucionar els nostres punts febles. Intentarem guanyar una mica d'acceleració en la sortida del revolt i una mica de velocitat sortint del revolt. El motor no el podem tocar, però hem de treballar en la sortida del revolt i trobar l'acceleració i la velocitat que ens falta.
Les qualificacions. Per què li costen tant? Té detectat per què abans qualificava bé i ara pateix?
No del tot. Normalment no sóc tant pilot d'una volta, sóc més un home de ritme. He fet poles en el passat i per tant que ara em costi no vol dir que no sàpiga anar ràpid a una volta. Potser ara no estic trobant la manera ideal d'aprofitar al màxim els pneumàtics quan són nous.
El Rossi i el Maverick es donen roda mútuament en els entrenaments. Tocaria el reglament per impedir aquestes aliances?
No.
Li és igual que s'ajudin?
Sí.
A Mugello va fer la seva millor volta, la segona més ràpida de tots els pilots, en l'última. Fins l'any passat les voltes ràpides solien donar-se principalment en les primeres voltes...
Depèn, això depèn molt de la pista i depèn molt dels pneumàtics, sobretot. Hi ha pistes en les quals els pneumàtics duren més, en d'altres necessiten més temps per agafar bon tacte, en d'altres l'agafen de seguida però després no duren tant. Són tot factors que no es poden controlar, i que a Mugello fes la volta ràpida al final de la cursa no té un significat especial.
A Austin explicava que la duresa de la carcassa del pneumàtic era un element que el perjudicava. Ha canviat res?
És la mateixa, però han fet algun petit canvi de cara a tenir una mica més de tracció en línia recta. Però bàsicament és la mateixa.
La raó principal per la qual s'ha quedat és perquè pensa que en cap altre lloc com a HRC per aspirar al títol mundial?
Sí. Ara hi ha la Ducati, que també és molt bona, però Honda és un dels equips amb més garanties de partida, en cada inici d'any, per aspirar al títol. Tant Honda, com Yamaha com Ducati són grans motos, ara mateix, però aquest equip [HRC] ha demostrat sempre que pot estar al davant. Són molts anys que estem junts i sé quines són les seves qualitats. Aquest any estem patint més, però estic segur que d'aquí al final la cosa millorarà i, de cara a l'any vinent, estic convençut que serà millor.
En les negociacions per renovar, en algun moment va arribar a visualitzar un futur en què no estaria amb Honda?
Les negociacions sempre van d'una manera i quan comences a parlar has de mirar totes les opcions que són possiblement bones per un mateix. En cap moment va haver-hi res d'especial, però com tots els anys en què s'ha hagut de renovar el contracte, tu sempre has d'estar valorant les millors opcions, de la mateixa manera que les marques ho fan.
Què buscava en vostè, Honda, per voler-lo renovar?
Això els ho han de preguntar a ells.
El fet que s'estigui en una època de canvis tècnics i que l'Honda no sigui la moto consolidada de fa tres anys, per exemple, pensa que ha afavorit l'interès d'HRC en la seva continuïtat?
Com dic, són ells els que ho haurien de dir. Evidentment, per mi és important que la marca vulgui que tu estiguis aquí, que les dues parts estiguin interessades. I aquest era un aspecte que estava molt clar des del principi, des de molt abans de començar les negociacions. Això és molt important, estar amb una gent que et vol. Això és el que et dóna il·lusió, les ganes de millorar, t'ajuda a passar un punt baix, etc. Si l'atmosfera no és bona, la relació no és molt profitosa. Per tant, en aquest cas, l'interès que hi havia per les dues parts hi va ajudar des de bon començament.
Amb el pas dels anys i l'experiència adquirida, s'ha tornat menys analític i en canvi és més intuïtiu?
No, en el meu cas, no. Al contrari. Al principi és tot intuïtiu i és amb el pas de les curses, de les experiències que vas agafant, dels cops, de les victòries, etc., que vas reflexionant més. L'experiència és el que et dóna més raonament. Per contra, la intuïció és el que t'ajuda quan desconeixes les coses. De totes maneres, has de combinar l'experiència fins al punt que saps que l'has de deixar per ser intuïtiu. El millor és una combinació de totes dues. Pensar molt és dolent i anar molt deixat anar, també.
Li parla molt, a la moto?
[Rumia uns quants segons] No, no li parlo molt a la moto.
És més d'escoltar-la?
[De nou, un bon silenci] No només la moto, has d'escoltar-ho tot. Has d'escoltar la moto i t'has d'escoltar a tu mateix. És tot, també entendre el moment i la situació en què estàs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)